Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-27, 22:16
  #20197
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ett problem är kommunikationen mellan datorer, finns spel som är så tidskänsliga att inte ens ett lokalt nätverk är tillräckligt snabbt tänk dig då internet som är mycket långsammare med lagg, tappade paket och så vidare?

Med spel som elder scrolls så räcker det med 0.2s för att bla svärdslagsmål och pilbåge ska påverkas.

Sant, men hur lyckas t.ex. Rust med detta? De har gigantiska kartor, basbyggande m.m.?
Citera
2018-12-27, 22:32
  #20198
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Sant, men hur lyckas t.ex. Rust med detta? De har gigantiska kartor, basbyggande m.m.?
Det går att bygga in olika lösningar för att kompensera, poängen är att det kan bli svårt att få in det i ett befintligt spel och/eller med en gammal spelmotor, skyrim har i grunden en motor som är över 20år gammal och byggd för singleplayer, elder scrolls online använder en motor designad specifikt för det spelet.
Citera
2018-12-28, 15:58
  #20199
Medlem
theEndNotes avatar
Jag fick sluta spela Skyrim därför min PS4 hela tiden gjorde att mina sparningar blev korrupta. Tråkigt att få börja om hela tiden. Det hade varit roligt att köra igenom hela spelet igen men av någon märklig orsak blir all data fucked up på min konsol.
Citera
2018-12-28, 18:41
  #20200
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theEndNote
Jag fick sluta spela Skyrim därför min PS4 hela tiden gjorde att mina sparningar blev korrupta. Tråkigt att få börja om hela tiden. Det hade varit roligt att köra igenom hela spelet igen men av någon märklig orsak blir all data fucked up på min konsol.
Trasigt minne kan ge det felet dvs hårdvarufel inte mjukvarufel, kolla upp om det går att kolla minnet på ps4.
Citera
2018-12-30, 08:10
  #20201
Medlem
theEndNotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Trasigt minne kan ge det felet dvs hårdvarufel inte mjukvarufel, kolla upp om det går att kolla minnet på ps4.
Alla andra spel fungerar....
Citera
2018-12-30, 08:16
  #20202
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theEndNote
Alla andra spel fungerar....
Och? trasigt minne betyder inte att en maskin är obrukbar, i själva verket kan en maskin fungera utmärkt med trasigt minne, mer än en gång varit med om windowsmaskiner som fungerat utmärkt med trasigt minne ända tills vissa filer ska öppnas, då blir det problem för att filerna är korrupta.
Citera
2019-01-07, 02:16
  #20203
Medlem
Andersdamaans avatar
Fallout 76-mobbningen fortsätter, denna gång genom en mod till Skyrim:
"Skyrim 2 Multiplayer - (A Fallout 76 Special Edition Mod)":
https://www.youtube.com/watch?v=8gOLswMNrgE

Citera
2019-01-15, 16:01
  #20204
Medlem
Satte igång skyrim soundtracket idag när jag pluggade, vilket nostalgi att höra alla fantastiska låtar igen. Ska nog testa att spela lite TESV när jag kommer hem idag...
Citera
2019-01-15, 18:03
  #20205
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixTBS
Satte igång skyrim soundtracket idag när jag pluggade, vilket nostalgi att höra alla fantastiska låtar igen.
Sök lite på youtube, finns gott om covers och en del är riktigt bra.
Citera
2019-03-25, 20:15
  #20206
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur ser det ut på mod-sidan för skyrim SE? är det nåt å ha eller bättre att satsa på originalet?
Citera
2019-03-26, 00:13
  #20207
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Hur ser det ut på mod-sidan för skyrim SE? är det nåt å ha eller bättre att satsa på originalet?
Satt själv och funderade på detta. Tycker det verkar finnas en hel del bra ändå. Aldrig spelat Skyrim men köpte SE-versionen billigt häromdagen. Är ett stort fan av Morrowind och Oblivion sen innan men blev aldrig att jag spelade Skyrim när det kom.

I och med att jag inte spelat det förut så kommer jag nog nöja mig med någon overhaul-mod. Imperious och Ordinator av EnaiSiaion verkar bra. Är inte så kräsen med grafik så kommer nog låta den biten vara. Level-scaling tycker jag är störigt och vill minnas att Oscarus Oblivion Overhaul fixade det (och mycket annat) i TES4 men inte hittat någon sådan till S:SE. Originalet hade en tror jag.

Kör man NexusModManager eller finns det något bättre? Minns inte vad jag använde back in the day.
Citera
2019-03-26, 06:44
  #20208
Medlem
Cloecuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barshageudd
Satt själv och funderade på detta. Tycker det verkar finnas en hel del bra ändå. Aldrig spelat Skyrim men köpte SE-versionen billigt häromdagen. Är ett stort fan av Morrowind och Oblivion sen innan men blev aldrig att jag spelade Skyrim när det kom.

I och med att jag inte spelat det förut så kommer jag nog nöja mig med någon overhaul-mod. Imperious och Ordinator av EnaiSiaion verkar bra. Är inte så kräsen med grafik så kommer nog låta den biten vara. Level-scaling tycker jag är störigt och vill minnas att Oscarus Oblivion Overhaul fixade det (och mycket annat) i TES4 men inte hittat någon sådan till S:SE. Originalet hade en tror jag.

Kör man NexusModManager eller finns det något bättre? Minns inte vad jag använde back in the day.
NMM stöds inte längre utan nu så heter verktyget "Vortex". Finns för gratis nedladdning hos Nexus.
Angående SE så finns det en hel del bra moddar nu och biblioteket utökas kontinuerligt. Glöm bara inte att ladda ned "Skyrim Script Extender" innan du börjar att installera moddar då många av dem är beroende av detta tillägg för att fungera.

Angående Obscuro´s overhaul så tror jag inte att den finns till SE-utgåvan, men här kommer det en liten lista på overhauls som är kompatibla: https://www.reddit.com/r/skyrimmods/...overhaul_mods/

Denna är också bra att ha:
https://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/266
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback