Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-27, 00:25
  #1
Medlem
Jag lade upp en tråd här för ett par månader sedan där jag talade om att jag ville ha linser, men hade problem med att sätta i dem. Här är tråden som är out of date(läs den gärna först):

https://www.flashback.org/t1306285
(moderator, ta ej bort tråden, detta är inte samma sak)

Där berättade jag att jag skulle på ett sista optikerbesök och jag fick naturligtvis samma kärring till optiker(tre gånger i raden, ungefär som att någon vill jävlas med mig). Jag satt och försökte få in linsen tills ögat blev blodsprängt, gick iallafall inte. Försökte applicera optikerns metod, gick ej. Fick helt enkelt inte in den. Förmodligen beror det på att jag är efterbliven.

Problemet med mig är dock att jag har en tendens att få saker i huvudet som jag har svårt att släppa - och om jag släpper det så är det bara en tillfällighet innan det kommer tillbaks igen. Detta fall är en sådan sak. En annan sak är depression - har varit deprimerad 8 somrar i streck pga en sak som hände när jag var 13 - är 20 nu. Jag vill helt enkelt sätta spiken i kistan och jag ger mig inte förrän jag fått mina jävla linser.

Ett nytt optikerbesök kan uteslutas - seriöst, kommer få ett psykiskt utbrott då. Det tar mig till nummer två; att beställa hem linser online. Detta rekommenderades tydligen inte av optikern - hon vägrade skicka med mig hem några linser för att öva i lugn och ro(jag har även diagnos social fobi) men det sket hon i. Tydligen kan man få syrebrist och bli blind om man sen inte får ut linsen, enligt optikern. Problemet är att linser verkar jävligt invecklat med baskurvor, diameter osv. Hur ska jag veta det liksom när jag beställer. Jag funderar på att beställa hem dem där populära endagslinserna(brown någonting) för att bara öva på att sätta in och ta ut - INTE bära dem. Ta ut dem direkt. Sedan kan jag gå tillbaks till den där jävla optikern och visa att jag kan sätta in linserna och ge kärringen ett riktigt hånflin. Hon verkar uppenbarligen njuta av att det går dåligt för en. Kan någon hjälpa mig innan jag skär av min pulsåder?
Citera
2010-11-27, 00:32
  #2
Medlem
Låter som en kanonidé. Särskilt om du beställer hem en lins som inte passar dig och som, när du väl fått in dem, suger fast så hårt på ögat att du inte lyckas få av dig dem! Mitt tipps: Byt optiker!
Citera
2010-11-27, 00:37
  #3
Medlem
adddicts avatar
Jag är linsbärare sedan 9-10 år tillbaka och vill minnas att sätta in linser var det värsta skit man kunde göra i början. Testa med att byta optiker först, annars satsa på månadslinser då de är stabilare vilket gör det lättare att sätta i än dagslinser.
Skit i linser som är godkända att sova med, de har ett annat material och kan suga sig fast på ögonen. Testade dem en gång och det slutade med att jag fick typ dyka på fingret för att de skulle lossna.
Citera
2010-11-27, 00:39
  #4
Medlem
Det gar mycket bra,att bestalla linser pa natet OM du har receptet.
Dar star det allt om kurvor etc
Du ska ga till en optiker och ta synundersokning for linser.
Enligt lagen kan dom inte neka dig.
Det finns ingen koptvang.

Optikern du har haft ar mycket tydlig inkompetent.
Finns det inga andra?
Kanske far du aka till nasta stad men den ar det vart.

Kommer ihag nar jag skaffade mina forsta linser=rena katastrofen.
Det var manga manga ar sedan.
Jag lyckades fa sonder dom och optikerdamen blev ratt sa forbannad fast forsokte inte visa det.
Hon stressade upp mig och var oproffsig.
Passade inte till yrket .
Din optiker later precis som hon
Du maste krava,att du far nagon annan.
Saj,att ni har samarbeteproblem el liknande.
Lycka till!
Citera
2010-11-27, 00:45
  #5
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Lycka till, se bara till att undvika att den åker in bakom ögat, det hände en polare när vi var och badade, han dog av syrebrist. True story.

Nej men det var fett jobbigt
Citera
2010-11-27, 00:46
  #6
Medlem
ps.Att bli blind pa nolltid ar strunt.
Optikerna ar bara skitsura eftersom i dagslage ar det svarare att ruinera kunderna ,just pga. internet.
Dom gjorde otroliga vinster nar det inte fanns nagon annan alternativ
Citera
2010-11-27, 00:53
  #7
Medlem
Gryningsmytomanen:
hur i helvete kan nagon do av syrebrist om linsen aker bakom ogat?
Sa kompisen dog inte av att varit for lange under ytan?
Sluta skramma folk.
Nar min lins gjorde forsta gangen likadant (nar jag badade) akte jag till ogonakuten.
Dom berattade att det finns inte mycket att gora: linsen gar sonder och bitarna forsvinner av sig sjalva.Efter det har jag inte brytt mig om att traffa en lakare utan bara spolat med koksaltlosning
__________________
Senast redigerad av raitis16 2010-11-27 kl. 00:58.
Citera
2010-11-27, 12:25
  #8
Medlem
Så; efter att ha läst alla inlägg kan man väl summera att ni inte rekommenderar att jag beställer linser online utan byter optiker. Vilket optikerföretag skulle ni rekommendera då? Synoptik var jag på, och synsam lite längre bort hade svinpriser jämfört med dessa(priset sätter kvaliteten på optikern?). Finns en till optiker tror jag, kanske ska testa där.
Citera
2010-11-27, 12:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Lycka till, se bara till att undvika att den åker in bakom ögat, det hände en polare när vi var och badade, han dog av syrebrist. True story.

Nej men det var fett jobbigt
Det är bra att du är ärlig med ditt namn iaf, haha
Citera
2010-11-27, 15:14
  #10
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark.o
Det är bra att du är ärlig med ditt namn iaf, haha
haha nej jag var seriös med delen om att linsen typ åkte in en liten bit iaf, han fick ut den men hade ont ett tag, några timmar. kanske inte helt bakom ögat men kanske på sidan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback