2016-09-18, 11:54
Medlem
heinos avatar
Havartiosten var väldigt fet och egentligen ganska smaklös. Ändå gick jag fram och tillbaka till kylskåpet och åt upp hela paketet under kvällen. En skiva går på 150 kalorier tror jag.
Att halvera skivorna låter förnuftigt.
Citera
2016-09-18, 12:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Har ätit upp allt nu och tar tillbaka min köprek. För salt, smaklös och tjocka skivor för min smak.
Köp en bit havarti i en ostaffär istället. Den som säljs färdigskivad och i "vanliga " butiker smakar absolut ingenting. Köpte en vällagrad havarti i Helsingör en gång, det luktade sura håsor i hela kylen.
Citera
2016-09-18, 14:58
Medlem
tazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Nästa vecka är det pangpris på en hel platta Coquette gulaschsoppa: 12 burkar om 400ml för 99kr totalt.

Jag vet inte om jag har provat någon Coquette-konserv tidigare. Har någon provat soppan? Är den bra? Bättre eller sämre än Felix?

Testade på gulaschsoppan med biff. Biffen var i princip bara fettbitar. Inget bra köp.

Kan rekommendera en typ av tunna kex som jag köpte; multigrain crackers av märket Crusti croc. Grönt paket. Riktigt gott!
Senast redigerad av tazzo 2016-09-18 kl. 15:09.
Citera
2016-09-19, 14:27
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Alptema nästa vecka med några olika schnitzlar (ingen xxl) någon som testat?
Citera
2016-09-19, 14:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand-Piech
Alptema nästa vecka med några olika schnitzlar (ingen xxl) någon som testat?
Hoppas på Weisswurst igen!
Citera
2016-09-19, 19:53
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Jag har testat soppan och den var OK men stark som katten, fick sura uppstötningar hela dagen efter att ha satt i mig en. Annars hade det varit ett bra lunchalternativ att ta med till skola och jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Kan inte svära på det men jag har för mig att det stod på den burken jag provade att man skulle späda med vatten.

Sen är i.o.f.s. riktig utländsk gulasch betydligt skarpare i smaken än vad "svensk" är.

Nu har jag provat fläskvarianten. Den var kanske inte lika god som Felix, men för 8.25kr per burk tycker jag att den är väldigt prisvärd! Det finns en viss hetta i smaken, i mitt tycke är den bara angenäm. Det står inte på burken att man ska späda med vatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hoppas på Weisswurst igen!

Jodå, 25kr för ett paket om 351g Münchner Weisswurst. Den frontar nästa veckas reklamblad. Hur äter man den bäst? Surkål och senap?
Citera
2016-09-19, 23:26
Medlem
Citat:
Nu har jag provat fläskvarianten. Den var kanske inte lika god som Felix, men för 8.25kr per burk tycker jag att den är väldigt prisvärd! Det finns en viss hetta i smaken, i mitt tycke är den bara angenäm. Det står inte på burken att man ska späda med vatten.

Jodå, 25kr för ett paket om 351g Münchner Weisswurst. Den frontar nästa veckas reklamblad. Hur äter man den bäst? Surkål och senap?
Sauerkraut är säkert inte fel, men jag som inte gillar det kör på Bratkartoffeln istället.
Citera
2016-09-20, 09:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Dubbelpost.
Citera
2016-09-20, 09:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Sauerkraut är säkert inte fel, men jag som inte gillar det kör på Bratkartoffeln istället.
Man äter inte sauerkraut till Weisswurst. Man kokar upp vatten, drar ifrån kastrullen när det kokar och lägger i korvarna i ca 10 min. Sedan snittar man korvarna och äter endast innehållet, EJ skinnet! Det enda tillbehöret ska vara en brezel och Händlmaier hausmacher senf, vilket också ligger i förpackningen när man köper dessa på Lidl.(Senapen, inte Brezel) Jawohl!
Citera
2016-09-20, 14:30
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Karon58

Testa att köpa knödeln, koka enligt instruktionerna, skiva och smörstek. Smaskens!

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Man äter inte sauerkraut till Weisswurst. Man kokar upp vatten, drar ifrån kastrullen när det kokar och lägger i korvarna i ca 10 min. Sedan snittar man korvarna och äter endast innehållet, EJ skinnet! Det enda tillbehöret ska vara en brezel och Händlmaier hausmacher senf, vilket också ligger i förpackningen när man köper dessa på Lidl.(Senapen, inte Brezel) Jawohl!

Jag har nog ätit Weisswurst med Sauerkraut, men det kanske inte är kosher? Men korv i stort tycker jag det är gott att sjuda tillsammans med Sauerkrauten. Ibland har jag i lite mjölredning också, för att få det slaskigt och gott! Funkar också med de lite smalare kabanosserna i nästa veckas blad, men då delar jag dom i i 2-3 cm bitar och har i. Lite kummin får hänga med ner om jag känner för det.
Citera
2016-09-20, 14:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Testa att köpa knödeln, koka enligt instruktionerna, skiva och smörstek. Smaskens!

Jag har nog ätit Weisswurst med Sauerkraut, men det kanske inte är kosher? Men korv i stort tycker jag det är gott att sjuda tillsammans med Sauerkrauten. Ibland har jag i lite mjölredning också, för att få det slaskigt och gott! Funkar också med de lite smalare kabanosserna i nästa veckas blad, men då delar jag dom i i 2-3 cm bitar och har i. Lite kummin får hänga med ner om jag känner för det.
Kosher? Med tanke på att Weisswurst innehåller både fläsk och kalv så är det defintivt inte Kosher.
Här kan du läsa mer om Weisswurst och hur det tillagas och serveras:

https://en.wikipedia.org/wiki/Weisswurst

Fast vill du äta sauerkraut till så gör det. Se bara till att inte bjuda någon från Bayern får då blir du skinnflådd levande.
Citera
2016-09-21, 15:15
Medlem
Lightnights avatar
Såg att det finns en glass som heter Pretty Peanut Butter (B&J-kopia). Är denna ny på Lidl? Har aldrig sett den förut, men det känns som att den är ganska given att testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in