Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-24, 18:58
  #1
Medlem
Ovations avatar
Jag har en ljusgrå kostym som jag brukar bära ibland när det är klädkod kavaj. Efter att min bordsdam spydde ner mig under en fest för någon månad sedan, så valde jag naturligtvis att kemtvätta kostymen.

I helgen hade jag så på mig den igen. Lyckades då med bravaden att klämma sönder drinkglaset och fick vodka redbull över kavajen. En fläck på ca 5x5 cm som har torkat in.

Går detta att tvätta bort på något sätt själv? T.ex. genom att vadda med en trasa eller liknande, eller måste jag lämna in den på kemtvätt igen?
__________________
Senast redigerad av Ovation 2010-11-24 kl. 19:03.
Citera
2010-11-24, 19:01
  #2
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovation
Jag har en ljusgrå kostym som jag brukar bära ibland när det är klädkod kavaj. Efter att min bordsdam spydde ner mig under en fest för någon månad sedan, så valde jag naturligtvis att kemtvätta kostymen.

I helgen hade jag så på mig den igen. Lyckades då med bravaden att klämma sönder drinkglaset och fick vodka redbull över kavajen. En fläck på ca 5x5 cm som har torkat in.

Går detta att tvätta bort på något sätt själv? T.ex. genom att vadda med en trasa eller liknande, eller måste jag lämna in den på kemtvätt igen?
Du vet väl att ända betyder rumpa va?

Kemtvätt är väl att rekommendera igen, blir alltid bäst så.
Citera
2010-11-24, 19:29
  #3
Medlem
Har själv lyckats bra att ta bort fläckar på kläder med denna:

http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad/Maskiner/Angtvatt/

Dock ska du testa först på en mindre icke synlig del först men jag har aldrig haft problem med mina kostymer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback