2019-07-02, 16:25
Medlem
Jofs avatar
Nu arbetat med mina två maskiner. Skruvdragare och Borrmaskin. Är mycket nöjd.
Citera
2019-07-02, 16:29
Medlem
HVIT.s avatar
Mycket nöjd med pressningarna och buntbanden. Spaden köpte jag dock på Bauhaus, den är också dumpad nu.
Citera
2019-07-02, 19:26
Medlem
tjenare.knugens avatar
XXL-vecka men ingen schnitzel... dock dök det upp en XXL-kycklingschnitzel, någon som har provat och kan berätta?
Citera
2019-07-03, 08:52
Medlem
derAltmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Hehe, nej halloumi är inte giftig. Däremot använder böndera på Cypern mycket antibiotika viket inte är bra. Varifrån kommer denna grillost?
Grillosten på COOP kommer från Bulgarien. Troligtvis används mycket antibiotika även i detta land.
Citera
2019-07-05, 22:23
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Finns en finsk senap som heter "Koti" eller nåt liknande för 30 kr på Lidl - nån som vet hur denna senap skiljer sig från "vanlig" senap..?
Citera
2019-07-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Finns en finsk senap som heter "Koti" eller nåt liknande för 30 kr på Lidl - nån som vet hur denna senap skiljer sig från "vanlig" senap..?

Har inte smakat men av innehållsförteckningen att döma verkar det vara en standard sötsliskig senap. IMO ska senap vara osötat så för min del går den bort.
I övrigt är det balkantema nästnästa vecka, ser ut som den fattigaste produktmässigt hittils. Har alltid varit die-hard Lidl fan men tycker temana börjar tappa sting senaste året/åren. Inget direkt nytt, mycket verkar dessutom vara standardsoritmentet fast med flashigare etikett, hoppas de kan hotta upp det lite.
Citera
2019-07-07, 23:39
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Hehe, nej halloumi är inte giftig. Däremot använder böndera på Cypern mycket antibiotika viket inte är bra. Varifrån kommer denna grillost?

BBQ-ost heter den tydligen. Får undersöka var den kommer från, men kan rekommendera den. Bättre skivor än haloumi och bra marinad.
Citera
2019-07-08, 00:05
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

Den är typ som Johnny's.
Citera
2019-07-08, 00:24
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Den är typ som Johnny's.

Nej, inte alls lika sötsliskig som Jonny. Koti är jävligt bra, stark utan sötma
Citera
2019-07-08, 00:55
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nej, inte alls lika sötsliskig som Jonny. Koti är jävligt bra, stark utan sötma

Ingen styrka alls och riktigt söt. Vet inte vilken senap du tänker på eller vad du jämför med? Koti innehåller marginellt mindre socker än Johnny's.
Senast redigerad av JerryCotton 2019-07-08 kl. 00:59.
Citera
2019-07-08, 15:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Den är god, en aning styrka och inte så sötsliskig som en del andra.
Dock är 30 kr överpris, men köp en och prova!

Har du vägarna förbi Estland så skall du pröva deras senap (minns inte märket) men den fick mig att haja till lite hehe..
Senast redigerad av Onanikrem 2019-07-08 kl. 16:04.
Citera
2019-07-08, 15:59
Medlem
Onanikrems avatar
Engelskt kotlettbacon är som godis här! När jag tar omvägen förbi Lidl brukar jag bunkra det.

Ingen med insyn som vet varför den frysta porterpajen som brukade finnas under "Engelskt tema" aldrig finns nu? Saknar den som fan, även fast jag sällan äter sån färdigmat så är den fan godare än de pajer jag slaskar ihop själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in