2022-01-18, 14:52
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Är det nån som vet när Lidl brukar ha kampanj på större växter, typ palmer och fikusar?
Pride-veckan, tror jag.
Citera
2022-01-18, 15:42
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Har de slopat det tryckta veckobladet eller var det bara försenat? I facken i bladstället stod häromdagen A4-stora kartongblad med en hänvisning om att veckobladet finns i appen.
Vore ju tråkigt; Lidlbladet är ju något av veckans måsteläsning, vid sidan av några sidor av Montaigne.

Jag har knappt fått någon reklam alls under 2022, inget från Lidl eller Ica Maxi heller.

Denna vecka har Lidl Himalaya salt, är det något att ha o är det bra pris på det?
Citera
2022-01-18, 16:52
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Jag har knappt fått någon reklam alls under 2022, inget från Lidl eller Ica Maxi heller.

Denna vecka har Lidl Himalaya salt, är det något att ha o är det bra pris på det?

Den här veckan var bladet tillbaka i min Lidlbutik; kanske var det bara tillfälligt avbrott i distributionen. Hoppas.

Vad gäller saltet vet jag inte, kanske finns någon större saltexpert här än jag. Jag brukar dock köpa havssalt eftersom det anses skonsammare mot blodtrycket än bergsalt. Jag köpte ett paket sicilianskt havssalt på Lidl i somras under den sicilianska veckan, den bästa veckan hittills.
Citera
2022-01-18, 19:54
Medlem
Citat:

Himalaya saltet kom på kampanj under 2021 då kostade den en tia. Fortfarande prisvärt på 15kr. Tror inte den kommer kosta 10 framöver
Citera
2022-01-19, 00:49
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:

Jag köpte det i svarta påsar för några månader sedan. Det är helt normalt pakistanskt rosa salt. Allt kommer från samma ställe, spelar ingen roll om man betalar 20 kr för ett kg eller 100 kr för ett kilo. Då är det bara företag här som tar profit, Pakistan får lika mycket pengar oavsett. Det är identiskt salt, spelar ingen roll vilket "märke" det är på saltet.

https://www.youtube.com/watch?v=h23rF0xrhTE
https://www.youtube.com/watch?v=D7khziS8Mgg
Citera
2022-01-19, 18:44
Medlem
Espresso på Lidl?

Från 27 januari säljer Lidl en espressomaskin för 699 kronor. Det låter billig. Men törs man köpa?
Är det bara skräp? Handlar aldrig på Lidl så jag vet inget om deras egna märken, i detta fall Silvercrest.
Dessvärre är det hemska färger: Rosa eller grönt. Är det bortkastade pengar?
Citera
2022-01-19, 18:54
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prima-Donna
Från 27 januari säljer Lidl en espressomaskin för 699 kronor. Det låter billig. Men törs man köpa?
Är det bara skräp? Handlar aldrig på Lidl så jag vet inget om deras egna märken, i detta fall Silvercrest.

Antar att det är denna du menar?
Här är en kille som testar en sådan som låter som den du beskriver!
https://www.youtube.com/watch?v=rBT071M7jNY
Citera
2022-01-19, 19:27
Medlem
turbobusss avatar
Brukar vara mer värt att lägga dom pengarna på en lite äldre begagnad märkesmodell än en ny av sämre kvalitet. Frågan är hur mycket espresso man gör och hur länge du tänkt att ha den.
Citera
2022-01-19, 23:35
Medlem
Bertil85s avatar
Den har vattenkapacitet på 1l. Borde bli ganska många koppar espresso.

Ska kolla in den när den börjar säljas. Det är en kul grej.

Kvaliten den får man utforska på plats.
Det är säkert en tiondel av priset en vanlig "billig" espressomaskin kostar...
Citera
2022-01-20, 16:07
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prima-Donna
Bara testa ju, du har 90 dagars öppet köp / 90 dagars nöjdgaranti vilket innebär du kan använda och testa. Om du ändå är missnöjd bara lämna tillbaka och få pengarna tillbaka. Behåll låda intakt och kvittot så underlättar du för dig själv.
Citera
2022-01-23, 14:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Gillar ni lakrits måste ni testa tyska Katjes godissortiment nästa vecka under den vegetariska veckan (de är naturligt veganska så inget vegangodis per se), särskilt då Katzen Pfötchen (mina favoriter som jag alltid köper i Danmark/Tyskland) och Salzige Heringe.

https://imgur.com/a/B1qEcvG
Citera
2022-01-23, 15:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Antar att det är denna du menar?
Här är en kille som testar en sådan som låter som den du beskriver!
https://www.youtube.com/watch?v=rBT071M7jNY

Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Brukar vara mer värt att lägga dom pengarna på en lite äldre begagnad märkesmodell än en ny av sämre kvalitet. Frågan är hur mycket espresso man gör och hur länge du tänkt att ha den.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Den har vattenkapacitet på 1l. Borde bli ganska många koppar espresso.

Ska kolla in den när den börjar säljas. Det är en kul grej.

Kvaliten den får man utforska på plats.
Det är säkert en tiondel av priset en vanlig "billig" espressomaskin kostar...
Jag har ett par hushållsmaskiner märkta med Silvercrest. Dom känns billiga, men presterar som om dom kostade i alla fall det dubbla. "Utmärkt om inte bättre sett till priset" skulle jag säga att dom är.

Grejen är ju att 699 är ingen superförlust om den suger, men en rejäl vinst om den visar sig vara minst okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in