Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Blev ganska förvånad när jag såg att han startar upp en lurendrejeri-verksamhet. Jag trodde att killen var smart? Och dessutom rik? Är det värt att blåsa sina följare på allt de äger för att tjäna mer pengar? Tycker hela upplägget ser otroligt skamlöst ut. Säg att du räknar med att investera 100k per år, 10k i årsavgift (detta är lägsta nivån), 5% i courtage. Så du betalar i praktiken 15% i årsavgift. Sedan 20% på vinst. Upplägget är.så girigt och bedrägligt så det liknar ingenting.

Detta är väl en i raden av "klubbar" där du köper in dig för att känna dig viktig och tuff, det är i praktiken den produkten du köper. Fine, att sälja den känslan, men någon måtta på girigheten måste det väl finnas?

Någon med bättre insikt som förstår hur killen tänker, eller är han bara obegränsat girig? Jag menar, han har väl 1000 saker han skulle kunna göra med sitt varumärke, varför blåsa godtrogna idioter på pengar?

Norskan är dyr i drift
Citera
2025-09-28, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollarn
Norskan är dyr i drift

Är det så enkelt att man tappar sin ryggrad totalt för en kvinna? Köper faktiskt inte det som argument. Värdighet är alltid mer värdefullt. Om man har en vettig dam så kan man förklara detta för henne. Det är en mans uppgift att sätta ramarna och ge vad man kan utan att sätta sin värdighet på spel.

Tyvärr, men jag har svårt att se att någon så högt uppsatt person som Jon skulle nedvärdera sig själv på det sättet medvetet.

Jag kan säga såhär, om man känner sig attraherad av att betala dessa avgifter för att investera i onoterade "tech-startups" så gör man bättre i att köpa en indexfond.

Med detta upplägg så tar du en enorm risk och ger bort 15-20 % i årlig avkastning, vilket inte går att få tillbaka oavsett vad du investerar i.
Citera
2025-10-26, 09:45
Medlem
”Upprättade du och Annette något äktenskapsförord innan bröllopet?

– Vi diskuterade det, men lade inte ner någon tid på att göra klart det. Det blev fokus på raketer i stället.”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0VM9aE/jon-olsson-annette-haga-intervju

Alltid ett smart drag… 🙄😅
Nu har ju båda barn på varsitt håll så huvudregeln är att barnen ärver allt, åtminstone utifrån svenska lagar, så länge det inte finns ett testamente. Men har man så mycket pengar så hade jag iaf säkerställt det.
Citera
2025-11-09, 08:27
Medlem
Denrosakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
”Upprättade du och Annette något äktenskapsförord innan bröllopet?

– Vi diskuterade det, men lade inte ner någon tid på att göra klart det. Det blev fokus på raketer i stället.”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0VM9aE/jon-olsson-annette-haga-intervju

Alltid ett smart drag… 🙄😅
Nu har ju båda barn på varsitt håll så huvudregeln är att barnen ärver allt, åtminstone utifrån svenska lagar, så länge det inte finns ett testamente. Men har man så mycket pengar så hade jag iaf säkerställt det.

Än värre nu, när dem ska skaffa barn tillsammans och reklamerar om det på snapchat. Jag sliter också med att förstå hur logistiken ska fungera.

Han pendlar ju mellan Sverige och ”Oslo” (nej, Kolbotn i Akershus kommun som ligger utanför Oslo) typ varje vecka.

Tänk bara när ungen ska börja på förskolan/skolan. Jag tvivlar starkt på att hon kommer lägga massa energi på resande till Stockholm med ungen, och han har ju två kids i Stockholm också.

Jävlans vilket kaos det kommer bli när skilsmässan är ett faktum om några år.
Citera
2025-11-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denrosakon
Än värre nu, när dem ska skaffa barn tillsammans och reklamerar om det på snapchat. Jag sliter också med att förstå hur logistiken ska fungera.

Har de gått ut med att de kommer skaffa barn? Verkar ju väldigt mycket till och från, så känns inte helt klart.
Citera
2025-11-09, 19:34
Medlem
Denrosakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Har de gått ut med att de kommer skaffa barn? Verkar ju väldigt mycket till och från, så känns inte helt klart.

Yep, om du kollar upp frugan på snapchat (om du har), så hintar dem extremt. Hon tog även ut sin spiral här om dagen och skrev även ”känner mig fin och fertil” i den ena snapen.

Hon har också tagit en ultraljud för att kolla status på ägg.

För mig är det bensäkert. Däremot verkar hela saken extremt lite genomtänkt, med tanke på att dem bor i olika land och att båda har barn från förr. Tvivlar starkt på at hon kommer flyga fram och tillbaks för att han ska få möta ungen.
Citera
2025-11-09, 23:59
Medlem
Citat:
Yep, om du kollar upp frugan på snapchat (om du har), så hintar dem extremt. Hon tog även ut sin spiral här om dagen och skrev även ”känner mig fin och fertil” i den ena snapen.

För mig är det bensäkert. Däremot verkar hela saken extremt lite genomtänkt, med tanke på att dem bor i olika land och att båda har barn från förr. Tvivlar starkt på at hon kommer flyga fram och tillbaks för att han ska få möta ungen.

eftersom dom gift sig fattar man direkt att dom vill ha mer barn också. Jag fattar dock inte vad Jon ser i en förbrukad golddigger? varför inte leva lite nu när man nyss blivit singel från janni. Mycket märkligt
Citera
2025-11-10, 20:30
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:

Han pendlar ju mellan Sverige och ”Oslo” (nej, Kolbotn i Akershus kommun som ligger utanför Oslo) typ varje vecka.

Tänk bara när ungen ska börja på förskolan/skolan. Jag tvivlar starkt på att hon kommer lägga massa energi på resande till Stockholm med ungen, och han har ju två kids i Stockholm också.

Citat:

Fattar inte heller hur de tänker, hon har väl tre barn dessutom? Och Jon två. Det måste vara skitstressigt som det är nu tänker jag. Sen vet jag inte hur ofta hon är hos Jon men det verkar ju vara rätt ofta det med. Ska de dessutom skaffa barn ihop med den situationen de befinner sig i är ju som uppgjort för kaos och bråk mellan de och sen är skilsmässan ett faktum.
Citera
2025-11-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Fattar inte heller hur de tänker, hon har väl tre barn dessutom? Och Jon två. Det måste vara skitstressigt som det är nu tänker jag. Sen vet jag inte hur ofta hon är hos Jon men det verkar ju vara rätt ofta det med. Ska de dessutom skaffa barn ihop med den situationen de befinner sig i är ju som uppgjort för kaos och bråk mellan de och sen är skilsmässan ett faktum.

Hun har 2 barn.
Ser ut som Jon har funnet seg en golddigger. Grattis til han!
Michelin restauranter, business class etc. Snart er lommeboken tom og hva skjer da?
Blir nesten uvels av å se på. Han betaler og hun tar i mot 🤮
Citera
2025-11-18, 06:02
Medlem
Denrosakons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopp1
Hun har 2 barn.
Ser ut som Jon har funnet seg en golddigger. Grattis til han!
Michelin restauranter, business class etc. Snart er lommeboken tom og hva skjer da?
Blir nesten uvels av å se på. Han betaler og hun tar i mot 🤮

Tror reellt at ikke Jon skjønner hva han har blitt dratt inn i etter at han begynte å snakke ol baby. Jeg sjekket snappen til Annette akkurat, og alt den handlet om var eggløsningstester og graviditetstester.

Hun er nå 100% instillt på at hun SKAL ha unge, men slik hun nevnte Jon i alt, så virker det som han begynner å nøle.

Det er både synd og morsomt å se hva slags dame han egentlig har fått tak i. Skjønner godt at hun er skilt en gang tidligere, da hun virker ekstremt kontrollerende, manipulativ og slett ikke moden. En moderne Amber Heard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in