2016-08-15, 02:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Någon som provat deras Coq au vin på glasburk? Ser ju inte så jätteaptitligt ut, därav att jag inte köpt det än. Men är ändå sugen på att prova

Hört många säga att den ska vara jäkligt bra.
Citera
2016-08-15, 15:06
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiralblocket
Enligt tyska forum kommer det från Minges Kaffeerösterei.
http://minges-kaffee.de/

Ett riktigt kvalitetskaffe.

Tack för info!

Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Hur är smaken på kaffet? Är det mellanrost eller mörk? Godare än svenska motsvarigheter?

Lika gott/godare!

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
gold är mellan tror jag. strong är mörkrost, alltid billig.

gillar kaffet, är ingen finsmakare men accepterar inte vad som helst heller.

Mitt emellan Gevalia och Zoega skånerost, steget under mörkrost alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av heino
Ska testa detta Lidl-kaffe. Men just nu är det inte så prisvärt.
Tror det var Bremer som hade höga halter av tungmetaller dock.
Denna sommaren har alla kedjor haft lockpriser på kaffe och jag har köpt ekologiskt gevalia för 22-23 kr paketet i massor (18 kr under midsommar).

21 kronor nästa vecka, vet att "märkeskaffet" har varit billigt också på sistone men som kaffeälskare är det just nu inga standardkaffen som jag gillar bättre.

Tungmetaller är tyvärr ett standardinslag i lågkvalitativa kaffe, det kommer larm återkommande om detta. Eldoradokaffet från Axfood, som förutom att smaka torkad kospillning, testades och var smäckfull med tungmetall och bekämpningsmedel. Jag är inte orolig gällande Bellarom då det visserligen är billigt, men också högkvalitativt. Litar på att Minges kafferosteri har den kompetens som krävs för att undvika detta. (Bremer är/var alltså det absolut billigaste kaffet på Lidl, går inte att jämföra med Bellarom som kostar 44% mer).
Senast redigerad av Ferdinand-Piech 2016-08-15 kl. 15:13.
Citera
2016-08-15, 15:29
Medlem
Någon som testat deras inbakade jordnötter (Alesto Cruspies) med smak av BBQ eller chilirostade cashew-/jordnötsmix? Är det någon hetta i dem?
Citera
2016-08-15, 19:41
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Någon som testat deras inbakade jordnötter (Alesto Cruspies) med smak av BBQ eller chilirostade cashew-/jordnötsmix? Är det någon hetta i dem?

Har provat deras paprika-rostade jordnötter som står med i veckans nyhetsblad. De är gudomligt goda, svårt att sluta äta dem när man väl tagit en
Antar att BBQ-nötterna är lika goda!
Citera
2016-08-15, 19:48
Medlem
Pfaltzs avatar
Sniglarna i vitlökssmör för 25 spänn är halv-OK, men för de som gillar ciklider från Tanganyikasjön så är skalen perfekta till snäcklekare. De är mycket lika den sorts snäcka som finns därnere. Antagligen en väldigt snäv intresseklubb för det här på forumet, men ville ändå dela med mig av nördigheterna.
Citera
2016-08-16, 13:54
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Denna sommaren har alla kedjor haft lockpriser på kaffe och jag har köpt ekologiskt gevalia för 22-23 kr paketet i massor (18 kr under midsommar).

Glöm inte att Gevalia, mfl, har gått ner till 450 gram förpackning jämfört med tidigare standard 500 gram (Bellarom är fortfarande 500 gram) dvs 11% skillnad upp till 500. Ett gevaliapaket för 22-23 kr borde alltså kosta 24.50-25.50 kr i 500 gram.
Citera
2016-08-17, 15:50
Medlem
Europolitans avatar
Någon som vet var Cien deo för män tagit vägen? Roll on, blått lock, grå plastförpackning. Den kan heta 48h som undernamn. Det är en av de bästa deos jag har testat.
Sist jag var på Lidl såg jag bara glasförpackningar och inget löfte om 48 h skydd.
Citera
2016-08-17, 16:13
Avstängd
köpte för nån vecka sen underlakan i bomuls satin 99 kr för 140-160 cm bredd mycket nöjd fin kvalitet i dag när jag var på LIdl hade de satt ner de som var kvar med 30% så blev ett till
Citera
2016-08-17, 16:18
Medlem
emaptis avatar
Apropå sängkläder, är det samma konstruktion som tidigare? Dvs knappar i örngotten och knappar och inga hål i hörnen på påslakanen?
Citera
2016-08-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europolitan
Någon som vet var Cien deo för män tagit vägen? Roll on, blått lock, grå plastförpackning. Den kan heta 48h som undernamn. Det är en av de bästa deos jag har testat.
Sist jag var på Lidl såg jag bara glasförpackningar och inget löfte om 48 h skydd.
Jag köpte 3 stycken i min närmaste Lidl så sent som i lördags. Tror att dom kostade 7.95 styck
Citera
2016-08-17, 21:34
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amorteraren
Jag köpte 3 stycken i min närmaste Lidl så sent som i lördags. Tror att dom kostade 7.95 styck

7.95? Det är sjukt billigt. Hur är den mot huden? Enda problemet jag brukar ha med billig deo är att huden under armarna börjar brinna (eller ja, det känns så åtminstone). Å andra sidan är dyr deo ofta snäll mot huden, men fullständigt värdelös som antiperspirant.
Citera
2016-08-17, 21:43
Medlem
Reseförpackningen sport 48 h 50 ml kostar i a f en tia men går ur sortimentet i slutet av månaden.

http://www.lidl.se/sv/nytt-i-sortiment.htm?action=showDetail&id=18225
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in