2010-12-05, 12:30
Medlem
swarlzs avatar
ja det är ju söndag, middagstid så ni kan ju förstå varför jag skapar denna tråden nu, vet inte riktigt om det redan finns en, har inte lyckats hitta en själv och jag tror att tråden ska ligga här.

nåväl, det är nu här ni ska posta alla era metoder, tips och trixs, knep och knåp på hur NI botar era bakfyllor, eller vad som har funkat vid vissa tilfällen, en och annan historia kan väl också komma med.

själv har jag under åren kört med att när jag kommit hem, klunkat ner så mycket vatten jag bara kan, låt det ta en timme om det så måste, det brukar lindra en del.

det sedan viktigaste för mig har varit att dagen efter fylleskita, man mår som en kung efteråt! ni som letar efter tips kan testa detta, brukar komme en timme eller två efter att man vaknat men låt det ta en dag om det så måste, fylleskita är det bästa man göra!

och ja, hur man botar bakfyllan brukar skilja från person till person men det finns säkert någon som kommer dra nytta av visdomen som spridas här komma skall!
Citera
2010-12-05, 12:33
Avslutad
Jag blir inte speciellt ofta bakis, inte så jag lider i alla fall. Men när det sker är det bara att ta sig ur sängen direkt, skita ut resterna av gårdagen och få i sig mat och dryck. Sen kan man gärna ta en liten promenad eller på annat sätt se till att aktivera sig så man inte bara ligger hela dagen och känner efter och tycker synd om sig själv. För gör man det kommer dagen bli en plåga.
Citera
2010-12-05, 12:36
Medlem
Såg på tv att alvedon innan man sover skulle vara det bästa. (tror det var brainiac på discovery)
Citera
2010-12-05, 12:45
Medlem
Forbliranonyms avatar
Ta en treo och två alvedon sen äter du banan och tomater och dricker mycket vatten. Finns även vätske ersättare som heter resorb som finns reseptfritt på apoteket.
Citera
2010-12-05, 12:58
Medlem
Att äta ett stadigt mål skräpmat på vägen hem från fylleriet och ett stadigt mål skräpmat dagen efter! Mycket fet mat ska det vara! Det funkar finemang tycker jag.
Citera
2010-12-05, 13:33
Medlem
mowss avatar
Jag brukar köra fingrarna i halsen innan jag går och lägger mig. Då får man ut allt och mår som en prinsessa dagen efter.
Citera
2010-12-06, 22:30
Medlem
En pizza, 1,5 liter läsk och en påse chips som avnjuts liggandes i soffan brukar ordna det mesta. Kanske att man sluter ögonen lite och tar en liten lur för att bli av med trött- och segheten. Sen hjälper det om det är lördag och ett gäng polare är på g över med massa öl, då har man inte så mkt val än att tagga till och börja dricka igen..
Citera
2010-12-07, 10:53
Medlem
Hej TS!

Jag blir sällan eller aldrig bakfull och jag tycker därmed att det är bättre förebygga bakfyllan än att bota en bakfylla. Mina förebyggande åtgärder består av att inte dricka för mycket, inte dricka för länge och äta ordentligt före och under festen.

/Pu
Citera
2010-12-07, 11:34
Medlem
Reaper123s avatar
Nu blir jag mer eller mindre inte bakfull (då räknar jag inte "bakfylleångest" som bakfylla då den såklart endast går att bota genom att INTE dricka), men detta har nog med att jag så gott som alltid gör följande:

7 dagar i veckan ser jag alltid till att hålla min vätskenivå så hög som möjligt (tränar "alla" vardagar), detta sviktar dock under timmarna jag festar förstås.. men bra förberedelse att maximera vattenintaget utan att spränga blåsan såklart!

Innan festen äter jag ordentligt... gärna kött, potatisgratäng med mycket bea (pizza eller annat fet mat funkar ju kanon)

Intag dryck, gärna med chips+dipp, godis eller liknande.. sen när det bär ut på krogen är det ju bara flytande som gäller. För att må som en prins brukar jag alltid köra sprit+groggvirke och inget annat, mer än shot på krogen.. blandar man för mycket blir det oftast en värre bakfylla dagen efter?

Innan hemgång, fyllekäk!

Innan sängen, så mycket vatten det bara går att få ner (glömmer dock detta ibland när jag är för full)

Vaknar i 99% fallen helt utan nån sorts bakfylle-smärta, mer än torr i munnen = börjar dricka vatten det första jag gör

Ps. Jag är nog varit full 60-80ggr per år senaste 2-3åren, så att jag kan räkna "jobbiga" bakfyllor på mina två händer är fanimej ett mirakel! Immun mot bakfylla månne? Ds.
Citera
2010-12-07, 11:42
Medlem
Ywas avatar
Spliff.
Citera
2010-12-07, 11:49
Bannlyst
jag brukar ta en alvedon innan ja lägger mig, dricker bra med vatten, så brukar jag se til att ha färdig mat hemma, ngt enkelt o mättande pasta e rätt bra

annars funkar ju alltid återställare eller gräs
Citera
2010-12-07, 11:55
Medlem
brukar se till att dricka litervis med vatten innan jag lägger mig för att lindra smällen lite.

annars blir det flötig pizza,läsk,massa vatten och ligga ner bäddad och kolla på film/sova.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in