2011-12-09, 00:04
Medlem
Jag var med om det förra vintern. Det kräksnöade vid tillfället.
Citera
2011-12-11, 14:16
Medlem
FireOnTheSides avatar
Var med om det ute i Nacka runt åttatiden i fredags morse, trodde jag hallucinerade tills jag talade med en kvinna som dessutom sett blixtar. Det snöade något ofantligt vid tillfälligt, extremt tung och blöt snö. Rätt häftigt.
Citera
2013-06-21, 18:18
Bannlyst
Jag älskar att det åskar och jag vill gärna ha mer åska i Sverige.
Citera
2013-06-21, 19:50
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Ja, det vill vi också

Brukar stå nakna ute och titta på blixtarna, men tyvärr åskar det nästan aldrig i den här skithålan

En del tycker att vi är lite skumma, men vad är oddsen för att man skulle bli träffad?
Citera
2013-06-21, 22:25
Bannlyst
Åskan i Thailand eller USA är brutal. Svårt att vänja sig vid. Tror det är en atombomb varje gång. ramlade nästan av en motorbike i Bangkok när vi var under en bro. Ekade som fan.

Citera
2013-06-22, 11:56
Medlem
christerys avatar
Klart det smäller lite i Thai, men är det värre än här hemma... Regnet är ju annorlunda, öser på som fan - men åskan var väl inte det så stor skillnad på.

Synd bara att man inte ser blixtarna på samma sätt som dom fantastiska bilder jag kikat på från usa. I bkk är det ju smog och höghus så där ser jag i alla fall ingenting, åker jag ut på landsbygden så är vegetationen i vägen...

Ingen öken där inte...
Citera
2013-06-22, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Klart det smäller lite i Thai, men är det värre än här hemma... Regnet är ju annorlunda, öser på som fan - men åskan var väl inte det så stor skillnad på.

Synd bara att man inte ser blixtarna på samma sätt som dom fantastiska bilder jag kikat på från usa. I bkk är det ju smog och höghus så där ser jag i alla fall ingenting, åker jag ut på landsbygden så är vegetationen i vägen...

Ingen öken där inte...

Ja fan skillnaden är brutal mot Sverige. Upplevde Svensk åska för någon vecka sedan. Den är vek. Vill du se blixtar i thailand, åk till mindre öar. De har ofta klar himmel. Blixtarna kan få mig att vaka PGA ljuset.
Citera
2014-03-23, 09:25
Bannlyst
Jag hoppas på ett rejält åskväder snart.
Citera
2014-05-23, 08:33
Bannlyst
Idag ska det tydligen dra in en åskcell från Danmark som kan påverka Götaland och kanske Svealand också dessutom, så åskälskare nu kan ni förbereda kameran om ni vill filma åskovädret som förmodligen kommer under kvällen och natten.
Citera
2014-05-24, 01:40
Medlem
Friendslayers avatar
Var i USA för två år sedan då det var värmebölja i mellanvästern vilket orsakade fruktansvärda åskväder på nätterna när kalluften mötte den 45-gradiga värmen. Minns speciellt natten vi tillbringade vid Mt. Rushmore. Säkert 2000 knallar den natten då det i princip var "ljust" hela natten av åskknallar.
Önskade innerligt att jag hade haft med mig mitt stativ till kameran då
För övrigt så åskar det ordentligt här i södra sverige för tillfället.
Citera
2014-05-24, 17:01
Medlem
Taalmannens avatar
Ni "åskkåta" skulle kanske vilja bo i vårt hus? 1983 slog åskan ned i kåken som då stod på grunden, och brann ner helt. Här åskar det som satan ibland och jag är inte främmande för att åskan slår ner här igen. Jag bodde inte här då...

När det är som värst går brandvarnaren igång, då åska liksom brand genererar joner i luften.

Hahaha, i samma sekund som jag skrev ovanstående rad slog åskan ner och dödade min rådande internetanslutning. Åskan kom från SO och jag väntade den hit om ca 10-15 min, men den slog till direkt. Som tur är har jag även en trådlös internetanslutning, som jag testar nu.
Citera
2014-05-24, 17:51
Medlem
Taalmannens avatar
Tack och lov brann inte min utrustning in, utan felet uppstod förmodligen annorstädes...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in