2014-07-07, 19:52
Medlem
Pausfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herbiegirl
Sitter o röker Nakhla mint på Ali Pasa Corlulu i Istanbul

Fan va najs! Har funderat på att åka dit ett tag, verkar det lätt att få tag på shisha där? Börjar mer och mer planera resorna till länder där man har möjlighet att bunkra upp lite..!
Citera
2014-07-07, 20:29
Medlem
Ok BjK.
Då är det bara å invänta mail för mig också, har inte dykt upp ännu.
Jag beställde 950g så då borde jag väll kunna vänta mig 35usd också,
räknade med 20-30 så det blir ingen större chock om jag åker på 35 heller.
Mvh:
Citera
2014-07-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel
Fan va najs! Har funderat på att åka dit ett tag, verkar det lätt att få tag på shisha där? Börjar mer och mer planera resorna till länder där man har möjlighet att bunkra upp lite..!

Det är lätt att få tag på lokala märken som şerbetli och bahreyn. AF och nakhla e svårare.
Bahreyn är att föredra isåfall. Sen har dom fake som heter bla nakhley, el-fakir osv
Citera
2014-07-07, 23:33
Medlem
Fått mitt svarsmail från HookahJohn nu BjK.
Vart 55usd i frakt?! Lite surt men vad skall man göra då när man vill ha hem grejerna.
Bad du dem att ta bort embalage å så för att hålla nere vikten på försändelsen iom att du fick en frakt på 35usd?!
Mvh:
Citera
2014-07-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VA FAN
Fått mitt svarsmail från HookahJohn nu BjK.
Vart 55usd i frakt?! Lite surt men vad skall man göra då när man vill ha hem grejerna.
Bad du dem att ta bort embalage å så för att hålla nere vikten på försändelsen iom att du fick en frakt på 35usd?!
Mvh:

Ja, jag skrev : "Can u take out the shisha zip bags from the package/ bucket and send onlythe bags branded with flavor to keep the shipment cost down. Please reply if
possible. And please send as gift due the customs in Sweden"
Citera
2014-07-08, 08:39
Medlem
Citat:
Tänkte också beställa från hookahjohn, funderar på att köpa en harmony bowl. Ni som har denna bowl, betyg?? Jag använder kaloud lotus, har för mig att den skulle sitta som handen i handsken på denna bowl?

Brukar normalt sett använda en alien mini phunnel, gillar att den är snål med tobaken..hur mkt mer "slösig" är harmony bowlen för er som provat båda??

Kan bara rekommendera Harmony bowlen! Är den bästa jag provat och använder nuförtiden bara den med KL, både passform och värmefördelningen i materialet.(provat phunnel och Tangiers mini phunnel) det går åt lite mer shisha men man kan packa minimalt och får ändå perfekt smak och rök. Kör med 4 bitar CoccoNara (som sitter perfekt i loutsen) i lite över en timme sen byter till ny kol,tobaken räcker sedan minst en timme till.
Citera
2014-07-08, 15:23
Medlem
Ja där ser man BjK, skall tänka på det till nästa beställning jag gör.
Om det nu går bra med denna! :-)
Tack för hjälpen med text och så också, vänligt. Skrev till det där med
present på denna försändelsen iaf så hoppas att det smiter igenom.
Ni som skickat efter tobak och bett om att slippa embalaget på tobaken
för att hålla nere fraktkostnaden, har ni råkat ut för nått läckage ur påsarna?

Om det finns nån som har nån bra tobak att sälja i Stockholm eller tips om
nån bra butik som säljer så tipsa gärna genom ett pm, skall åka på semester
till Gotland i helgen och hinner inte få hem den beställda tobaken innan jag åker ner.
Tänkte ta med min pipa ner för att kunna njuta extra mycket av semestern!
Mvh:
Citera
2014-07-09, 18:42
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Jag plockade på mig Bahrain mint, cocos, choklad och cappuccino. Hittade även AF cappuccino. AF hade äkta förpackning ända från plasten till zippåsen men sen var tobaken inte röd, så vi får se om den är äkta. Bahrain har jag ingen aning om hur den ska vara. Ska försöka få tag i lite Nakhla också.
Betalade 20 lira (1 lira = 3 kr) för 100g Bahrain och 250g AF, och 20 lira för 300g Bahrain på ett annat ställe.
Citera
2014-07-09, 22:45
Medlem
Citat:
Jag plockade på mig Bahrain mint, cocos, choklad och cappuccino. Hittade även AF cappuccino. AF hade äkta förpackning ända från plasten till zippåsen men sen var tobaken inte röd, så vi får se om den är äkta. Bahrain har jag ingen aning om hur den ska vara. Ska försöka få tag i lite Nakhla också.
Betalade 20 lira (1 lira = 3 kr) för 100g Bahrain och 250g AF, och 20 lira för 300g Bahrain på ett annat ställe.

Bahrain mint, är förpackningen silver på en sida sen transparent på andra? Och grön tobak? Om det är den du har fått tag på så är den väldigt stark i smaken, det är som att svälja en påse vicks vid varje bloss
Citera
2014-07-09, 22:52
Medlem
herbiegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Bahrain mint, är förpackningen silver på en sida sen transparent på andra? Och grön tobak? Om det är den du har fått tag på så är den väldigt stark i smaken, det är som att svälja en påse vicks vid varje bloss
Den jag fick tag i är en grön pappförpackning 100g med grön tobak i transparent påse.
Har hört att det finns olika varianter av mastic smaker att få tag i. Min favorit! Gnuggar händerna!
Senast redigerad av herbiegirl 2014-07-09 kl. 22:55.
Citera
2014-07-09, 23:31
Medlem
Citat:
Den jag fick tag i är en grön pappförpackning 100g med grön tobak i transparent påse.
Har hört att det finns olika varianter av mastic smaker att få tag i. Min favorit! Gnuggar händerna!

Mastic är det typ kåda smak? Al fakher gum mastic är populär där nere. Ett tips är att hålla dig borta från şerbetli, väldigt kemikaliska smaker skit äckliga.
Citera
2014-07-11, 22:54
Medlem
herbiegirls avatar
[quote=BjK]Mastic är det typ kåda smak? Al fakher gum mastic är populär där nere. Ett tips är att hålla dig borta från ?erbetli, väldigt kemikaliska smaker skit äckliga.[/QUOTE
AF gum mastic har jag haft innan men vill hellre testa nåt annat märke med en variation av mastic. SB Lebanese bombshell är redan en favorit och den smakar åt cederträhållet. Här kan finnas andra smakkombinationer med mastic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in