2013-05-25, 16:39
Medlem
Fick idag mitt paket med min Vortex Giant, Phunnel bowl och en Nammor tvättbar slang

Ska prova mig fram för att se hur länge båda räcker.. Så att man vet hur man ska anpassa sig för antalet polare osv.
Citera
2013-05-26, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Fick idag mitt paket med min Vortex Giant, Phunnel bowl och en Nammor tvättbar slang

Ska prova mig fram för att se hur länge båda räcker.. Så att man vet hur man ska anpassa sig för antalet polare osv.

Heat management avgör mer än mängden tobak hur länge en bowl räcker. Mina nya phunnel tar bara 13-15g och det är inga problem att röka över en timme om jag sköter den bra.
Citera
2013-05-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Heat management avgör mer än mängden tobak hur länge en bowl räcker. Mina nya phunnel tar bara 13-15g och det är inga problem att röka över en timme om jag sköter den bra.

Jo visst men med KL så behövs väl ingen heat management?

Giant vortex som jag köpte kan ju hålla upp till 60g tobak (kanske 40 med lotusen så man inte bränner tobaken).
Citera
2013-05-26, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Mycket godis där! Vill bara påpeka att du verkar ha missat en bild på själva vattenpipan ihopplockad

Kommer när jag kommit hem ! Handlade 1kg Cocobrico på hemvägen med , bara 50kr kosta det!
Citera
2013-05-26, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Jo visst men med KL så behövs väl ingen heat management?

Giant vortex som jag köpte kan ju hålla upp till 60g tobak (kanske 40 med lotusen så man inte bränner tobaken).

Lite finlir krävs ju ibland, men mindre när man lärt sig hur en bowl fungerar.

Jag har också vortex som tar 30-50g tobak men kommer nog aldrig mer använda dom när jag ser hur bra session 15g kan ge.
Citera
2013-05-26, 17:42
Medlem
Här är bild på pipan ihopplockad !
http://imgur.com/do3P4Dg

och här är hur stor min tidigare pipa var i jämnförelse

http://imgur.com/0Q6QjGb

Citera
2013-05-26, 20:40
Medlem
Tror det var nån diskussion om det tidigare en bra bit bak i tråden , men hur förvara ni eran tobak som är öppnad? Original förpackningen eller packar ni om det i flera små påsar och försöker hålla de så täta som möjligt ? På AF så kör iaf jag vanliga då de är återförslutningsbara , även om det kan bli kladdigt som fasikens och inte hålla tätt ordentligt , sen ner i bruken och in i boxen igen. Nakhlan drog jag själv in i ett par fryspåsar och lindade tätt som fasikens och hoppas den håller som den ska

Sitter för övrigt med AF Orange / Mint just nu , och den är helt okej , smakar lite som Apelsinvixtabletterna ungefär , stora fina moln iallafall
Citera
2013-05-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemhartagit

Beställde du också KM Single black pear?

Citat:
Tror det var nån diskussion om det tidigare en bra bit bak i tråden , men hur förvara ni eran tobak som är öppnad? Original förpackningen eller packar ni om det i flera små påsar och försöker hålla de så täta som möjligt ? På AF så kör iaf jag vanliga då de är återförslutningsbara , även om det kan bli kladdigt som fasikens och inte hålla tätt ordentligt , sen ner i bruken och in i boxen igen. Nakhlan drog jag själv in i ett par fryspåsar och lindade tätt som fasikens och hoppas den håller som den ska

Sitter för övrigt med AF Orange / Mint just nu , och den är helt okej , smakar lite som Apelsinvixtabletterna ungefär , stora fina moln iallafall

Om den kommer med plastförpackningar som med AF (vissa nakhla mizo smaker gör ju också det t.ex.) så förvaras den på det sättet.

De som inte kommer med en plastförpackning så använder jag tupperware
Citera
2013-05-27, 13:59
Medlem
Razozs avatar
Citat:

Inte för att vara sådan, men det där är nog den suddigaste bilden jag sett på flera månader. Nya pipan ser trevlig ut i vilket fall!

Citat:

Glasburkar med gummipackning och såndär metall-förslutning liksom. Bryr mig inte om kylen dock.
Citera
2013-05-27, 14:53
Medlem
Är det att beställa tobak från utlandet som gäller nu för tiden eller? jag var runt på möllan i malmö för att köpa tobak, men hittade inte i en enda affär...
Jag känner mig inte direkt sugen på att betala hutlösa summor tull och grejjer :/
Citera
2013-05-27, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternate
Är det att beställa tobak från utlandet som gäller nu för tiden eller? jag var runt på möllan i malmö för att köpa tobak, men hittade inte i en enda affär...
Jag känner mig inte direkt sugen på att betala hutlösa summor tull och grejjer :/

Ja, det är utlandet som gäller om du inte nöjer dig med vilken skit som helst. Tullen är oftast inget problem. Lägg en beställning på 1-2kg så kommer du undan för 1000-1500kr och slipper förmodligen tullen. Använd sen en bra bowl som bara tar 15g tobak så klarar du dig länge!
Citera
2013-05-27, 18:13
Medlem
tips på inköpsställen för vattenpipetobak i stockholm? gärna någonstans där de har 250-gramsförpackningar. anything will do så länge det är riktig tobak, d.v.s inget örtskit och inget shiazo. pm:a om ni inte vill ge ut era tips i tråden. snälla, hjälp en brud i nöd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in