Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Jag fick hem 3kg starbuzz utan problem iaf. Sen om det var tur eller inte går ju inte säga. Det blev lite drygt 1800kr med frakt för 3kg BRA tobak. Tycker inte det är farligt dyrt. Köper du hos turkbutiken får du ju ofta ge 150kr för 250g, och då är det ofta inte ens bra tobak.
Med dom siffrorna blir det ju billigare från USA, till och med om du fastnar i tullen och dom får skicka om det en andra gång. Min beställning med en extra frakt hade väl hamna runt 2500kr, mot 3000kr från turkkiosken.
Låter sjukt värt. Gillar inte SB särskilt mycket, men har ett kilo AF på väg hem i 4x250 g. Riktigt sugen! Om jag tulltorskar på 1600 kr / kilot är det inte riktigt lite värt längre..
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Vindskydd gör verkligen stor skillnad, som du säger. Blir mycke "jämnar" värme. Jag får bygga mina egna nu med folie, och det funkar, medan jag väntar på ett riktigt.
Vattenpipan har ett som jag kör med, det största de har. Min phunnel från samma shop är för stor för att det ska gå på helt, men det funkar helt OK ändå. Fult som stryk dock, men det gör mig inte så mycket just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Jag har ett vindskydd men det brukar väldigt ofta bli för varmt, jag köpte vindskyddet mest för att säkra att kolen ligger kvar på bowlen, då jag alltid röker inomhus och redan fått ett hål i en soffa..
Jag brukar köra 2st Coco Brico och det bränns alltid men blir ändå inte klockren rök.. Fick mer rök när jag körde på 1,5-2 snabbkol.. Men bismaken gjorde att jag började med Coco Brico.
Vet inte vad jag ska göra för att få det bra? någon som har lite tips hur jag ska få det att inte brännas efter 20-30min?
Jag kör uteslutande AF-tobak i phunnel eller vortex-kopp. Om du inte känner till den så är den rejält blöt så jag tycker det är lite slöseri att använda egyptian bowl. Tre cocobrico's ute mot kanterna ovanpå tjock folie. Rotera med jämna mellanrum, typ 5 minuter. Håller med om senaste talare om att man får hålla ögonen öppna när röken verkar för bra för att vara sann, då brukar det vara dags att rotera/ta av en kol. Värme i tre steg, från varmast till kallast: tre kol, två kol med vindskydd, två kol.
Hett tips till alla er där ute, köp muffinsformar i tjock aluminium (finns på ICA, Willys etc) och fippla med dem till den blir platt och passar över bowlen. Att de inte sluter tätt om sidorna kan ni skita i då det ju är därifrån luften ska komma med denna typ av kopp i vilket fall. Sjukt sturdy! Gör hålen och använd samma form hur länge som helst ungefär. Har kört en av dem säkert 40 sessions.