Citat:
Ursprungligen postat av
Zwerchstand
Gott, då säger vi nära nog:
= Kvarblivelse (alla citat ur bokens del 3 med samma titel)
och slipper ytterligheter & innerskrap. Du leder nu med den äran flera tåtar, jag hoppas din nyss postade i frågesporttråden inte bådar illa (Stendhal ≠ Bergwall “första delen, som följs av flera, i en slags självbiografi.”)
von-der-Wettet vallar oss vidare!
Tackar, generös bedöming som skonar läsarna av tråden!
Frågesporttiteln är, skulle en del säga, på mätbart avstånd från citaten ovan.
Nytt citat:
Solen lyser in när jag vaknar, ränder på väggen som i en film från femtiotalet, en folkhemskomedi med Lars Ekborg, Inga Landgré, jag vaknar långt in på förmiddagen, utsövd. Inga skuggor från det förflutna, från gårdagen. Ordning och renhet, en svartvit film med mycket ljus.
Idag ska säsongen börja, höstsamling, presskonferens - jag är samlad, ser fram emot att få träffa arbetskomaraterna, teaterchefen, journalisterna; se och bli sedd. Stå där i vimlet, allting ska vara som vanligt - teaterchefen ska tala, alla ska vara solbrända, kvinnorna urringade, barbenta, tunna tyger. Solen ska vräka in i Marmorfoajén, det ska vara för varmt som det alltid blir, alla ska svettas och prata och skåla. Anja, Martin ... Martin ska ha seglat i Grekland som vanligt - studerat ljuset i den grekiska arkipelagen, solnedgångarna på Antiparos.