2013-06-29, 15:46
Medlem
Med den nuvarande utvecklingen dröjer det väl inte länge innan det ser ut såhär:
http://www.southparkstudios.com/clips/248462/attack-of-the-change
2013-06-29, 19:49
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Du har helt rätt att de blivit mer aggressiva och "innovativa" i sitt tiggande Hela Göteborg har fyllts av skräpmänniskor som är högljudda, aggressiva, respektlösa och hofulla. De går rakt in på restauranger och serveringar för att ofreda människorna där. Går du på gatan i centrala Göteborg så kommer du att råka ut för kanske 15-20 tiggare på mindre än en timma. Det spelar ingen roll om du aktivt söker dig undan dem, de letar upp dig när du sitter på en bänk med din flickvän eller din mamma. Ingen plats eller situation är fredad. Ingen respekt visas. Allt handlar om att de ska kunna trycka upp sina muggar i ansiktet och tjata hål i huvudet på alla människor de möter... De är inte ens tacksamma när någon just har skänkt dem pengar, utan de pekar ner i plånboken och vill ha ännu mer. När de inte får mer pengar, så fnyser de föraktfullt och visar öppet sin otacksamhet. Att folk ens skänker dem pengar efter den föreställningen...

De parkerar sina bilar vid Stora Teaterns parkering och står och sorterar det de kommit över - förutom pengar som naiva människor har skänkt dem. Musik på högsta volym, gap och skrik, sjungande, skrålande, klinkande på instrument och ett allmänt störande beteende som saboterar hela stan. Vidriga äckliga människor som det inte är det minsta synd om. Hade de varit det minsta ödmjuka så skulle många många fler vilja hjälpa dem - inklusive jag själv. Men detta som har skett nu på senaste är bara tragiskt. En massa otacksamma skitmänniskor som våldför sig på Göteborg och dess stackars medborgare. Ingen sätter ner foten från politiskt håll, utan eländet bara växer och växer lavinartat. Hur många romer ska Göteborg hjälpa?

De där små skeva gubbarna på kryckor (som ser identiska ut av någon märklig anledning) spelar också bara teater. När de tror att ingen ser dem, så langar de upp kryckorna under armen och går helt obehindrat. Typiska platser där tiggarna har "rast" och där de tror att ingen ser dem är exempelvis: Domkyrkoparken, Heden (längst bort från Avenyn), vid Katolska Kyrkan i Allén nära Nygamla Ullevi, vid ån vid Valhalla IP, parkeringen vid Lisebergs södra entré, Kanaltorget (gräsmattan där hjulet stod tidigare), parkeringen vid Cosmopol och Kajskjul 8, parkeringen vid Shell vid NET plus liknande lite undanskymda platser som ligger centralt. De skrattar, äter jordgubbar, röker och dricker kaffe. De pillar med sina iPhones och är helt obekymrade. Så långt man bara kan komma ifrån det lidande dessa människor försöker att lura i våra stackars göteborgare...

När de inte plågar göteborgarna med sitt aggressiva tiggande så åker många av dem runt och lurar åldringar, stjäl i varuhus och butiker eller är "vägpirater". Jag önskar att Sverige sätter ner foten och skickar ut dessa kriminella kräk med huvudet före. Jag har tröttnat rejält på att se hur min stad har fyllts av dessa förfärliga tiggande romer...
Massmedia med Göteborgsposten i spetsen gullar med dem och försöker få oss
att tycka synd om dem. "De är de mest förföljda och diskriminerade människorna i Europa"
En normalbegåvad person frågar sig naturligtvis: VARFÖR zigenarna är avskydda på alla
platser de någonsin satt sina fötter? Media har svaret: Det är fööördoomar!

Bara idioter tror på det. Kanske inte ens journalisterna som skriver smörjan
vill se dessa parasiter förstöra i Göteborg. Polisen hjälper inte till ett dugg.
Hade de haft lite fantasi och ambitioner så skulle de åtminstone försvårat
för zigenarna att bedriva sin verksamhet. T.ex. genom att raida deras "läger"
och rota upp lite stöldgods.
2013-06-30, 19:29
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Massmedia med Göteborgsposten i spetsen gullar med dem och försöker få oss
att tycka synd om dem. "De är de mest förföljda och diskriminerade människorna i Europa"
En normalbegåvad person frågar sig naturligtvis: VARFÖR zigenarna är avskydda på alla
platser de någonsin satt sina fötter? Media har svaret: Det är fööördoomar!

Bara idioter tror på det. Kanske inte ens journalisterna som skriver smörjan
vill se dessa parasiter förstöra i Göteborg. Polisen hjälper inte till ett dugg.
Hade de haft lite fantasi och ambitioner så skulle de åtminstone försvårat
för zigenarna att bedriva sin verksamhet. T.ex. genom att raida deras "läger"
och rota upp lite stöldgods.

Ja, visst är det fullständigt åt helvete!? Jag vill själv hjälpa precis varenda en som har det svårt eller som är i akut behov av hjälp eller stöd. Hela mitt hjärta säger att man ska ställa upp för den eller de som har det svårt, och så ofta jag kan hjälpa så försöker jag på något sätt att finnas där. Men detta är något helt annat. En massa kriminella, bittra, tjuvaktiga, otacksamma, lömska och hotfulla människor har fyllt vårt land och gör allt för att förpesta livet för våra medborgare. All den energin dessa människor lägger på att få oss att lätta på lädret, kunde de istället lägga på något konstruktivt. Eller om inte annat, visa oss lite tacksamhet. Men det enda som händer nu, det är att obegränsade mängder av dessa skitmänniskor söker sig till snälla Sverige som aldrig säger nej eller sätter några gränser. Något som dessa gräsliga människor är fullt medvetna om. Och, med hela kulturelitens fulla medtycke.

Aftonbladet är väl den tydligaste megafonen att kalla minsta kritik emot detta helvete för rasism. Alla blir livrädda och börjar genast att urskuldra sig: "Ehh.. Nej nej! Jag är aaaabsoluuuut inte rasist!" Men jag har tröttnat på att bli kallad för något som jag inte känner igen mig i. Ungefär som att någon idiot skulle kalla mig för fikus, våldtäktsman eller pedofil. Inget av det stämmer, så det rör mig inte i ryggen vad idioter eventuellt skulle kalla mig. Så gott folk, skit i om Aftonbladet & Co. kallar er för rasister och intoleranta. Det här handlar nämligen inte om rasism, att vilja slippa dessa horder med tjuvpack som fyllt vårt samhälle. Det är istället vanligt sunt förnuft. Skötsamma människor, invandrare som etniska svenskar, vill inte behöva oroa sig över att bli antastade av kriminella romer på jakt efter Gajes (den vite mannen på romani) pengar.

Nästa gång är det din gamla pappa eller mamma som öppnar dörren när dessa skitmänniskor försöker att stjäla deras tillhörigheter. Det är ingen spöken som rånar åldringar eller bråkar på våra sjukhus, utan det är samma skräpmänniskor som finns i vårt vackra Göteborg som lommar runt och tigger pengar av alla de möter. När de låtsas att ha hamnat i nöd och får snälla hjälpsamma människor att öppna dörren eller att stanna bilen för att hjälpa till, men som istället rånar och kränker den som stannat. Ja, då är detta början på ett kallare samhälle där snälla människor inte vågar hjälpa den som verkligen är i nöd. Och det är just detta som gör mig så jävla rosenrasande och faktiskt hatisk emot alla dessa helvetes skitromer som förpestar stan just nu...

Förhoppningsvis så kommer även GP och deras redaktion inse att svenskar ÄR hjälpsamma emot människor i nöd, men så inte naiva att vi inte reagerar när vår vackra stad våldtas av professionella tjuvar. Värre lär det bli, om ingen sätter ner foten väldigt snart. Detta kommer inte att klinga av av sig själv. Det krävs hårda och kraftfulla tag där en politisk vilja klart uttrycker hur vi ska ha det i fortsättningen. Om inte annat så kommer historien att visa hur jävla fel dessa vänster- och miljöpartister har som vill ha hit ännu fler av samma sort. Vi har ju till och med öppnat särskilda daghem, så att tjuvpacket - föräldrarna - kan plåga göteborgarna ännu mer. Detta samtidigt som alla skötsamma får beskedet att deras barn inte kan få någon dagisplats på minst ett år... Och så undrar man varför SD ökar!
2013-07-01, 19:55
Bannlyst
Frågan är hur länge ska man behöva acceptera att dagligen bli antastad av dessa tiggare, finns ingen lag mot det?
Dessa tiggare är verkligen ett växande problem, inte bara det att de kraftigt har ökat i antal deras tiggeri har blivit mer aggressivt.
Nej, någon förändring är inte att vänta då samhället, makten med dess underhuggare gör gemensam sak och negligerar problemet då det är fint istället att leka stor humanist i fina salonger med en drink i näven och själv aldrig drabbas av problemet som de stackare som trängs på spårvagnen.
Svenska folket är en samling trötta idioter och detta vet etablisemangnet, detta är nämligen stor demokrati när privatägd massmedia basunerar ut hur vi ska tycka och de som möjligen kan att påverka situationen aldrig gör det då problemet är ett icke-problem för dessa.
Senast redigerad av Dick.Long 2013-07-01 kl. 20:05.
2013-07-13, 22:14
Medlem
Mikeyjamess avatar
Nu går en jätteung tjej runt i Nordstan/Brunnsparken/Drottningtorget/Nils Ericson och tigger. Hon kan inte vara äldre än 16-17 och går ibland med en gammal dam som kan vara hennes mormor. Hon kan perfekt svenska av vad jag har hört hittills men det är inte mycket hon säger.

Varför går hon inte i skolan?
2013-07-13, 22:39
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Nu går en jätteung tjej runt i Nordstan/Brunnsparken/Drottningtorget/Nils Ericson och tigger. Hon kan inte vara äldre än 16-17 och går ibland med en gammal dam som kan vara hennes mormor. Hon kan perfekt svenska av vad jag har hört hittills men det är inte mycket hon säger.

Varför går hon inte i skolan?

Vill väl inte, eller kanske inte FÅR pga någon idiotisk kultur/religion som säger att kvinnor ej får utbilda sig.

Ge aldrig pengar till tiggarna, det är enda sättet att bli av med plågan.
2013-07-13, 23:11
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Vill väl inte, eller kanske inte FÅR pga någon idiotisk kultur/religion som säger att kvinnor ej får utbilda sig.

Ge aldrig pengar till tiggarna, det är enda sättet att bli av med plågan.

Synd på en så söt tjej. Hon har ju liksom en framtid till skillnad från mormodern.
2013-07-13, 23:27
Medlem
Megafailures avatar
Det finns bara en sorts människa som är vidrigare än dessa antastande småkriminella asgamarna som invaderat staden, och det är naiva jävla nyttiga idioter som ger dom pengar.

GP är fy fan helt galna i sin kulturmarxism som promotar dessa kriminella varelser och hyllar dom som multikulturialismens oantastliga kulturella elit. Fy fan för Sveriges medier och fy fan för kriminella kulturer i skräpcivilisatioer.
2013-07-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megafailure
Det finns bara en sorts människa som är vidrigare än dessa antastande småkriminella asgamarna som invaderat staden, och det är naiva jävla nyttiga idioter som ger dom pengar.

GP är fy fan helt galna i sin kulturmarxism som promotar dessa kriminella varelser och hyllar dom som multikulturialismens oantastliga kulturella elit. Fy fan för Sveriges medier och fy fan för kriminella kulturer i skräpcivilisatioer.

Stämmer verkligen det där att GP och andra tidningsjournalister bryr sig om dessa tiggare överhuvudtaget, för i så fall borde ju tiggarna sitta utanför tidningarna så att journalisterna kunde fylla deras tiggarkoppar, bjuda in dem på kaffe och lunch på redaktion och ta hem tiggarna över natten i sina egna bostäder. Nej det är nog som vanligt att journalisterna gärna ser att andra bryr sig och betalar medan de själva enbart hycklar och bara intresserar sig för sin lön.
2013-07-14, 09:02
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonsan
Stämmer verkligen det där att GP och andra tidningsjournalister bryr sig om dessa tiggare överhuvudtaget, för i så fall borde ju tiggarna sitta utanför tidningarna så att journalisterna kunde fylla deras tiggarkoppar, bjuda in dem på kaffe och lunch på redaktion och ta hem tiggarna över natten i sina egna bostäder. Nej det är nog som vanligt att journalisterna gärna ser att andra bryr sig och betalar medan de själva enbart hycklar och bara intresserar sig för sin lön.
Exakt. Journalisterna på GP bor t.ex. på Norra Älvstranden och i Hovås och där dräller
inte detta slödder omkring i någon större utsträckning kantänka.

När jag handlade vid ett större köpcentra i veckan var det inte mindre än 4st(!)
av dessa skojare på plats. En "gav bort" rosor, en misshandlade ett dragspel,
en satt och stirrade slött och en gick omkring med en insamlingslista "för handikappade".
Tydligen hade GP rätt när de förnöjt skrev härom veckan att "Romerna trivs i Göteborg"
2013-07-15, 03:17
Medlem
Red-Pandas avatar
Gypsy Child Thieves

Sjukt att verkligen ingen gör något när det är ett så stort problem i hela europa.

Tror ni bankomat fenomenet kommer bli vanligt här i sverige med?
2013-07-15, 15:57
Medlem
telescopes avatar
Heh, har samlat på mig en ganska imponerande hög med förbannelser ifrån dessa människor nu tror jag, de väser alltid hotfullt åt mig när jag vägrar ge dem pengar (inte för att jag har några). Har stött på några ganska aggressiva typer som inte gett sig. Det riktigt jobbiga är ju att för varje tiggare man stöter på så ser man även minst en "god medborgare" som ger dem pengar med en klädsam axelryckning á la "sån är jag, jag bara bryr mig om folk!" och på så vis kan eländet fortsätta. Skuldtyngda svenskar fortsätter sponsra utnyttjandet av dessa mänskliga tiggarbössor. Eländigt och sorgligt på alla fronter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in