Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Den är kanonbra faktiskt, priset är verkligen kanonbra också. Man får ju inte mycket ost för 69,90 kilot på ICA direkt... Har man skärmaskin kan jag tänka mig att det är smidigt, om man som jag hyvlar osten så är det inte lika smidigt. Funderade faktiskt på att dela den i två lika stora bitar, men jag har inte bestämt mig ännu. Det kunde faktiskt bli mer lätthanterligt.
I synnerhet cheddar kostar multum på ica, jag köper bara pizzaost där, gouda, när det är medlemserbjudanden. Nästa vecka har Lidl 2*200 g emmentaler för 50:-, en favorit.
Jag köpte en Bosch MAS4201N för att se om skärmaskin var något för mig, 279:- med frakt från frankrike på någon rea på pixmania, som en dyrare osthyvel. Den är min mest använda hushållsmaskin, inte bara ost utan korv, salami och numer köper jag fransyska i bit från lidl och skivar lövtunna skivor=lövbiff för 59,90:-/kg. Att hyvla ost med hyvel känns riktigt amish när man blivit bortskämd med maskin.

Klingan är sjukt vass och fingertopparna är mjuka men blodet går lätt att skölja bort.