2016-09-11, 18:42
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Lidl kör väl på sitt egna märke Nixe även gällande 3-packen? Har aldrig sett annat.
Nixe är det. Blanda inte in något skit från netto Tack.
Citera
2016-09-11, 20:38
Medlem
heinos avatar
Citat:
Lidl kör väl på sitt egna märke Nixe även gällande 3-packen? Har aldrig sett annat.
Dom kallar den för Nixe men det är från Saeby. Har paketet är framför mig nu.
vet inte vad det spelar för roll att den också finns på netto?...
Senast redigerad av heino 2016-09-11 kl. 20:48.
Citera
2016-09-11, 21:11
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Dom kallar den för Nixe men det är från Saeby. Har paketet är framför mig nu.
vet inte vad det spelar för roll att den också finns på netto?...

Har inte påstått att det spelar roll. Eller har jag?

Innehållet behöver inte vara identiskt dock. Brukar skilja i kryddning, tomathalt o.s.v. Hur det är i detta fallet har jag inte en aning om.

T.ex. singelpacken på Lidl smakar ju helt annorlunda trots att det är samma varumärke och producent som på 3-packen (Nixe af Saeby).

Singelpacken på Netto smakar helt annorlunda än Lidls variant.
Senast redigerad av JerryCotton 2016-09-11 kl. 21:32.
Citera
2016-09-11, 21:35
Medlem
heinos avatar
Citat:
Har inte påstått att det spelar roll. Eller har jag?

Innehållet behöver inte vara identiskt dock. Brukar skilja i kryddning, tomathalt o.s.v. Hur det är i detta fallet har jag inte en aning om.

T.ex. singelpacken på Lidl smakar ju helt annorlunda trots att det är samma varumärke och producent som på 3-packen (Nixe af Saeby).

Singelpacken på Netto smakar helt annorlunda än Lidls variant.
Nej vet inte heller om det är exakt samma eller bara olika etiketter. Tror iallafall att Saeby är en bra leverantör. Köpte någon bulgarisk på Netto som var ännu billigare som jag tycker var sämre.
Citera
2016-09-12, 11:38
Medlem
416.5hps avatar
Nästa vecka är det pangpris på en hel platta Coquette gulaschsoppa: 12 burkar om 400ml för 99kr totalt.

Jag vet inte om jag har provat någon Coquette-konserv tidigare. Har någon provat soppan? Är den bra? Bättre eller sämre än Felix?
Citera
2016-09-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Nästa vecka är det pangpris på en hel platta Coquette gulaschsoppa: 12 burkar om 400ml för 99kr totalt.

Jag vet inte om jag har provat någon Coquette-konserv tidigare. Har någon provat soppan? Är den bra? Bättre eller sämre än Felix?

den är helt ok finns i 2 varianter fläsk och nöt blanda gärna ner lite potatis mm
men min favorit är österikisk gulasch tror det är findus
Citera
2016-09-12, 12:15
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Men den här veckan trodde jag att dom skulle ha fryst gyros för det stod i min app (matpriskollen) men på plats fanns ingen gyros

Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Jag hade nitat nån jävel i butiken! Vill tipsa om den marinerade laxen på bit!

Nita dom som gör Appen matpriskollenistället, det är ju dom som fuckat up, inte Lidl.

Citat:
Ursprungligen postat av heino
Tror det står Saeby på Lidls makrillfilé. Det är den som finns på netto ibland. Den gillar jag iaf.

Citat:

Nixe är Lidls märke och står på alla, gissar att norska Saeby tillverkar alla, men singelpacken är närmast den norska "original"-smaken (för de som gillar julkryddad makrill). Trippelpacken har den vanliga, neutrala smaken, väldigt bra, hög och jämn kvalitet med hela och stora bitar istället för en massa makrillmos dränkt i floder av tomatsås som det kan vara med billiga märken. Fyllig tomatsås. Bra!

Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp

Jag har testat soppan och den var OK men stark som katten, fick sura uppstötningar hela dagen efter att ha satt i mig en. Annars hade det varit ett bra lunchalternativ att ta med till skola och jobb.
Citera
2016-09-12, 17:25
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech

Jag har testat soppan och den var OK men stark som katten, fick sura uppstötningar hela dagen efter att ha satt i mig en. Annars hade det varit ett bra lunchalternativ att ta med till skola och jobb.

Kan inte svära på det men jag har för mig att det stod på den burken jag provade att man skulle späda med vatten.

Sen är i.o.f.s. riktig utländsk gulasch betydligt skarpare i smaken än vad "svensk" är.

/#LOUDmouth#
Citera
2016-09-13, 21:24
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har någon smakar yoghurtglassen med pekan och honung? Kostar 20 kronor denna vecka.

Galet god!
Citera
2016-09-14, 23:30
Medlem
Elementarts avatar
Har någon smakat Mckennedys Popcorn med smörsmak? Både Estrellas och ICAs egna smörpopcorn har ju knappt någon smörsmak.
Citera
2016-09-15, 13:27
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Kan inte svära på det men jag har för mig att det stod på den burken jag provade att man skulle späda med vatten.

Sen är i.o.f.s. riktig utländsk gulasch betydligt skarpare i smaken än vad "svensk" är.

/#LOUDmouth#

Det skulle förklara problemet, måste kolla nästa gång jag är på Lidl.
Citera
2016-09-18, 09:31
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Köpte färdigskivad ost till helgen, som jag bad om tips om tidigare. Blev Havarti tror jag. Väldigt fet ost, 37% tror jag. Blev mätt av frukosten.. Delade skivorna på två dom var väldigt stora. Men helt ok som frukostost!
(
Har ätit upp allt nu och tar tillbaka min köprek. För salt, smaklös och tjocka skivor för min smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in