2011-04-22, 11:23
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianUnlimited
fyfan nu behöver jag hjälp. var på en fest på söndagskvällen och natten blev lång och jag konsumerade nästan en liter Gin + lite annat. Vaknade imorse och tänkte att jag mår hur bra som helst men fick snart inse att jag fortfarande var full och bakfyllan inte kickat in än. Efter jag käkat middag blev jag snart tvungen att spy och har sedan dess legat i sängen hela dagen och allt snurrar och mår skit illa. försökte äta nån kvällsmat innan men det kom upp direkt igen. har druckit runt omkring 4 liter vatten idag totalt, tagit en bakistablett en cvitamin tablett, tryckt i mig druvsocker tabletter + ätit en banan (fruktos som ska vara bra). Mår fortfarande lika dåligt som imorse och kan inte sova och känner att jag måste spy när som. Vad ska jag göra ?

Hur gick det för dig, dog du?

Har en otäck bakfylla just nu, har drucket en gainer, rökt en cigg, käkat chips, suget en negerkuk, spelat lite dator, vart och köpt glass, ätet mat, bland annat, men mår fortfarande piss, paracetamol får jag inte äta heller.

Vad ska jag käka/dricka för att få bort illamåendet samt huvudvärken? Tips på narkotika undanbedes.
Citera
2011-04-22, 19:43
Medlem
rejmans avatar
Bra grejer att göra innan festen:

Vara utvilad
Kränga mat, kröka inte på tom mage

Bra grejer att göra när man dricker:

Blanda inte sprit, öl, vin, glögg, whiskey, sambucca från -86.. bäst att hålla sig till en sort.
När man redan känner att man är tillräckligt dragen, blanda inte starkare groggar.
Drick vatten (händer ju typ aldrig)
Inte shotta en j*vla massa tequila precis innan man ska dra hem

Bra grejer att göra innan man däckar:

Fyllekäka, dricka vatten (1L), vitamintablett/extra vitaminer/c-vitamin, ladda upp med vatten brevid sängen när man vaknar.
Citera
2011-04-22, 20:26
Medlem
En tablett postafen (åksjukepiller) innan läggdags. Tar bort illamåendet och gör så att man sover som en bebis.
Citera
2011-04-22, 22:14
Medlem
Tar en stor cola med mig och sen ut och svettas ut skiten i ett träningspass, typ jogga eller vad man nu har för sig.
Citera
2011-04-22, 22:48
Medlem
Drumsticks avatar
Jag blir aldrig bakis.

Bästa alternativet är väl helt enkelt att vara nykter när du går och lägger dig, eller iallafal relativt, så vaknar du upp frisk och glad, kanske aningen trött bara.

Sova, friskluft och kaffe är att rekomendera. Huvudvärkstablett funkar även, eller haschdödsnazistknark för den som vill röka det
Citera
2011-04-23, 01:29
Medlem
Linterieurs avatar
Blir själv aldrig bakfull, som tur är.
Men har ändå lite tips flera av mina vänner berättat om!

Drick mycket vatten innan man går och lägger sig ( kvällen man druckit)
Mer vatten dagen efter.
Ät lätt.
ingen överdriven fysisk aktivitet.

Finns ju brustabletterna "bakis" någon som vet hur bra dessa är?
Citera
2011-04-23, 02:02
Medlem
Arsenikarsles avatar
Man förlorar mycket salt och mineraler när man dricker pg.a att man ständigt sköljer kroppen med vätska.
Kör på vatten och toppa med nåt salt och fett, som en kebab eller en påse chips
Citera
2011-04-23, 12:01
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Man förlorar mycket salt och mineraler när man dricker pg.a att man ständigt sköljer kroppen med vätska.
Kör på vatten och toppa med nåt salt och fett, som en kebab eller en påse chips

Eller helt enkelt ett glas med Resorb vätskeersättning (som just är till för att återställa bland annat saltbalansen) innan man går och lägger sig.
Citera
2011-04-23, 12:55
Medlem
Vobblers avatar
Resorb och diverse mattips är för veklingar, ta ett par järn dagen efter så släpper det. Onödigt att sitta och plågas i onödan när räddningen finns i flaskan.
Citera
2011-08-10, 22:54
Medlem
Blodsritens avatar
Min värsta bakis tog 2 dagar. Men jag dricker isvatten(smakar jättegott), appelsinlemonad, lite salt att äta, min mjukaste pjyamas, lite serier och ämbare brevid sängen. Detta recept fungerar i dom flesta fallen fö mig
Citera
2011-08-10, 23:27
Medlem
Återställare.

Blir det en pangfylla mitt i veckan så är det givet att man mår dåligt dagen efter, tar man istället återställare så mjukar man ut bakfyllan eller fyllan i sig och mår dagen efter relativt normalt.
Citera
2011-08-10, 23:37
Medlem
Äta på Mc Donalds och ta en resorb innan man går och lägger sig.

Bakfylla är vätskebrist. Kroppen behöver vätska, socker och salt för att fixa vätskebristen. Sprit är ett gift och jag har för mig att fett hjälper kroppen att bryta ner giftet och att det är därför man blir så sugen på junkfood med typ bea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in