2012-02-08, 07:34
Medlem
Odi-et-amos avatar
Fyllekäk och Resorb innan sängen. Brukar även ha dricka vid sängen som jag kan ta av under morgonen, brukar vakna många gånger då.

Finns inget bättre än Resorb.
Citera
2012-02-08, 07:48
Medlem
Jag blir i princip aldrig bakis. Men just kombinationen uddevalla, punkarpolare och nyårsafton har haft samma vidriga resultat 2 år i rad nu.

1. Drick mäsk i dagar sju.
2. Vakna och och må hur jävla bra som helst.
3. Inse tillslut att du fortfarande e full
4. Inse vilket helvete som väntar dig.
5. Få ångest för baksmällan som väntar.
6. Börja känna hur helvetets portar öppnas framför dig.
7. Må värre än du någonsin har gjort förut och förbered dig på att dö.
8.Försök att sova bort skiten, tro mig... INGENTING hjälper mot en baksmälla på ett par dagars mer eller mindre konstant mäskdrickande.

För mer alldagliga och mindre allvarliga baksmällor så rekommenderas

Fortsätt supa innan du nyktrar till så slipper du baksmällan för stunden
Citera
2012-02-08, 09:59
Medlem
CoopColas avatar
Stort glas vatten innan jag somnar sen har jag ett till redo att svepas bredvid sängen när jag vaknar.

Sen är det spliff och kebab som gäller. Eller lite benso om det finns, fast dom brukar oftast åka ned samtidigt som alkoholen..
Citera
2012-02-08, 10:17
Medlem
Genom att bita ihop.
Citera
2012-02-17, 13:43
Medlem
Salfords avatar
Jag har en teknik som funkar förvånansvärt bra. Upptäckt den själv till och med!
Nu målar jag upp drömscenariot i detta exempel där man gör allt rätt men den viktigaste punkten är att vakna och somna om:
På natten
05:00 - Käka, drick vatten och gärna brustabletten alla kör med. Somna runt fem.
På morgonen
Ungefär vid 10:00 - Gå upp och ät något litet. En banan eller några mackor. Drick brustablett och surfa lite på nätet eller något som dödar tid. Va sedan uppe i ungefär en timma för att sen gå och lägga sig igen.

Sen vaknar du automatiskt vid tolv ett och jag är alltid väldigt mindre bakis när jag gjort som följande. Fungerar strålande på mig så testa på där ute. Kan tillägga till alla knarkare där ute att om man har svårt att sova på en utekvälls-AT så är det en välfungerande sätt.
Citera
2012-02-17, 15:45
Medlem
lithionits avatar
Tar 2 brustabletter acetylcystein när jag kommer hem. Är slemlösande och en stark antioxidant som rensar kroppen på gifter (har det utskrivet mot när jag är slemmig men använder den nästan uteslutande off-label för att behandla mina bakfyllor)

Om jag mår illa brukar jag gå och spy, sen försöka äta något och dricka några glas vatten.
Brukar ha en tillbringare vatten bredvid sängen, dricker vatten när jag vaknar. Tar mirtazapin för att somna om på morgonen för att försöka sova ut maximalt mycket så man slipper eländet.

Om jag mår dåligt brukar jag börja med att gå och spy för att få bort illamåendet. Tar 2 brustabletter acetylcystein. Dricker vatten och försöker peta i mig frukost. Ofta blir det sängläge halva dagen och äter nåt onyttigt på kvällen typ pizza. Innan jag lägger mig tar jag acetylcystein igen. Självklart dricka massa vatten under dagen, cola är godast men vätskedrivande så inte så bra att bli ännu mer uttorkad.

Men om man har fylleångest och får höra saker man gjort som man inte minns präglas hela dagen av svår ångest :P och det är omöjligt att bota känns det som.

Blir alltid bakis i flera dagar, brukar ta totalt 600 mg acetylcystein dag 2 och ev dag 3. Sen är man normal igen =D Låter som nån försäljare av acetylcystein men det är det enda jag testat som verkligen hjälper resorb kan slänga sig i väggen i jämförelse, det används som antidot mot förgiftningar främst paracetamolförgiftning och skyddar kroppen mot bakissubstansen acetaldehyd som bildas när alkohol bryts ned som är mycket giftare än själva alkoholen.
Citera
2012-02-17, 18:16
Medlem
source.source.s avatar
Efter en blöt kväll så brukar jag alltid försöka äta mig ordentligt mätt. Sen brukar jag sitta vaken så länge jag orkar och dricka så mycket vatten jag kan. Om fyllan börjar lägga sig i god tid innan sänggång så brukar jag se det som ett riktigt gott tecken. Slutligen förbereder jag ett stort glas vatten bredvid sägen. När jag vaknar första gången så dricker jag så mycket jag kan av vattnet och somnar sedan om.

Denna rutin brukar fungera bra.
Citera
2012-04-06, 07:09
Medlem
Bästa sättet att bekämpa bakfyllan?

Som topic. Har en riktig jävla Onådig bakfylla idag. Hur bekämpar jag den på bästa sätt? Vad brukar ni göra?
Citera
2012-04-06, 07:21
Medlem
godawdos avatar
2 Ipren + 1 Alvedon, massor med vatten, sova.
Citera
2012-04-06, 07:21
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av todayitsfriday.
Som topic. Har en riktig jävla Onådig bakfylla idag. Hur bekämpar jag den på bästa sätt? Vad brukar ni göra?

Ta en återställare !
Citera
2012-04-06, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godawdo
2 Ipren + 1 Alvedon, massor med vatten, sova.
Vågar inte dricka för mycket då jag är rädd att spy. Resten är gjort/ försöker jag göra
Citera
2012-04-06, 07:34
Medlem
godawdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av todayitsfriday.
Vågar inte dricka för mycket då jag är rädd att spy. Resten är gjort/ försöker jag göra

Drick vatten på toa, och försök spy då? Hjälper också till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in