Citat:
Ursprungligen postat av
416.5hp
Jodå, 25kr för ett paket om 351g Münchner Weisswurst. Den frontar nästa veckas reklamblad. Hur äter man den bäst? Surkål och senap?
Citat:
Ursprungligen postat av
Karon58
Sauerkraut är säkert inte fel, men jag som inte gillar det kör på Bratkartoffeln istället.
Testa att köpa knödeln, koka enligt instruktionerna, skiva och smörstek. Smaskens!
Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Serung
Man äter inte sauerkraut till Weisswurst. Man kokar upp vatten, drar ifrån kastrullen när det kokar och lägger i korvarna i ca 10 min. Sedan snittar man korvarna och äter endast innehållet,
EJ skinnet! Det enda tillbehöret ska vara en brezel och Händlmaier hausmacher senf, vilket också ligger i förpackningen när man köper dessa på Lidl.(Senapen, inte Brezel) Jawohl!

Jag har nog ätit Weisswurst med Sauerkraut, men det kanske inte är kosher? Men korv i stort tycker jag det är gott att sjuda tillsammans med Sauerkrauten. Ibland har jag i lite mjölredning också, för att få det slaskigt och gott! Funkar också med de lite smalare kabanosserna i nästa veckas blad, men då delar jag dom i i 2-3 cm bitar och har i. Lite kummin får hänga med ner om jag känner för det.