Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-11, 18:26
Bannlyst
Notering: Dom har börjat stöka till det. Kolla Blåbär under ”Ditt LidL pris” 30,90 för dig 30,00. (,90 öre rabatt) Och samma Blåbär kostar 20kr som helg pris. Inte så vackert gjort.

/J
Citera
2021-06-11, 21:50
Medlem
nerdhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Nån fått tag på Miniluftkylare 199kr ?
Va på min lilla som inte har allt igår va på Folkungagatan idag, inte en skymt av den.
Dåligt med fläktar överhuvudtaget.

/J

Fick tag på en idag, fredag. Var tre kvar. Provade den när jag tog en eftermiddagslur och den funkar att blåsa litet sval luft lokalt.

Ingen jättehit men kommer att använda den under värmeböljor. Litet bättre än fläkten men låter en del.

Vattnet räcker inte en hel natt men ok när man skall somna in.
Citera
2021-06-12, 22:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdh
Fick tag på en idag, fredag. Var tre kvar. Provade den när jag tog en eftermiddagslur och den funkar att blåsa litet sval luft lokalt.

Ingen jättehit men kommer att använda den under värmeböljor. Litet bättre än fläkten men låter en del.

Vattnet räcker inte en hel natt men ok när man skall somna in.

Testa lägga i bara isbitar, tyckte själv den var för liten och plastig så hoppade över ett köp. Fanns många i korgen.
Citera
2021-06-12, 22:48
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det finns nog dom som protesterar men jag gillar deras mildakopia, vitador, tycker den är bättre än originalet. Visst är det lite spännande att steka när det ibland smäller till och flyger flott men det smakar bra och jag inbillar mig att det blir bättre stekyta än med milda.

Deras mentoskopia är sisådär.
Citera
2021-06-13, 13:16
Medlem
Nestor Xs avatar
Nästa veckas av Lidls reklamblad erbjuder en del intressanta varor. Bland annat en kopia av Kentucky Fried Chicken bucket som säljs för 69 kr. Finns inga recensioner från något land ännu. Tidigare såldes en mindre spann med benlös friterad kyckling till ett betydligt lägre pris som var si och så enligt en engelsk youtube recensent
Finns även Ockelbo Engelsk Cheddar lagrad ett år för även det 69 kr kilot. Väntar oavbrutet att deras fina Heatherwood cheddar skall återkomma. Det var ett tag sedan.
Citera
2021-06-13, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Nästa veckas av Lidls reklamblad erbjuder en del intressanta varor. Bland annat en kopia av Kentucky Fried Chicken bucket som säljs för 69 kr. Finns inga recensioner från något land ännu. Tidigare såldes en mindre spann med benlös friterad kyckling till ett betydligt lägre pris som var si och så enligt en engelsk youtube recensent
Finns även Ockelbo Engelsk Cheddar lagrad ett år för även det 69 kr kilot. Väntar oavbrutet att deras fina Heatherwood cheddar skall återkomma. Det var ett tag sedan.
Temat är inte riktigt min påse chips, men hittat några guldkorn. Blir onion Rings iaf, så krångliga görs själv.
Citera
2021-06-13, 20:12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Temat är inte riktigt min påse chips, men hittat några guldkorn. Blir onion Rings iaf, så krångliga görs själv.

Lökringarna och Steak Fries är favoriter på Amerikanska veckorna.
Citera
2021-06-14, 11:40
Medlem
Giant Squids avatar
Nån som prövat deras snabbrisotto, 14,95:-?
Bara att ha i kokande vatten, den höll måttet på vildmarkssemestern.
Citera
2021-06-14, 11:47
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nån som prövat deras snabbrisotto, 14,95:-?
Bara att ha i kokande vatten, den höll måttet på vildmarkssemestern.
Jag har testat. Tog evigheter att tillaga och smaken var sådär. Men visst. Allt är gott på vildmarkssemestern
Inte jätteäckligt men har inte triggat till fler köp.
Har dom långt bästföre (har ingen koll) så skulle jag kunna tänka mig några påsar till prepperskafferiet.
Citera
2021-06-14, 12:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag har testat. Tog evigheter att tillaga och smaken var sådär. Men visst. Allt är gott på vildmarkssemestern
Inte jätteäckligt men har inte triggat till fler köp.
Har dom långt bästföre (har ingen koll) så skulle jag kunna tänka mig några påsar till prepperskafferiet.
Fick två påsar idag, Bäst Före 04 2022

EDIT. Hade visst fel gällande tillagningen. Koka mixen med 5.5l vatten i 15 min, smaka av med smör och riven ost..
Senast redigerad av Giant Squid 2021-06-14 kl. 12:23.
Citera
2021-06-14, 16:10
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulinosen
Rekommenderar 8 packet med kött piroger från koskikylän nu på Finlands veckan, riktigt goda och inte alls torra!

Finska veckan är en av de bästa, nästan bara höjdare. Jag köpte två påsar djupfrysta ekologiska havtorn och två påsar finska vinbär. Bara att strö ner i müslin och yoghurten.

Och sötsaksblandningen med bilar i olika färger går man förstås i gång på.
Citera
2021-06-14, 16:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X

Ockelbo Cheddar är känd før oss som ibland handlar i gränsbutikerna. Engelskproducerad, lite syrlig i smaken men helt ok. Den bästa osten i min smak är den två-åriga prästosten som de dumpar ibland før ge-bort-pris.

Fick omsider komma fram och tillbaka øver gränsen i helgen och blev furstligt premierad før detta: en platta Apertivo. Namminamm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in