Jag är väldigt mat intresserad och detta grundar sig nog i hur min far alltid lagat så god mat och detta har då fått mig att vilja kunna laga lika god och roliga mat som han kan!
Så jag tänke att man kan tipsa varandra här om lite roligare (behöver inte va exklusivt) maträtter och tillagninen av maträtter, helt enkelt sånt som matintresserade tycker om att göra!
Det kan tex vara en riktigt god Tagine (marockansk couscousrätt), eller ett hur man gör ett par goda dumblings eller varför inte egen pasta med fyllning, de kan även vara hur man gör sin egna korv på bäst sätt! Dvs allting som inte ingår i den "normala" svenkens matlagning!
Det vore även trevligt med lite egna recentioner från rätten ni lagat!
Jag vill ju självklart bidra till tråden och tänkte för ett tag sedan att jag verkligen vill testa att göra pekinganka så jag gjorde en pekinganka!
Detta är receptet jag använde!
http://www.asianonlinerecipes.com/on...eking_duck.php
Resultat: Blev gott men inte alls som jag kommer ihåg att det ska smaka (vilken nog beror på ankans kvalité)
Så bidra allihop jag väntar på recept som jag själv kan utforska för att få en så rolig upplevelse i köket som möjligt!
Mvh
Opppe