Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-02, 09:32
  #1
Medlem
skrams avatar
När jag började träna så tyckte jag att dom som bänkade 100kg var riktigt starka men nu när jag själv reppar på samma vikt så känner jag mig klen och att man ska bänka 150+kg för att vara stark i bänken.

Har hyfsade stats med 185 i böj, 200 i mark och 125 i bänk men känner ändå att det är för lite.

Är det fler som känner som jag och när blir man nöjd tro?

Att alltid öka målen är ju helt ok men att känna sig klen fast man ökar stadigt känns ju inte så kul.
Citera
2010-12-02, 09:35
  #2
Medlem
ankanbankans avatar
Som mig själv och viktnedgång. De andra som är lika långa som mig och över 55 kg är smala men själv är jag, inte tjock men inte lika smal som dem, lite mullig. Sen att mina revben sticker ut har ingenting med saken att göra, det är min rumpa och mina lår som är stora!

Det är bara att inse att du inte är klen, du är bara hård mot dig själv
Citera
2010-12-02, 09:59
  #3
Avstängd
Själv bänkar jag 70, max 75 kanske (just kommit igång med gymmandet). det kändes som mycket när jag just börjat men inte nu. känner lite som du helt enkelt. handlar nog mest om att man blir äldre skulle jag tro, iallafall mitt fall
Citera
2010-12-02, 10:13
  #4
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skram
När jag började träna så tyckte jag att dom som bänkade 100kg var riktigt starka men nu när jag själv reppar på samma vikt så känner jag mig klen och att man ska bänka 150+kg för att vara stark i bänken.

Har hyfsade stats med 185 i böj, 200 i mark och 125 i bänk men känner ändå att det är för lite.

Är det fler som känner som jag och när blir man nöjd tro?

Att alltid öka målen är ju helt ok men att känna sig klen fast man ökar stadigt känns ju inte så kul.

Ja det är nog vanligt. Jag blir aldrig nöjd! Det finns alltid något att förbättra. Men som du säger så blir man viktblind efter ett tag. För dom flesta vanliga dödliga är 125 kg strikt bänk eller 200 mark galet mycket. På ett vanligt gym är det en bråkdel av kunderna så ens är i närheten av dom vikterna. Så med dina stats borde du vara nöjd med att du är starkare än dom flesta. Men nöjd blir man lik förbannat inte
__________________
Senast redigerad av Enzyme 2010-12-02 kl. 10:17.
Citera
2010-12-02, 10:45
  #5
Medlem
N-dawgs avatar
Jag känner igen mig.

jag lyfter 180 i mark
120 i bänk
160 i böj (340kg i maskin)

erkänn att det är avundsjuka till dom som lyfter tyngre
så är det i mitt fall.....
blir förtvivlad när ja ser någon bänka runt 160-170 kilo på gymmet


tycker det är en bra sporre dock, så det är sällan jag klagar över att inte vara starkast!
Citera
2010-12-02, 11:22
  #6
Medlem
skrams avatar
Känns skönt att man inte behöver känna sig ensam om det iaf.

Man kan ju inte låta bli att känna sig klen när man ser snubbarna på youtube som lyfter helt störda vikter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback