2014-03-31, 16:50
Medlem
RobinSharmas avatar
Hej jag tänkte be om tips! Vill köpa en "grym" vattenpipa, kvalité och som håller.
Köpt billigare tidigare men dom är skit och har flera stående. Vill ha en som är minst lika bra som de som finns på vattenpipscafé. Gärna så de kommer mycket rök

Har ni några tips? Onlinebutiker eller vanliga?
Tack för svar/Robin
Citera
2014-04-01, 18:27
Medlem
Tänkte köpa en E-Hookah men vilken sida köper man ifrån? Vilken använder ni?
Citera
2014-04-02, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LocDogg
Ja de va synd att dom inte kunde sända de som en gåva och me mindre värde, fråga dom om dom kunde de men tydligen inte.

Beställde iaf:

3st 250g paket AF med smakerna Bubble Gum, Kiwi och Strawberry

1st 100g paket Tonic Shisha med smaken Smooth Sex

1st Alien Phunnel Bowl

Så galet orolig ifall ja måste betala skatten men håller tummarna

Du klarar dig nog.

Har själv beställt från dem både innan och efter dom slutade märka som gåva och alltid fått mina paket.
Tycker det är en grym sida med mycket mindre strul än de flesta andra. Dock är dom ju lite dyrare än genomsnittet.
Citera
2014-04-02, 09:03
Medlem
LocDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schenkenberg87
Du klarar dig nog.

Har själv beställt från dem både innan och efter dom slutade märka som gåva och alltid fått mina paket.
Tycker det är en grym sida med mycket mindre strul än de flesta andra. Dock är dom ju lite dyrare än genomsnittet.

Skönt att höra, får väl se om ja klarar mig,paketet kom fram till Sverige i lördags på kvällen och har varit under tullbehandling hos posten ab sen dess inte ändrat sig nånting på 3-4 dagar, sen tänkte ja bara fråga har du fått betala nån moms eller nåt ? mvh
Citera
2014-04-02, 15:05
Medlem
LocDoggs avatar
Tror mitt paket fastnade i tullen, fick nyss brev där de står " Vi saknar följande uppgifter: FAKTURA/ORDERBEKRÄFTELSE MED VARUBESKRIVNING OCH VARUVÄRDE INKL. FRAKT RÖKTOBAK(KÖP): TULL 74,9 %, SKATT 1 735 KR/KG, MOMS 25%.

sen att ja får välja ett alternativ 1 -2 -3 om betala avgiften , skicka tillbaka elelr förstöra den
Citera
2014-04-02, 17:51
Medlem
Citat:
Tror mitt paket fastnade i tullen, fick nyss brev där de står " Vi saknar följande uppgifter: FAKTURA/ORDERBEKRÄFTELSE MED VARUBESKRIVNING OCH VARUVÄRDE INKL. FRAKT RÖKTOBAK(KÖP): TULL 74,9 %, SKATT 1 735 KR/KG, MOMS 25%.

sen att ja får välja ett alternativ 1 -2 -3 om betala avgiften , skicka tillbaka elelr förstöra den

Verkar som om du kommer få skatta en hel del.

De kommer fråga om kvitto, där du visar vad du pröjsat för paketet. Du kommer behöva betala tullavgift och 25% av värdet. Sedan kanske du kommer få pröjsa 1735kr/KG för tobaken..

Hoppas dock inte det
Citera
2014-04-03, 13:52
Medlem
napsterspys avatar
Citat:

Så jävla surt.
Beklagar men tyvärr bara låta bli att betala och låta pakettet gå tillbaka.
förhoppningsviss får du pengar tillbaka från säljaren.
Mvh Napster
Citera
2014-04-03, 14:26
Medlem
LocDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Så jävla surt.
Beklagar men tyvärr bara låta bli att betala och låta pakettet gå tillbaka.
förhoppningsviss får du pengar tillbaka från säljaren.
Mvh Napster

Aa riktigt surt haha kokar på dom där jävlarna, fick nyss mejl om att tullen är klar me paketet så de borde väl skickas nu från stockholm o komma fram i morn så får väl se va de står i brevet eller avin, står de nåt om att ja ska betala skatt så hämtar ja aldrig ut de, så hoppas de går tillbaka till hookah shisha då. Mejla dom nyss och fråga om man kan få tillbaka en summa av pengarna om paketet går tillbaka till dom
Citera
2014-04-03, 14:50
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Aa riktigt surt haha kokar på dom där jävlarna, fick nyss mejl om att tullen är klar me paketet så de borde väl skickas nu från stockholm o komma fram i morn så får väl se va de står i brevet eller avin, står de nåt om att ja ska betala skatt så hämtar ja aldrig ut de, så hoppas de går tillbaka till hookah shisha då. Mejla dom nyss och fråga om man kan få tillbaka en summa av pengarna om paketet går tillbaka till dom

Ser inte varför du inte skulle få det! Men du får räkna med att betala för frakten.
Citera
2014-04-03, 16:13
Medlem
LocDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Ser inte varför du inte skulle få det! Men du får räkna med att betala för frakten.

Men i brevet ja fick stod de ju nåt om röktobak, som att dom visste att de låg det i paketet så man är ju lite rädd att få betala skatt
Citera
2014-04-03, 17:14
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Men i brevet ja fick stod de ju nåt om röktobak, som att dom visste att de låg det i paketet så man är ju lite rädd att få betala skatt

Jo men säg att du beställt det utav misstag och vill skicka tillbaka det eller något! Dom vet garanterat vad det är ja
Citera
2014-04-03, 17:38
Medlem
LocDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Jo men säg att du beställt det utav misstag och vill skicka tillbaka det eller något! Dom vet garanterat vad det är ja

Ja såklart haha jag kommer aldrig betala så där mycket i skatt för så lite tobak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in