Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-29, 20:21
  #1
Medlem
Kort bakgrund Jag och en kvinna går sedan en tid tillsammans på gruppträning(gym)
Både jag och hon är gifta (inte med varandra)
Vi har även nästan daglig kontakt på facebook + mejl.
Nu till problemet: Efter andra träningen så tog det två dagar innan jag hörde något från henne och när jag inte svarade snabbt nog så kom ett till mejl där hon undrade om jag var sur!
Jag svarade att det var jag inte för "du hade väl annat för dig"
Hon svarade: "Jag har en känsla av att du vill något mer" och "det hoppas jag inte för vi är kompisar!!!"
Jag svarade: "Jag blir aldrig intresserad av någon som inte är intresserad av mig"
Efter det så får jag via mejl vid olika tillfällen en del komplimanger ex "jag gillar dig jättemycket"
"Du har jättefina ögon" + att hon varje vecka frågar "du kommer väl på träningen?"
Nu behöver jag hjälp att tolka situationen.
Är hon intresserad eller inte?
Vågar hon ge komplimanger bara för att det är "safe"?
Om hon bara är intresserad av mig som kompis, varför inte föreslå att umgås familjevis?
Hon har inte berättat för sin man att vi tränar ihop.
Citera
2010-11-29, 20:32
  #2
Medlem
Twatssons avatar
Hon vill ha lite spänning men vill inte vänstra. Hon har förmodligen ett relativt dött förhållande och känner sig inte uppskattad i hemmet och söker lite spänning hos dig. Hon vill helt enkelt bara ha lite gnista och uppmärksamhet på annat håll.
Citera
2010-11-29, 20:35
  #3
Medlem
starattractions avatar
Hmm... Verkar som att hon vill äta kakan och ha den kvar.. Det är ju nice att någon tycker om en, om man själv inte känner likadant, så spelar man på det.. Det är dumt men ja.. Det är vad jag tror i alla fall.. Att hon vill ha den uppmärksamheten ifrån dig.
Citera
2010-11-29, 20:36
  #4
Medlem
Cregers avatar
hon tolkade det som att du inte var intresserad, då blev hon intresserad av dig.

eftersom det är mest logiskt att jaga det som inte är intresserat av en, annars är det meningslöst eftersom det faktiskt kan leda någonstans <-kvinnologik.
Citera
2010-11-29, 20:55
  #5
Medlem
Kanske är hennes man som skrivit några av mailen för att testa dig och kolla upp er relation?
Citera
2010-11-29, 20:58
  #6
Medlem
Mean_Mans avatar
Hon är uppenbarligen het på dig.
Citera
2010-11-29, 21:05
  #7
Medlem
Hon leker nog bara lite, söker lite bekräftelse, drama och spänning...
Citera
2010-11-29, 21:06
  #8
Medlem
tottetottets avatar
Kvinnlig logik är lika verklig som jultomten
Citera
2010-11-29, 21:08
  #9
Medlem
Cripss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowStrangler
Hon leker nog bara lite, söker lite bekräftelse, drama och spänning...

Japp! Eller väldigt osäker på vad hon egentligen vill.. Värsta sorten, speciellt om hon är smart..
Jag slår vad om att hon kommer komma till dig väldigt fort om du dissar henne. Det klarar inte hennes ego
Citera
2010-11-29, 21:44
  #10
Medlem
tantvrists avatar
Tydligen blev hon intresserad av dig när du la fram att du inte är tillgänglig. Sen tycker jag att du ska ta kontakt med hennes man och visa honom div mejl, det är det rätta.
Citera
2010-11-29, 21:50
  #11
Medlem
De flesta av era svar verkar vara rimliga....
Antingen är hon mer intresserad än hon visar eller så är det bara bekräftelsejakt.
Är lite nyfiken på vad som händer om jag fortsätter att träna med henne.
Hon föröker ge intryck av att vara "fina kvinnan" men jag får ändå känslan att det är mer är en fasad
När någon skriver "jag gillar dig jättemycket" så vet man inte vad "gillar" är för just den personen.
och att lägga till "jätte-" behöver man väl inte göra om man vill markera "bara kompisar" eller??
Jag skulle undvika det iaf och framförallt lägga till ... som kompis på slutet för att det inte ska missuppfattas om man inte är intresserad
Citera
2010-11-30, 15:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tottetottet
Kvinnlig logik är lika verklig som jultomten

Tänkte just det - en verklig contradictio in absurdum.
Jag tror hon stöter på dig jag. Kör på!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback