2012-05-12, 16:38
Bannlyst
Någon mer som smakar B&J-kopiorna? Eller deras nya "dessertglassar" dessa -> http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/4179_22187.htm recension på det??
Citera
2012-05-12, 17:37
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettsugare
Någon mer som smakar B&J-kopiorna? Eller deras nya "dessertglassar" dessa -> http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/4179_22187.htm recension på det??

Har arbetat mig igenom BJ-glassarna nu, och de är alla goda.

Choklad föll lite bakom och nötterna tycker jag mest var jobbiga (men det är inte dåliga nötter, tycker bara inte de passar)

Strawberry cheesecake var bäst, bananglassen var bra, cookie dough likaså.
Citera
2012-05-14, 20:51
Medlem
Svarta.Svansens avatar
Ytterligare en fin vara funnen: Deras fårost Petit Chebra.

Bräkande gott.
Citera
2012-05-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Svansen
Ytterligare en fin vara funnen: Deras fårost Petit Chebra.

Bräkande gott.

Hahahahha!!
Även chevren som är denhär veckan som del av det franska temat, crottins de chevre, eller vad den nu heter är en riktigt hit!
Den andra osten, colombiers ( ?) som även den är tillfälligt i sortiment denhär veckan är riktigt fin, dock luktar den förjävla illa.
Citera
2012-05-14, 22:47
Medlem
Lightnights avatar
Måste tipsa om Pork salad. Finns mycket godare i utlandet, men denna duger ganska bra också.
Citera
2012-05-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandrali85
Den andra osten, colombiers ( ?) som även den är tillfälligt i sortiment denhär veckan är riktigt fin, dock luktar den förjävla illa.

Det står något på den om att den har "karaktär".
Den har en djävla karaktär, det stinker i hela huset.
Jag gillar den, andra i hushållet nästan spyr av lukten.

Jag har köpt sniglarna tidigare, gott...
Citera
2012-05-20, 23:46
Medlem
Missade ni att Ben n Jerrys kopiorna var 2st för 15kr! ja ni läste rätt, köpte 8 st. fan nu blire lite toalettbesök framöver.
Citera
2012-05-21, 00:16
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heat92
Missade ni att Ben n Jerrys kopiorna var 2st för 15kr! ja ni läste rätt, köpte 8 st. fan nu blire lite toalettbesök framöver.
Måste vara lokal felmärkning eller någon som var givmild. Hade inte varit helt fel med så mycket glass.
Citera
2012-05-21, 08:52
Medlem
Dorniers avatar
På Lidl-butiker i Tyskland har de ofta ett riktigt konditori i anslutning till butiken, i samma byggnad alltså

Sedan kan man ju köpa billigt vin också förstås, lite skillnad mot Sverige

Jag kan annars tipsa om deras färdiga risgrynsgröt i "plastkorv", den har fin kvalitet.

De nya sandwich-glassarna, 8 st i ett paket, är mycket bra också.
Citera
2012-05-21, 09:55
Medlem
Dorniers avatar
För övrigt känns Aldi mer lågbudget än Lidl i Tyskland, det är nog som Netto eller ännu billigare.

Så ni som klagar på Lidl kan ju vara glada att den kedjan inte kommit till Sverige
Citera
2012-05-21, 18:58
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier

Sedan kan man ju köpa billigt vin också förstås, lite skillnad mot Sverige
.

ot. köpte en 70cl kanadensisk whisky på lidl i tyskland som är förvånadsvis god. tror jag gav 65 kr för den :-)
Citera
2012-05-21, 21:44
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
För övrigt känns Aldi mer lågbudget än Lidl i Tyskland, det är nog som Netto eller ännu billigare.

Så ni som klagar på Lidl kan ju vara glada att den kedjan inte kommit till Sverige

Kan bara instämma. Aldi känns väldigt fattigt och grått i jämförelse med Lidl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in