• 1
  • 2
2010-12-05, 15:05
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Invandrare vad äter ni under veckorna?

Mötte för några år sedan en invandrare han sa att han var så trött på kyckling för dom åt tydligen det varje dag i veckan.

Så FB:s invandrare äter ni bara kyckling?
Citera
2010-12-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Så FB:s invandrare äter ni bara kyckling?
dom äter ju Fläskkött!
Citera
2010-12-05, 15:10
Medlem
Stod efter en mussla i matkön på jobbet, var fläskkött till lunch så han ville ha kyckling istället.
Så jag frågade: Va fan Karin, är du muslim? (han heter Karim, vi kallade honom Karin)
Han svarade: Ja, jag vill inte äta gris. Man blir ju vad man äter!

Tittade på hans kyckling och asgarvade
Citera
2010-12-05, 15:12
Bannlyst
KFC eller Kycklingkorv.
Citera
2010-12-05, 15:15
Medlem
Bruttas avatar
De äter oxfilé och hummer såklart.
Citera
2010-12-05, 15:15
Medlem
dejvan220s avatar
Invandrare känns ganska brett. Tror inte finnar äter samma mat som somalier eller dylikt. Beror ju helt på vad man kommer ifrån.
Citera
2010-12-05, 15:17
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
KFC eller Kycklingkorv.
Juste KFC där är det ju bara negrer som äter kyckling.
Citera
2010-12-05, 15:17
Medlem
Grodaifickans avatar
HerreJÄVLAR vilken rolig tråd.

T: Ja, enbart kyckling. Kycklingsmörgåsar och kycklingjuice till frukost, friterad kyckling till lunch och till middag en schysst kycklingfittecarpaccio som förrätt, ugnsstekt kyckling till varmrätt och romflamberade kycklingfötter med pudersocker och hjortronsylt till efterätt.

Detta upprepas _varje_ dag.
Senast redigerad av Grodaifickan 2010-12-05 kl. 15:21.
Citera
2010-12-05, 15:18
Medlem
ZaraxZs avatar
Jag är ju inte utbildad inom området men jag har mina teorier att invandrare äter nästan samma sak som danskar, dock utan fläsk.
Citera
2010-12-05, 15:29
Medlem
BoomChickaWahWahs avatar
Beror väl helt och hållet på vilket land invandraren kommer från?
Är det tyskar du pratar om kanske det är mer korv och surkål osv, pratar du om libaneser och araber kanske det är mer rätter med couscous, bulgur och liknande som gäller.

Varje land har ju sin egen matkultur.
Citera
2010-12-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
HerreJÄVLAR vilken rolig tråd.

T: Ja, enbart kyckling. Kycklingsmörgåsar och kycklingjuice till frukost, friterad kyckling till lunch och till middag en schysst kycklingfittecarpaccio som förrätt, ugnsstekt kyckling till varmrätt och romflamberade kycklingfötter med pudersocker och hjortronsylt till efterätt.

Detta upprepas _varje_ dag.
Hahahaha roligaste inlägget på länge! ;D
Citera
2010-12-05, 15:35
Medlem
[Strange Days]s avatar
Kyckling/lamm/nötkött är väl det som går mest hem hos "nysvenskarna" skulle jag tro - åtminstone i gruppen som kommer från MENA-länderna.

Sedan finns det säkerligen de som även kan förmå sig att äta fläskkött också trots sitt ursprung - det har väl lite att göra med hur starkt troende de är.
T. ex. så bjöd jag en klasskamrat med persisk-muslimskt ursprung på lunch en gång och det serverades då fläskkött, men det var inga som helst problem och han åt med god aptit.
Han förklarade saken som så att han inte tog sin muslimska bakgrund på så stort allvar, och hade lärt sig av sina föräldrar att som bordsgäst alltid äta av det som serverades.

Bör kanske tilläggas att hans familj är väldigt väl integrerade i det svenska samhället; föräldrarna tillhör den generationen av invandrare som kom hit på 70-talet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in