Citat:
Ursprungligen postat av
Cinn
Tycker tvärtom att de är fler än någonsin just nu. Dock har de vågat sig utanför Brunnsparken/Nordstan. I Vasa/Linné/Haga dyker de upp överallt. Utanför affärer, på uteserveringar och till och med inne på restauranger och caféer. Tycker de har en mer aggressiv stil än innan, men det kan vara jag som varit borta från stan rätt länge.
Du har helt rätt att de blivit mer aggressiva och "innovativa" i sitt tiggande Hela Göteborg har fyllts av skräpmänniskor som är högljudda, aggressiva, respektlösa och hofulla. De går rakt in på restauranger och serveringar för att ofreda människorna där. Går du på gatan i centrala Göteborg så kommer du att råka ut för kanske 15-20 tiggare på mindre än en timma. Det spelar ingen roll om du aktivt söker dig undan dem, de letar upp dig när du sitter på en bänk med din flickvän eller din mamma. Ingen plats eller situation är fredad. Ingen respekt visas. Allt handlar om att de ska kunna trycka upp sina muggar i ansiktet och tjata hål i huvudet på alla människor de möter... De är inte ens tacksamma när någon just har skänkt dem pengar, utan de pekar ner i plånboken och vill ha ännu mer. När de inte får mer pengar, så fnyser de föraktfullt och visar öppet sin otacksamhet. Att folk ens skänker dem pengar efter den föreställningen...
De parkerar sina bilar vid Stora Teaterns parkering och står och sorterar det de kommit över - förutom pengar som naiva människor har skänkt dem. Musik på högsta volym, gap och skrik, sjungande, skrålande, klinkande på instrument och ett allmänt störande beteende som saboterar hela stan. Vidriga äckliga människor som det inte är det minsta synd om. Hade de varit det minsta ödmjuka så skulle många många fler vilja hjälpa dem - inklusive jag själv. Men detta som har skett nu på senaste är bara tragiskt. En massa otacksamma skitmänniskor som våldför sig på Göteborg och dess stackars medborgare. Ingen sätter ner foten från politiskt håll, utan eländet bara växer och växer lavinartat. Hur många romer ska Göteborg hjälpa?
De där små skeva gubbarna på kryckor (som ser identiska ut av någon märklig anledning) spelar också bara teater. När de tror att ingen ser dem, så langar de upp kryckorna under armen och går helt obehindrat. Typiska platser där tiggarna har "rast" och där de tror att ingen ser dem är exempelvis: Domkyrkoparken, Heden (längst bort från Avenyn), vid Katolska Kyrkan i Allén nära Nygamla Ullevi, vid ån vid Valhalla IP, parkeringen vid Lisebergs södra entré, Kanaltorget (gräsmattan där hjulet stod tidigare), parkeringen vid Cosmopol och Kajskjul 8, parkeringen vid Shell vid NET plus liknande lite undanskymda platser som ligger centralt. De skrattar, äter jordgubbar, röker och dricker kaffe. De pillar med sina iPhones och är helt obekymrade. Så långt man bara kan komma ifrån det lidande dessa människor försöker att lura i våra stackars göteborgare...
När de inte plågar göteborgarna med sitt aggressiva tiggande så åker många av dem runt och lurar åldringar, stjäl i varuhus och butiker eller är "vägpirater". Jag önskar att Sverige sätter ner foten och skickar ut dessa kriminella kräk med huvudet före. Jag har tröttnat rejält på att se hur min stad har fyllts av dessa förfärliga tiggande romer...