2010-12-05, 15:40
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stranger106
Stod efter en mussla i matkön på jobbet, var fläskkött till lunch så han ville ha kyckling istället.
Så jag frågade: Va fan Karin, är du muslim? (han heter Karim, vi kallade honom Karin)
Han svarade: Ja, jag vill inte äta gris. Man blir ju vad man äter!

Tittade på hans kyckling och asgarvade
Hahaha, vilken förnuftig man alltså Stackars Karin, att tänka verkar inte vara hans starkaste sida...
Citera
2010-12-05, 15:45
Medlem
Storfurstinnans avatar
Hemma hos mig äter vi både fläsk- och nötkött, fisk, fågel, vilt samt lamm. Allt från köttfärssås och janssons till asiatiskt, ryska soppor och indiska grytor. Capish?

Själv äter jag bara fågel och fisk av hänsyn till miljön, men jag är ju inte invandrad heller utan född här. Mat som mat.
Citera
2010-12-05, 15:48
Medlem
Storfurstinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad...
Hahaha, vilken förnuftig man alltså Stackars Karin, att tänka verkar inte vara hans starkaste sida...

Förstår inte det roliga i mannens uttalande? Muslimer äter inte griskött på grund av att det är "smutsigt". Han kanske inte vill bli smutsig? Dessutom var det ju uppenbarligen menat som ett litet skämt.
Citera
2010-12-05, 15:54
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfurstinnan
Förstår inte det roliga i mannens uttalande? Muslimer äter inte griskött på grund av att det är "smutsigt". Han kanske inte vill bli smutsig? Dessutom var det ju uppenbarligen menat som ett litet skämt.
Jo, det är otroligt kul! Jag tror random gris är fräschare än honom. Dessutom så är grisar renligare än fåglar inom djurindustrin.

Maken till idioti... Totalt ologiskt.
Citera
2010-12-05, 16:20
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Invandrare vad äter ni under veckorna?

Mötte för några år sedan en invandrare han sa att han var så trött på kyckling för dom åt tydligen det varje dag i veckan.

Så FB:s invandrare äter ni bara kyckling?

Nu är jag inte invandrare, men vet att de äter ett speciellt hembakat bröd som de doppar i filmjölk,
samt en blandning av cous-cous och tomater.
Citera
2010-12-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfurstinnan

Många invandrare kallar ju svennar för grisar (poliser). Invandrare är ju kända för att vara fega (chikens). Så "man blir vad man äter" förklarar hur dessa generella stereotyper kommer sig.

Förövrigt äter invandrare kebab, kebabbiff, kebabgryta, kebabtallrik och kebabpizza.
Citera
2010-12-05, 17:09
Medlem
Golachabs avatar
MENA-invandrare brukar i regel köpa enorma mängder lök, pasta, citron och grönsaker som isbergssallad, gurkor, auborginer, squash och massor av frukt. De köper också mycket mannagryn. I köttväg blir det halalsaker som färs, gödkyckling och lamm. Det är min reflektion från tiden jag satt i kassa i matvarubutik.
Citera
2010-12-05, 17:28
Medlem
FordEscis avatar
De använder vitlök i tid och otid! Det är ett som är säkert, det luktar nämligen, och inte är det gott det luktar.
Citera
2010-12-05, 17:38
Medlem
Kattolfs avatar
Jag är gift med en indiska (icke religiös) och hon älskar allt med köttfärs. Kålpudding är dock favoriten.
Citera
2010-12-05, 17:40
Medlem
Glad...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
MENA-invandrare brukar i regel köpa enorma mängder lök, pasta, citron och grönsaker som isbergssallad, gurkor, auborginer, squash och massor av frukt. De köper också mycket mannagryn. I köttväg blir det halalsaker som färs, gödkyckling och lamm. Det är min reflektion från tiden jag satt i kassa i matvarubutik.
Dessutom handlar de stora påsar med chili-frukter. Sanslöst med chili äter de.
Citera
2010-12-05, 17:46
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Såg dessutom en iranier äta en kyckling en gång, var helt otroligt, fans inte en köttbit kvar på hela fågeln. Endast skelettet var kvar.

Så topplistan borde ju då vara,

Filmjölk och bröd till vardags med cous-cous

Kyckling på fredag!
Citera
2010-12-05, 19:26
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Kollar man ner i en somaliers kundvagn på Willy´s så verkar deras föda bestå av ett tiotal liter frityrolja, en gigantisk säck med gul lök samt ris på det.

När jag var liten och umgicks med ett stort gäng gambianer käkade dom precis samma sak varje dag; kyckling med ris, mån. till fre.
Alltid lika kul att se 7-8 gambianer, sittandes vid vardagsrumsbordet, ätandes ur samma bytta, med händerna och sedan den obligatoriska frågan "vill du ha?"
- Eh, nej tack, jag har redan "ätit"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in