Citat:
Small Phunneln skulle jag nog rekommendera av de du har att tillgå, har själv bara rökt Tangiers i min Crown Micro Phunnel.Stort paket på ingång, landar troligtvis imorgon. Tog med tre paket Tangiers den här gången. Äger ingen harmony bowl. Alien Mini Phunnel, Tangiers Small Phunnel samt lite blandade skräp phunnelbowls är vad jag har att tillgå.
Tips på hur man packar det bäst och med vilken bowl?
Frågan är väl mest riktad till schenkenberg87, men om andra här har rökt Tangeirs så är ni välkommna att tipsa!
Tyvärr är ju nästan allt från Tangiers slutsålt, så det finns inte mycke att välja på. Chocolate mint, kashmir apple och white grape fick det bli för mig!
Tips på hur man packar det bäst och med vilken bowl?
Frågan är väl mest riktad till schenkenberg87, men om andra här har rökt Tangeirs så är ni välkommna att tipsa!
Tyvärr är ju nästan allt från Tangiers slutsålt, så det finns inte mycke att välja på. Chocolate mint, kashmir apple och white grape fick det bli för mig!
Men, det första du måste göra är att aklimatisera tobaken. Jag läste på hookahpro (tror det var där) om en genväg till hur du ska slippa aklimatisera flera dagar innan du kan röka. Den går ut på att du trycker en massa på paketet innan du öppnar det (klipper upp dit tobaken ligger, ytterförpackningen kan du öppna), tänk dig typ ... pressa in melassen i tobaken. Tryck hårt under i alla fall 5 minuter. Jag brukar stå/trampa på paketet, så det är ganska hållbart! Jag har gjort den på de två sorter jag testat, Kashmir Peach och Welsh Cream, och det har doftat underbart när jag öppnat dem! Har sedan aklimatiserat dem i en öppen plastlåda i 2-4h innan jag rökt första gången. Brukar röra om minst nån gång i timmen.
När jag packat så har jag gjort som han gör i den här filmen. Ganska hårt alltså! Sedan har jag kört med 2st Cocobrico/Cococha på, låtit den värma upp i 10 min innan jag börjar dra (krävs nog mindre om du inte har en glas-phunnel). Har blivit klockrent varje gång! Förutom att batchen av Welsh Cream jag fick var aningen klen :/
Har bara rökt Tangiers Noir, vilket jag såg på bilden att det var du också hade. Lycka till!

Väntar själv på ett paket som jag borde få den här veckan, innehållandes Tangiers Cane Mint! Den verkar så lovordad så hoppas den håller måttet

Citat:
Jävla nice beställning du! Galet! BOOM!
http://img203.imageshack.us/img203/4906/1v4z.jpg
Blev väckt av posten idag, första gången dom lyckas ta sig in i min port! Där har ni lite porr att lysa upp måndagen med.
http://img203.imageshack.us/img203/4906/1v4z.jpg
Blev väckt av posten idag, första gången dom lyckas ta sig in i min port! Där har ni lite porr att lysa upp måndagen med.

Senast redigerad av ChRiiLLe 2013-09-02 kl. 12:10.
Senast redigerad av ChRiiLLe 2013-09-02 kl. 12:10.