Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
Frans g Bengtsson?
Nej. Frfattaren r fdd cirka 25 r senare n Frans G. Den vi sker hll ven p med versttningar
precis som Frans G men som jag frstr det oftast under pseudonym eftersom det var mest "skrplitteratur" han versatte och att hans vriga arbetsgivare inte uppskattade detta extra knck.
Nytt citat: "Storbritaniens sedlighetsvktare p den tiden var skotten John Gordon. Han slog larm om osedliga bcker s folk inte behvde springa och leta efter dem"
"Graham Greene svarade med ett upprop i tidningen Spectator, dr han freslog att man skulle bilda ett John Gordon Society och i detta bekmpa "alla ansttliga bcker, skdespel,filmer,skmtserier,kompositioner,mlning ar,skulpturer och keramikarbeten".
Som s ofta hnder nr engelsmn r med i spelet blev detta skmt verklighet. Det bildades ett sdant sllskap av ngra spefglar , som sedan bjd in Johnn Gordon att hlla fredrag ver mnet "Journalistiken och dess frhllande till den offentliga moralen". Jag bevistade detta sammantrde ,som r ett av mina av mina mrkligaste minnen hr i livet. Alla spelade sin roller , ven John Gordon , och frolmpade varandra p det mest iskalla och frbittrade stt."