Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-22, 09:59
  #20185
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Japp det är bekräftat, är nog bara en tidsfråga innan morrowind och oblivion remastras också så som bethesda håller på :/ hade hellre sett nya spel.

Ps, kanske skulle köpa f3 goty redan idag, när skyrim special edition släpptes fick alla som hade skyrim sen tidigare det kostnadsfritt, kanske kör bethesda samma upplägg även för f3.

Nej, gör inte det, du kommer kasta bort din jul

Man har gjort ett turbaserat strategispel på Mutant År Noll som äger rum utanför Göteborg. Den har dansbandsmusik och en talande anka, köp det istället
Citera
2018-12-22, 15:25
  #20186
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Failout76 var inget annat än feta styrelseledamöter som satt i ett pampigt rum och bestämde:

"Såna där online-sandlådespel utan story tjänar massor med kosing. Vi måste hoppa på det här såståget och göra ett eget."

Beslutet fattades högt över utvecklarnas huvuden, det är ET all-over igen. Ett spel några som inte spelar spel bestämde skulle finnas "bara för att" och det ska vara klart innan jul.

Jag kan se dem framför mig, ett gäng pampar med fejkade anrika namn som som Woolsworth, Welltodo (of the Boston Welltodoes) mfl som sitter och stånkar, trycker i sig räkmackor och skrattar om att det inte kommer kosta pengar om de bara återanvänder koder och assets de redan har "Idioterna kommer inte märka nån skillnad." nån av dem förklarar att han minsann kommer köpa en ny båt för vinsten så han och hans silikonbaserade älskarinna har varsin när de går på pandajakt och alla skrattar och grymtar så gott och fortsätter böka i räkmakorna medan deras tränade vessla Howard gör anteckningar.
Låter riktigt! Dom ville hoppa på PUBG/RUST-Tåget, men "Glömde" tyvärr att dom flesta som spelar deras titlar inte är så intresserade av multiplayer, och dessutom så skrämde dom bort många av dem som gillar multiplayer genom att inte implementera dom saker som onlinefolket gillar! Så jävla korkat att hälften vore nog!!
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Japp det är bekräftat, är nog bara en tidsfråga innan morrowind och oblivion remastras också så som bethesda håller på :/ hade hellre sett nya spel.

Ps, kanske skulle köpa f3 goty redan idag, när skyrim special edition släpptes fick alla som hade skyrim sen tidigare det kostnadsfritt, kanske kör bethesda samma upplägg även för f3.
TES 6 är ju under utveckling men när det blir färdigt kan man aldrig veta. Lär ta några år. Hoppas att dom utvecklar en ny spelmotor denna gång. "Creation Engine" fyllde sin funktion när det gällde Skyrim/FO, men nu så börjar den att kännas rejält antik! Hoppas även att dom inte fyller spelet med mikrotransaktioner, fast där hoppas jag nog på för mycket, speciellt om man ser till hur bolaget har utvecklats de senaste åren..

Att köpa Fo3 GOTY är nog ingen dum idé med tanke på hur det funkade med Skyrim. Själv så köpte jag den versionen redan när den kom ut, men om det skulle bli så att den remastrade utgåvan inte kommer att bli gratis för GOTY-användare så kommer jag att köpa den ändå! Fo3 hör lätt till mina favorittitlar genom tiderna! Ser fram emot att mörda den där jobbiga jäveln Three-Dog igen!
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2018-12-22 kl. 15:54.
Citera
2018-12-22, 15:30
  #20187
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Nej, gör inte det, du kommer kasta bort din jul

Man har gjort ett turbaserat strategispel på Mutant År Noll som äger rum utanför Göteborg. Den har dansbandsmusik och en talande anka, köp det istället
Verkar vara ett kul spel!! Att som muterad gris få blåsa bort skurkar medelst hagelbössa medan man lyssnar på Lill-Babs verkar vara en riktigt angenäm upplevelse!
(Sorry för OT)
Citera
2018-12-24, 02:01
  #20188
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Japp det är bekräftat, är nog bara en tidsfråga innan morrowind och oblivion remastras också så som bethesda håller på :/ hade hellre sett nya spel.

Ps, kanske skulle köpa f3 goty redan idag, när skyrim special edition släpptes fick alla som hade skyrim sen tidigare det kostnadsfritt, kanske kör bethesda samma upplägg även för f3.


Intressant att du säger att det är bekräftat, när Bethesda Game Studios, som äger, tillverkar och ger ut spelen, säger att det inte är på väg och aldrig kommer att remastras av dom. Har du nån bra källa, tro?
Citera
2018-12-24, 22:54
  #20189
Medlem
Gjorde misstaget häromdagen att logga in på Nexus Skyrim igen... och så var man fast. Osannolikt att man moddar spelet mer än man lirar det.
Citera
2018-12-24, 23:02
  #20190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan

TES 6 är ju under utveckling men när det blir färdigt kan man aldrig veta. Lär ta några år. Hoppas att dom utvecklar en ny spelmotor denna gång. "Creation Engine" fyllde sin funktion när det gällde Skyrim/FO, men nu så börjar den att kännas rejält antik!

Mig veterligen är det bekräftat att Creation Engine kommer användas även för TES6.
Motiveringen löd att det är en bekant motor som utvecklarna kan hantera, som mod communityn är bekant med etc.

Gissningsvis kommer den att fortsätta utvecklas så att spelet känns modernt när det kommer.
Citera
2018-12-25, 07:37
  #20191
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degenerated
Mig veterligen är det bekräftat att Creation Engine kommer användas även för TES6.
Motiveringen löd att det är en bekant motor som utvecklarna kan hantera, som mod communityn är bekant med etc.

Gissningsvis kommer den att fortsätta utvecklas så att spelet känns modernt när det kommer.
Hoppas att det inte stämmer! CE har överlevt sig själv! Visst.. Den är vad moddarsällskapet är vana vid, och att ett storföretag som Bethesda gärna ser att att obetalda eldsjälar gör det jobb som studions programmerare annars borde göra själva är rätt förståeligt, men är det någonting som jag har märkt genom åren så är det att dem som vill utveckla moddar gör det ändå, vilken motor/källkod/000100010100010 det än handlar om! Blir det en ny motor så kommer moddpersonerna att haka på ändå!

Hoppas verkligen att Bethesda lägger krutet på något nytt!! Jag menar.. Hur gammal är "Creation Engine" nu?
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2018-12-25 kl. 07:40.
Citera
2018-12-25, 09:44
  #20192
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Hoppas verkligen att Bethesda lägger krutet på något nytt!! Jag menar.. Hur gammal är "Creation Engine" nu?
Creation engine är baserad på gamebryo som släpptes -97 finns lite o läsa på wikipedia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Creation_Engine
Citera
2018-12-25, 18:22
  #20193
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Creation engine är baserad på gamebryo som släpptes -97 finns lite o läsa på wikipedia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Creation_Engine
Tackar för länken. Intressant läsning. Inte undra på att Bethesdas senaste titlar har varit fyllda med både små och stora buggar!
Citera
2018-12-26, 03:28
  #20194
Medlem
Är väl som med Windows, ett enda stort lapptäcke. Jag är dock genuint imponerad av hur mycket motorn klarar av och att det rent grafiskt går att få spelet att se modernt ut än idag. Är rätt övertygad om att exempelvis UT4 motorn inte är lika flexibel.
Citera
2018-12-27, 21:35
  #20195
Medlem
Bravidas avatar
Varför är det så svårt för Bethesda att skapa ett Elder Scrolls som Skyrim, där 2-4 personer kan spela tillsammans?

Jag förstår att 100 spelare är en omöjlighet, men ett par stycken borde motorn klara utan problem?

Istället får moddare lägga 1000 timmar på att försöka koda "Skyrim together" eller vad det nu heter..
Citera
2018-12-27, 22:06
  #20196
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Varför är det så svårt för Bethesda att skapa ett Elder Scrolls som Skyrim, där 2-4 personer kan spela tillsammans?
Ett problem är kommunikationen mellan datorer, finns spel som är så tidskänsliga att inte ens ett lokalt nätverk är tillräckligt snabbt tänk dig då internet som är mycket långsammare med lagg, tappade paket och så vidare?

Med spel som elder scrolls så räcker det med 0.2s för att bla svärdslagsmål och pilbåge ska påverkas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback