2012-05-07, 16:55
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag kan meddela att även Strawberry Cheesecake var smaskig! Glassen hade en mild och god jordgubbssmak och fick lite extra karaktär av mascarponeosten. Det enda som var lite synd var väl i så fall kakbitarna, det står i innehållsförteckningen att den innehåller "sponge cake" vilket mig veterligen är sockerkacka, men det påminde mer om någon sorts nedsmulade kex. Nåja, det var en riktig god glass och precis som Cookie Dough är den ett riktigt kap jämfört med konkurrenternas priser.
Citera
2012-05-07, 20:24
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Jag kan meddela att även Strawberry Cheesecake var smaskig! Glassen hade en mild och god jordgubbssmak och fick lite extra karaktär av mascarponeosten. Det enda som var lite synd var väl i så fall kakbitarna, det står i innehållsförteckningen att den innehåller "sponge cake" vilket mig veterligen är sockerkacka, men det påminde mer om någon sorts nedsmulade kex. Nåja, det var en riktig god glass och precis som Cookie Dough är den ett riktigt kap jämfört med konkurrenternas priser.
Vill bara tacka för glasstipset. Var och hämtade mig en Bananalicious igår och den var utsökt. Det var redan utplockat och de hade tyvärr inte Chocolate Fudge Style som jag tänkt mig ifrån början. Nu blir det väl lite OT men jag förstår inte grejen med kakdeg i glass. Har svårt för vanlig kakdeg/pepparskaksedeg också, kanske därför.

Färskosten i ring är ingen större höjdare. Väldigt fast i konsistensen och tråkig i smaken.
Citera
2012-05-07, 20:39
Medlem
Deras glassar i allmänhet är ju av sjukt hög kvalitet. Deras vaniljglass är galet god, och då är jag absolut inget fan av vanilj annars. Finns en variant med (generöst) med valnötter som också är ruggigt god, jordgubbssmaken är också galen (och normalt gillar ja inte grejer med syntetjordgubbssmak). Deras nya mååååste jag testa Liddan äger för övrigt på det mesta, folk som handlar scan o skit tror dom köper kvalitet men jämfört med mkt hos tysken är det ren skit. Dom har även en mörk choklad för 8 spänn jag brukar plocka...samma kvalle som en likvärdig men dubbelt så dyr.
Citera
2012-05-07, 21:06
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Vill bara tacka för glasstipset. Var och hämtade mig en Bananalicious igår och den var utsökt. Det var redan utplockat och de hade tyvärr inte Chocolate Fudge Style som jag tänkt mig ifrån början. Nu blir det väl lite OT men jag förstår inte grejen med kakdeg i glass. Har svårt för vanlig kakdeg/pepparskaksedeg också, kanske därför.
Härligt! Har du provat Chunky Monkey från B&J? Står sig Bananalicious bra mot den? Just bananglassen i Chunky Monkey är så otroligt god, är den grym i Bananalicious? Många frågor men nu när man har två säkra kort undrar man om man ska köra på dem eller prova resten också, å andra sidan svider det inte lika mycket att prova sig fram när det bara är fyra sorter och glassen är så billig.
Citera
2012-05-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Härligt! Har du provat Chunky Monkey från B&J? Står sig Bananalicious bra mot den? Just bananglassen i Chunky Monkey är så otroligt god, är den grym i Bananalicious? Många frågor men nu när man har två säkra kort undrar man om man ska köra på dem eller prova resten också, å andra sidan svider det inte lika mycket att prova sig fram när det bara är fyra sorter och glassen är så billig.
Personligen tycker jag att bananglassen i Bananalicious är bättre än chunkey monkey fast det var ett tag sedan jag smakade chunkey monkey.

jag har inte smakat strawberry cheesecake men dom andra 3 är likvärdiga eller bättre än B&J
Citera
2012-05-08, 16:12
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hensu
Personligen tycker jag att bananglassen i Bananalicious är bättre än chunkey monkey fast det var ett tag sedan jag smakade chunkey monkey.
Detta är sanning. BJs bananglass smakar betydligt mer konstgjort än Lidls. Skulle däremot säga att chokladen i Chunky Monkey är godare och har en bättre form. Lidl får gärna expandera sina glasskopior och gärna testa sig fram själva. Jag hade gärna sett lite olika sorbeter också.
Citera
2012-05-08, 17:19
Medlem
Grim_Reapers avatar
Låter bra! Jag tycker nog att Strawberry Cheesecake från Lidl var snäppet bättre än B&J-varianten men vinnaren på den cheesecakefronten är fortfarande Häagen-Dazs som har fantastiskt goda kakbitar, eftersom den tyvärr också brukar kosta runt femtiolappen så tror jag däremot att det blir McEnnedy i fortsättningen ändå.
Citera
2012-05-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krekan
Liddan äger för övrigt på det mesta, folk som handlar scan o skit tror dom köper kvalitet men jämfört med mkt hos tysken är det ren skit. Dom har även en mörk choklad för 8 spänn jag brukar plocka...samma kvalle som en likvärdig men dubbelt så dyr.
Köper man Scan och tror det är kvalité är man nog inte den skarpaste kniven i lådan. Har man ett någorlunda matintresse vet man vad Scan går för. Inte sagt att det ändå kan uppskattas smakmässigt.
Citera
2012-05-08, 20:11
Medlem
Tjippmunks avatar
köpte grill-meisters bbq-sås hickory. god. påminner starkt om sweet baby rays hickory & brownsugar barbecue sauce. runt 15-20 kr. baby rays kostar runt 40-45 kr på ica. finns även i en wiskeysort.
Citera
2012-05-08, 21:22
Medlem
Stitch81s avatar
Jag kan informera om att Lidls mozzarella (Lovilio 175g) har fått bäst i test i tidningen "Allt om mat", bland 9 olika märken. Tvåa kom ICA Basics mozzarella.
Detta är testet på mozzarella av komjölk.

När det gäller buffelmozzarella är Zeta överlägset, men denna finns inte vad jag vet på Lidl.
Citera
2012-05-09, 23:07
Medlem
ManJuices avatar
Har provat Lidls motsvarigheter till Ben & Jerrys. Det blev Cookie Dough och Ckokladvarianten. Den förstnämnda var mot all förmodan ganska god, önskar bara att det var lite mer kakbitar i. Den andra var sådär; väldigt lätt i smaken med bitar av mörkchoklad och valnötter tror jag (var mörkt när jag åt den, inte säker).

Jag gillar dock inte att kopian är nästan identisk med Ben & Jerrys förpackningen. Tycker att de kunde vara lite mer originella vad gäller utseende på förpackningen. Både bokstäverna och bakgrundsbilden är i stort sett rippade från B&J. Någon som la märke till detta?

I övrigt kommer jag fortsätta att köpa de övriga jag inte provat. Att priset är endast 25 kr är just ett plus!
Citera
2012-05-09, 23:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Bra: Tyska korvarna, Vissa ostar, gaspachosoppa (säsongsvara), Apelsinjuicen (ej från koncentrat), Mineralvatten (Saskia), cashewnötter, italienska mandelskorpor, mjölk, yogurt, glass, frysta vitlöksbaguetter, bake off-bröd, grönsaker

Dåligt: Läsken, De flesta taco-produkter, chipsen, soltorkade tomater på burk, diskborstarna

Överlag en godkänd butikskedja tycker jag som många underskattar. Det som är synd är att man aldrig kan handla allt på Lidl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in