2007-05-16, 17:41
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrekN
absolut, jag köper Nakhla-tobak. Den bästa vattenpipstobaken på marknaden. Hög kvalité.
Nja, en av de bästa absolut, men för den ultimata smakupplevelsen skulle jag rekommendera starbuzz, dock kostar den mycket mer. Rekommenderar varmt smaken "X on the beach"

Väldigt njutsam smak!

EDIT: Dock bör man nämna att de båda är uppbyggda på olika sätt. Nakhla är mer kletig där starbuzz är blötare. De kräver olika koltekniker, och misslyckas man kan det smaka äckligt. Generellt brukar man säga att blöt tobak kräver mer kol, och torr lite kol, dock stämmer inte detta alltid. Jag rekommenderar lite snabb research innan rökning.
Citera
2007-05-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Nja, en av de bästa absolut, men för den ultimata smakupplevelsen skulle jag rekommendera starbuzz, dock kostar den mycket mer. Rekommenderar varmt smaken "X on the beach"

Väldigt njutsam smak!

EDIT: Dock bör man nämna att de båda är uppbyggda på olika sätt. Nakhla är mer kletig där starbuzz är blötare. De kräver olika koltekniker, och misslyckas man kan det smaka äckligt. Generellt brukar man säga att blöt tobak kräver mer kol, och torr lite kol, dock stämmer inte detta alltid. Jag rekommenderar lite snabb research innan rökning.

då måste jag testa det var finns dom? har aldrig hört talas om Starbuzz. var köper du dem?
Citera
2007-05-16, 21:54
Medlem
rcilikes avatar
Vattenmelon tobak direkt-importerat från Libanon, det är finfint det!
Citera
2007-05-18, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcilike
Vattenmelon tobak direkt-importerat från Libanon, det är finfint det!
Ja, för vattenmelon är ju en riktig smakupplevelse?
Citera
2007-05-18, 17:46
Medlem
Kults avatar
Röka piptobak i Vattenbong

Anledning till att jag vill göra det är främst för att det är gott, och att jag tycker att det är lite "gubbigt" att röka i pipa xD Det är meningen att jag ska röka Davidoff's olika mixer som ofta har söta och udda smaker, såsom lakrits å vanilj m.m. en liten rolig festgrej, någon som har testat det?
Citera
2007-05-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kult
Anledning till att jag vill göra det är främst för att det är gott, och att jag tycker att det är lite "gubbigt" att röka i pipa xD Det är meningen att jag ska röka Davidoff's olika mixer som ofta har söta och udda smaker, såsom lakrits å vanilj m.m. en liten rolig festgrej, någon som har testat det?
Varför har inte du testat det??
Citera
2007-05-18, 17:52
Medlem
Kults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vogelsize
Varför har inte du testat det??
Jag vettefan xD Har rökt vattenpipa väldigt ofta (Samma grej?) Men jag är intresserad utav hur piptobaken i sig smakar, hört att det ska vara väldigt gott men jag har aldrig testat och anser att det är gubbigt att röka i pipa så jag undrar om någon testat det med att röka i Vattenbong.
Citera
2007-05-18, 18:02
Medlem
KillerBeess avatar
Visst går det att röka men du kommer att hosta satan om du inte e van vid att röka tobak.

OT: Varför skulle vet vara gubbigt med pipa? Själv tycker jag att tobak är godare i pipa än bong. Vill du ha ett råd så skaffa en majspipa en runda å testa i den. Majspipor finns i nästan alla arabkiosker.
Citera
2007-05-18, 18:10
Medlem
Kults avatar
Har rökt ett antal år så jag tror inte att jag kommer att hosta, däremot så tar jag det lite lugnt ifall jag känner av hostan. Tack för era svar
Citera
2007-05-18, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kult
Jag vettefan xD Har rökt vattenpipa väldigt ofta (Samma grej?) Men jag är intresserad utav hur piptobaken i sig smakar, hört att det ska vara väldigt gott men jag har aldrig testat och anser att det är gubbigt att röka i pipa så jag undrar om någon testat det med att röka i Vattenbong.

Skitsamma om det är gubbigt. Du hade inte tänkt gå på stan och göra det i vilket fall som helst hoppas jag? För jag tror rätt många skulle kolla snett på dig om du går omkring och röker bhong mitt på stan Jag hade iaf varit en av dem som kollat lite misstänksamt Och efter en stund hade jag gått fram till dig och frågat om du inte ska dela med dig till andra vänliga själar
Hur som helst. Skit i om det ser gubbigt ut! Ibland får man förtidspensionera sig tillfälligt
Citera
2007-05-19, 00:43
Medlem
Kults avatar
Mjo, men jag gillar Glasbongar väldigt mycket då jag ärligt talat tycker att dem är vackra, däremot så har jag inget intresse utav att röka narkotika i den som de flesta gör :P
Citera
2007-05-19, 19:28
Medlem
arezons avatar
Nu är det e nsak jag har funerat på en längre tid men inte hittat eller testat mig fram till ett vettigt svar...

Hur mycket vatten ska man igentligen ha i pipan för ultimat upplevelse, dvs ungeför hur många cm av röret som går ner ska täckas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in