Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-05, 09:53
  #1
Avstängd
kriptokia2s avatar
Att kvinnor super, knullar runt, knarkar kanske, rasblandar etc gör de i vissa kulturer men i andra gör de inte det. Hur ser svensken på detta, med hur man uppfostrar sina döttrar i dessa avseenden? Säger man till sina döttrar att det är bra med många pojkvänner och att rasbladning är bra, eller vad gör man inom svenska familjer? Om dottern trotsar ändå och blir ett luder åt alla möjliga, vad blir konsekvensen oftast från svenska famlijer mot denna familjemedlem? Eller är det så att man främjar ett promiskuöst leverne inom svenska familjer generellt?
Citera
2010-12-05, 10:01
  #2
Medlem
vad är då heder enligt dej? rätten att få göra som man vill, ser jag som ens tor frihet som vi inte skall ta allt för lätt på.


heder är väl något individuelt, och att tvinga på någon annan sin typ av "heder" är mer förtryck än något annat.
__________________
Senast redigerad av lillapappan 2010-12-05 kl. 10:05.
Citera
2010-12-05, 10:09
  #3
Medlem
Falcãos avatar
Att som man tro att ens heder bestäms av sin dotters sexuella leverne är en primitiv grottmansmentalitet.
Citera
2010-12-05, 10:13
  #4
Medlem
Familjerna främjar inte aktivt promiskuitet, det behövs inte, populärkulturen lär småtjejerna att ingen har rätt att hindra dem. Tror svenska pappor i allmänhet resignerar inför trycket och undviker att tänka på när deras lilla dotter ger sig ut för att ta första fyllan och vaknar upp med trosorna ut-o-in.
Citera
2010-12-05, 10:18
  #5
Avstängd
kriptokia2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapappan
vad är då heder enligt dej? rätten att få göra som man vill, ser jag som ens tor frihet som vi inte skall ta allt för lätt på.


heder är väl något individuelt, och att tvinga på någon annan sin typ av "heder" är mer förtryck än något annat.


Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Att som man tro att ens heder bestäms av sin dotters sexuella leverne är en primitiv grottmansmentalitet.

Så ni två tycker det är ok att svenska döttrar får negerstock eller blir kanske muslimer genom giftermål etc, eftersom allt annat är förtryck eller grottmänniskomenatlitet?

Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
Familjerna främjar inte aktivt promiskuitet, det behövs inte, populärkulturen lär småtjejerna att ingen har rätt att hindra dem. Tror svenska pappor i allmänhet resignerar inför trycket och undviker att tänka på när deras lilla dotter ger sig ut för att ta första fyllan och vaknar upp med trosorna ut-o-in.

Intressant svar! Men om familjerna inte främjar, har de något straffmedel som konsekvens mot det promiskuösa beteendet och hur brukar det arta sig normalt sett?
Citera
2010-12-05, 10:24
  #6
Medlem
jag tycker det är upp till dem att bestämma själva vem dom vill ha sex med och leva med då dom är så pass gammla att göra dom besluten själv.
inget jag skulle föredra såklart.
men om vi skall kontrolera deras "heder" på vilket sätt är vi då bättre än muslimerna och andra religoner som följer den typen av kultur.
Citera
2010-12-05, 10:31
  #7
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia2
Så ni två tycker det är ok att svenska döttrar får negerstock eller blir kanske muslimer genom giftermål etc, eftersom allt annat är förtryck eller grottmänniskomenatlitet?



Intressant svar! Men om familjerna inte främjar, har de något straffmedel som konsekvens mot det promiskuösa beteendet och hur brukar det arta sig normalt sett?

Kanske inte så att jag hade gjort vågen om min dotter hade blivit tillsammans med en gambiansk player men det är hennes val och har absolut inget med min heder, eller eventuella brist därav, att göra.
Citera
2010-12-05, 10:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia2
Men om familjerna inte främjar, har de något straffmedel som konsekvens mot det promiskuösa beteendet och hur brukar det arta sig normalt sett?
Tror inte de kan göra något mer än att ge henne utegångsförbud, sedan smiter hon ut genom fönstret.
Bestraffning fungerar inte, bara uppfostran. Om min dotter skulle ligga runt med negrar skulle jag bli förolämpad eftersom jag vet hur män tänker, och har en del fördomar om hur negrer tänker om oss svenskar; självklart säger dotterns beteende något om mig och hur jag misslyckats som far. De tjejer som var mest lösa på högstadiet o gymnasiet var sådana som blivit uppfostrade av ensamma mammor, en del hade blivit avlade av svarta män som sedan dragit vidare mot nya erövringar.
Citera
2010-12-05, 11:12
  #9
Avstängd
halaltomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia2
Eller är det så att man främjar ett promiskuöst leverne inom svenska familjer generellt?
Nej det tror jag inte. Däremot finns det en stor skillnad mellan minoriteten troende svenskar och majoriteten ateister. Troende svenskar har nästan aldrig en farmor, mormor eller mamma som säger sig ha en "pojkvän", deras farmor, mormor och oftast även mamma är antingen gift eller frånskild men ytterst sällan i ett "samboförhållande" eller någon annan form av horförhållande. Dessa troende svenska familjer har därför helt andra förutsättningar att kunna uppfostra sina barn och inte minst döttrarna i enighet med traditionella svenska familjevärderingar till skillnad från pöbeln som oftare råkar ha en mamma som själv knullat runt eller kanske fortfarande har en "pojkvän" eller lever med en "sambo" och därför i grunden har så äckliga värderingar att hennes barn och inte minst döttrarna aldrig kan förväntas få någon sund uppfostran som värdesätter traditionella svenska familjevärderingar. Döttrarna till mammor som väljer att leva i hor blir mer eller mindre hjärntvättade till att själva också bli luder eftersom de uppfostras att inte betrakta det som något negativt.
__________________
Senast redigerad av halaltomte 2010-12-05 kl. 11:20.
Citera
2010-12-05, 11:30
  #10
Medlem
Jafan89s avatar
Heder enligt mig är att vara beredd på att göra det rätta, sammtidigt som det är acceptabelt från konsekvens relativt hur smart det är att göra det.

exempel: en vän blir anfallen av 5 somalier, de tänker skada och råna honom.
Det hedersvärda här är att gå in och göra allt man kan för att skydda honom sammtidigt som man skadar så många av dem som möjligt, konsekvenserna här är att några kriminella invandrare blir skadade men man behöver inte oroa sig från ett juridiskt perspektiv med tanke på att även om vi har ett sjukt rättssystem, så kan inte ens de dömma en för att skydda en vän mot 5 stycken andra.
Från smart perspektivet: man kan mycket väll bli skadad själv, och riskera att bli anfallen senare av anhöriga till dessa "personer".

Så för att sammanfatta: att göra det rätta som är att skydda sin vän, är acceptabelt både från ett konsekvens perspektiv, och ett "smart" perspektiv, att man helt enkelt är beredd på att sätta någon annan före en själv helt enkelt utan att det är ett direkt idiotiskt drag.


edit: för att svara med direkt: nej, anser inte att de flesta kvinnor har någon heder att tala om och tills de bevisar att de är värda min respekt, så saknar de den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback