2013-04-18, 22:54
Medlem
Razozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonelycowboyagain
kanske läge att gå över till elcigg?
http://vitamingrosissten.shop.textal...ler-lange.html

Fel tråd grabben, gtfo
Citera
2013-04-18, 22:57
Medlem
Razozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Får bara i en cocobrico. Dom är så stora! Tror dock inte värmen räcker till, kanske om du packar högt så den ligger på tobaken. Bäst är nog att dela dom, hur man nu gör det lättast..

Brukade göra det förr, men nu kör jag bara hela. Lätt gjort dock:

Lägg kolbiten på en fast yta, lägg eggen på en morakniv i mitten på kuben och banka till rejält ovanpå bladet med en hammare. Slår man hårt nog så klyvs kolbiten i två perfekta halvor. För löst eller med eggen vinklad för mycket så blir det bara flis kvar.

Ett kilo cocobrico tar bara tio min när man fått upp farten!
Citera
2013-04-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razoz
Brukade göra det förr, men nu kör jag bara hela. Lätt gjort dock:

Lägg kolbiten på en fast yta, lägg eggen på en morakniv i mitten på kuben och banka till rejält ovanpå bladet med en hammare. Slår man hårt nog så klyvs kolbiten i två perfekta halvor. För löst eller med eggen vinklad för mycket så blir det bara flis kvar.

Ett kilo cocobrico tar bara tio min när man fått upp farten!

Tack, ska jag komma ihåg när mina andra, mindre kol, tagit slut. Som tur är har jag 4-5kg kvar!
Citera
2013-04-18, 23:02
Medlem
Citat:
Kul att höra att många är nöjda med KL! Funderar på att införskaffa en. Hur platsar cocobrico i den?

Bilder på min KM kommer strax!

Det får plats med en, så dom är lite för stora. Jag delar kolen på mitten innan jag tänder så får jag plats med 3.

Det optimala vore Chronic Hookah kol eller Coconara som finns i halvor.
Citera
2013-04-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Det får plats med en, så dom är lite för stora. Jag delar kolen på mitten innan jag tänder så får jag plats med 3.

Det optimala vore Chronic Hookah kol eller Coconara som finns i halvor.

Det är något liknande jag använder, men dom är inte helt perfekta i formen så det går tex. inte ta 3st stora utan man får försöka hitta en stor och ett par små eller så.

this
http://www.shishashop.co.uk/Shisha-Club-Charcoal-1kg
Citera
2013-04-18, 23:58
Medlem
Citat:
Har en polare som köper härifrån. Har inte testat själv, men sidan itself är vouchad för på hookahpro.

Tack för tipset!
Citera
2013-04-19, 07:15
Medlem
Pausfågels avatar
Är det någon som har erfarenhet av Coco Naras eller något annat känt kolmärke förutom Coco Brico? Coco bricos har funkat väldigtr bra tidigare men har haft problem med att mina Coco Bricos dör ut och blir svarta på undersidan till den punkt att de inte går att använda pga så mkt svart aska/kolpartiklar. Varit så med de två senaste kartongerna jag köpt, kanske från en dålig batch men hur vet jag att nästa paket inte är samma sak? Har istället kört en liknande produkt som heter "Naturkol" (tror jag den heter, en svensk produkt..är inte hemma nu) som är hälften så stora som cocobricos, de har lite av samma problem men de funkar dugligt iaf. Har läst att man kan slänga in Cocobricosen i frysen över natten men det gjorde ingen skillnad.
Citera
2013-04-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel
Är det någon som har erfarenhet av Coco Naras eller något annat känt kolmärke förutom Coco Brico? Coco bricos har funkat väldigtr bra tidigare men har haft problem med att mina Coco Bricos dör ut och blir svarta på undersidan till den punkt att de inte går att använda pga så mkt svart aska/kolpartiklar. Varit så med de två senaste kartongerna jag köpt, kanske från en dålig batch men hur vet jag att nästa paket inte är samma sak? Har istället kört en liknande produkt som heter "Naturkol" (tror jag den heter, en svensk produkt..är inte hemma nu) som är hälften så stora som cocobricos, de har lite av samma problem men de funkar dugligt iaf. Har läst att man kan slänga in Cocobricosen i frysen över natten men det gjorde ingen skillnad.

Det problem jag sett flera göra med cocobricos är att de inte värmer den tillräckligt länge. Värm den någon minut längre än vad du brukar och kom ihåg att vända på kolen, så att de blir värmda från alla sidor.

Värm också gärna ett extrakol, ett extra utöver det du brukar röka. Många vet inte att en enda kolbit kan hålla en pipa igång rejält länge just för att tobaken har blivit så pass varm innan.
Citera
2013-04-19, 15:40
Medlem
Pausfågels avatar
Citat:
Det problem jag sett flera göra med cocobricos är att de inte värmer den tillräckligt länge. Värm den någon minut längre än vad du brukar och kom ihåg att vända på kolen, så att de blir värmda från alla sidor.

Värm också gärna ett extrakol, ett extra utöver det du brukar röka. Många vet inte att en enda kolbit kan hålla en pipa igång rejält länge just för att tobaken har blivit så pass varm innan.

Tack för tipset men jag vänder alltid på kolen och värmer minst 2 min extra efter hela skiten glöder..funkade fint förr, nu helt plöstligt funkar det ej..
Citera
2013-04-19, 16:41
Medlem
Razozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausfågel

CB hadde en dålig batch har jag hört, men jag har aldrig uplevt problem och jag har säkert gjort av med 6-7 kilo av skiten. CN har i övrigt fantastiskt rykte, men är dyra.
Citera
2013-04-19, 19:35
Medlem
Citat:
Har en polare som köper härifrån. Har inte testat själv, men sidan itself är vouchad för på hookahpro.

Förstår inte varför, men sidan vägrar gå till betalningssidan. Den går tillbaka till min kassa när jag trycker på checkout efter jag skrivit in min information. Vet du kanske vad det kan bero på?
Citera
2013-04-19, 21:22
Medlem
Tomatns avatar
Nu ligger min nya KM pipa på flyget blir att prova direkt när den kommer

Kommer med recension
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem