2021-01-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Du citerar ett inlägg från 2004. Sen dess har Lidl förändrats en hel del.
Jaha. Men det låg bland de senare. Kanske någon har skrivit något idag som handlar om något annat på Lidl.
Jag ber om ursäkt för min ouppmärksamhet. Jag håller med om att Lidl har förändrats. Förut handlade jag aldrig där och blev till och med illa berörd av deras utbud. Idag har de både många svenska och ekologiska varor!👍🏻👌🏻
Citera
2021-01-22, 03:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jaha. Men det låg bland de senare. Kanske någon har skrivit något idag som handlar om något annat på Lidl.
Jag ber om ursäkt för min ouppmärksamhet. Jag håller med om att Lidl har förändrats. Förut handlade jag aldrig där och blev till och med illa berörd av deras utbud. Idag har de både många svenska och ekologiska varor!👍🏻👌🏻

Det är enl mig största felet med Lidl idag, deras utbud har svennefierats och liknar mer och mer vanliga svenssonbutiker och har tappat mycket av sina unika sidor.
Citera
2021-01-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det är enl mig största felet med Lidl idag, deras utbud har svennefierats och liknar mer och mer vanliga svenssonbutiker och har tappat mycket av sina unika sidor.
Å andra sidan har det öppnat en hel del butiker med matvaror från Asien och Mellanöstern.
Citera
2021-01-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
svennefierats

Ja, Lidl har förändrats mycket, på gott och ont. De skulle inte sälja snus och inte tidningar. Det skulle vara stängt på söndagar och bara sälja högpastöriserad mjölk.
Den tyska traditionen är ju att man köper kött hos kötthandlaren, därför hade Lidl inte mycket färskt kött heller i början.
Citera
2021-01-22, 11:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Å andra sidan har det öppnat en hel del butiker med matvaror från Asien och Mellanöstern.

Fast det har ju inget med Lidl att göra, Turklivs och Thaiskrubbar har ju funnits ganska länge även i mindre städer.
Jag shoppar en del i dessa butiker, framförallt Thai/Asiat varianten då jag gillar den typen av mat men gillar inte Blue Dragon och Santa Maria asiatiska varor.
Och få svenska butiker har goda nudlar (några få har Nissin/Demae Ramen som är goda).

Saker som tex frusna limeblad brukar inte finnas i vanliga butiker (torkade smakar inget).
Bra rostad sesamolja med kraftig smak är också nåt som vanliga butiker inte brukar ha.
Mae Krua Ostronsås som jag tycker är godast finns på Willys ibland men är billigare hos thaiskrubben, Willys (iaf där jag bor) burkar även ha Chaokoh kokosmjölk på tetra som är klart bästa jag provat, men samma där mycket dyrare än skrubbarna.
Även Aroy-D kokosmjölk är överlägsen "svenne" märkena, dom har även bästa bambuskotten utan den metalliska bismaken som tex Blue Dragon har (dock så har Coop av alla märken godaste minimajsen).

Sen så har jag även för vana att varje månad köpa nåt som jag inte har nån jäkla aning om vad det är bara för att testa

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Ja, Lidl har förändrats mycket, på gott och ont. De skulle inte sälja snus och inte tidningar. Det skulle vara stängt på söndagar och bara sälja högpastöriserad mjölk.
Den tyska traditionen är ju att man köper kött hos kötthandlaren, därför hade Lidl inte mycket färskt kött heller i början.

Har inget emot att saker som tex vanlig svenne-mjölk har tillkommit (hatar den sötaktiga smaken på UHT/högpastöriserad mjölk) men saknar en del av dom gamla varorna som försvunnit bla i chark/pålägg då svenska charkvaror (främst påläggskorv typ prickekorv) har en tendens att smaka väldigt surt, vilket dom tyska och finska inte brukar göra.
Citera
2021-01-22, 19:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vet inte om era lokala butiker har kvar basmatiriset för 15 ;- Det är bra även för ordinariepris, men ett fynd för 15 kr.
Citera
2021-01-22, 20:05
Medlem
BigFatCones avatar
Vad fan. Nu har jag varit på tre olika Lidl här i Stockholm men ingen av dom hade dom annonserade stekpannorna. Ja, jag läste det finstilta och kollade inte på dom affärer som inte skulle ha dom.

Nån som har sett dom någonstans i Stockholm?
Citera
2021-01-23, 14:39
Medlem
Pitschkas avatar
Simpelt tips, men deras Cien (fasta) tvålar i tvåpack är riktigt bra.
Dryga, fräsch doft och prisvärda.
Har gått över till dessa från Barnängen/Dove.
Citera
2021-01-24, 16:05
Medlem
Läste nånstans i tråden att någon rekommenderade deras ravioli så köpte en konserv idag för att testa antar det är märket combino?
Citera
2021-01-24, 18:51
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad fan. Nu har jag varit på tre olika Lidl här i Stockholm men ingen av dom hade dom annonserade stekpannorna. Ja, jag läste det finstilta och kollade inte på dom affärer som inte skulle ha dom.

Nån som har sett dom någonstans i Stockholm?

Stekpannorna borde alla butiker ha fått in, men när jag frågade på min Lidl så sa hon som arbetade där att de försvann samma dag som de kom in. Så jag antar att Lidl har ganska bra kvalité på såna saker, jag köpte en stekpanna för ett par veckor sedan (den sista de hade) och jag är sjukt nöjd.
Citera
2021-01-24, 18:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Stekpannorna borde alla butiker ha fått in, men när jag frågade på min Lidl så sa hon som arbetade där att de försvann samma dag som de kom in. Så jag antar att Lidl har ganska bra kvalité på såna saker, jag köpte en stekpanna för ett par veckor sedan (den sista de hade) och jag är sjukt nöjd.
Ja, dom är ju hur bra som helst. Grejen är att visst brukar saker ta slut, men det brukar vara gapande korgar och prislappar på kanten. Inget sånt här. Jag borde ju så klart fråga i min butik men jag är sällan på humör att prata med folk när jag handlar. Mitt fel så klart.
Citera
2021-01-25, 23:26
Medlem
GoranPongs avatar
Nu har dom massa tråkiga verktyg igen. Kan dom inte ta in något roligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in