2011-08-10, 23:38
Medlem
danishgolds avatar
Inne på min 8'onde carlsberg hof 50cl 5.0% för natten.

Blir nog några glas vatten för gjorde det en annan gång, drack vatten innan jag gick och la mig och det fungerade skit bra, var nykter och mådde lysande dagen efter :P
Citera
2011-08-10, 23:43
Medlem
Brukar inte bli speciellt bakis (vissa gånger har dock gått helt åt helvete och jag har velat dö..)

Men; INTE äta innan jag går och lägger mig. Vaknar jag och är hungrig inser jag att jag åtminstone inte mår illa. Och det är ju bra. Däremot dricka så mycket jag orkar (eller snarare kommer ihåg) och helst blanda i nån resorb eller så. Brukar dock inte komma ihåg det men då tar jag på morgonen istället om jag känner mig klen. Proppar även i mig nån värktablett vid behov.

Sen skippa fetmakäket och äta frukt, sallad, yoghurt och rostat bröd istället. Sen ligger man i soffan och glor på dumburken och glor på datorn med balkongdörren öppen.

Ajuste, blanda _INTE_ en massa olika alkoholdrycker på festkvällen. Blir alltid mindre bakis om jag håller mig till en, max två grejer.

Fast det absolut bästa tipset är självklart att helt enkelt börja dricka igen.
Citera
2011-08-11, 00:53
Medlem
Alvedon/paracetamol ska man inte ta, det sliter bara på levern och kan vara väldigt farligt beroende på dos och alkohol i blodet!

Jag blir personligen inte bakis men mina tips är att hålla en jämn och bra nivå på fyllan, är man känslig kan man redan här börja med varannan vatten. Klar alkohol klarar kroppen av bättre!

Välj fyllekäk med mycket fett som binder alkoholen i blodet, det gäller även dagen efter.

Bus innan sovdags förbränner alkohol.

Och såklart vatten, med en knivsudd salt, lite socker och någon brustablett vitaminer. Undvik som sagt paracetamol om ni gillar er lever.
Citera
2011-08-11, 01:23
Medlem
Nolarts avatar
Själv brukar jag blanda en grogg eller ta en öl när jag vaknar, sen kan man äta mat och dricka vatten medan man fortfarande är lite onykter så blir det nästan ingen bakfylla. Har rökt hasch ett par ggr i bakfyllan och det har fungerat rätt bra. Har du inget av de ovanstående kan du dra en runk, lindrar för stunden .
Citera
2011-08-11, 02:30
Medlem
Käka, dricka och framförallt nyktra till i den mån att takhelvetet slutar snurra när man ligger på kudden. Då brukar bakfyllan plaska tillbaka till det helveteshål där det hör hemma.
Citera
2011-10-07, 01:33
Medlem
Bumpar tråden.

När man vaknar upp med en kraftig bakfylla kan det vara lite svårt vad man ska få i sig kostmässigt för att bli så återställd som möjligt. Antar att mat med mycket kolhydrater med fett är bra för att återställa kroppen? Brukar oftast vana 2-3 gånger innan jag går upp på riktigt, kan det vara smart att ha choklad, godis, kakor eller annan föda med mycket kolhydrater för att få lite mer balans? Senare när man vaknar på riktigt intar man större mängd mat.
Citera
2011-10-07, 05:05
Medlem
Per-Inge1980s avatar
Mycket frukt och vatten. 1-2 huvudvärkstabletter och vila i sängen.
Citera
2011-10-07, 06:15
Medlem
Dom få gångerna jag super så brukar jag äta filmjölk alt havregrynsgröt när jag kommer hem. dagen efter så brukar jag vara så rörlig som det går . oftast blir det som så att jag pallar mig ner till turkkiosken och köper godis som ger mig socker kick. då vaknar motorn till fyllekäkar aldrig onyttigheter, brukar bara ångra mig dagen efter då ja ligger i en ekonmisk kris.
Citera
2011-10-07, 06:25
Medlem
mentalmindfucks avatar
orkar inte läsa igenom alla 3 sidorna, så någon kan ha sagt detta redan men jag kör på ändå. INNAN jag går å lägger mig dricker jag 2-3 stora glas vatten. nu har jag iofs inte druckit på ganska länge (tycker helt enkelt inte det är kul längre) men det funkade alltid förr. men då får man ju se till att inte däcka innan man fått i sig vattnet med...
Citera
2011-10-07, 07:25
Avslutad
1. Sov så länge du känner att du behöver för att du ska känna dig bättre och pigg nog att gå upp.

2. Ät något nyttigt, t.ex. en frukt eller en tallrik filmjölk och musli, så att du får näring i kroppen. Drick ett stort glas mjölk.

3 Undvik kaffe! Det kanske känns som man nyktrar till av det men i gengäld blir du bara nervös och får dålig mage. Undvik speciellt kaffe om du lider av panikångest.

4. Ut i friska luften. Gå en längre promenad ska du se att du snart blir bättre.

5. Gå och lägg dig igen.
Citera
2012-01-29, 13:50
Medlem
Livrems avatar
1. Ta en spliff

2. Ha sex

3. Mecka en ny

4. Gör om 1och3
Citera
2012-02-08, 07:27
Bannlyst
brukar använda mig av apelsinjuice

drick en liter god morgon juice med fruktkött direkt när du vaknar så brukar bakfyllan gå över rätt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in