2025-09-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Blev ganska förvånad när jag såg att han startar upp en lurendrejeri-verksamhet. Jag trodde att killen var smart? Och dessutom rik? Är det värt att blåsa sina följare på allt de äger för att tjäna mer pengar? Tycker hela upplägget ser otroligt skamlöst ut. Säg att du räknar med att investera 100k per år, 10k i årsavgift (detta är lägsta nivån), 5% i courtage. Så du betalar i praktiken 15% i årsavgift. Sedan 20% på vinst. Upplägget är.så girigt och bedrägligt så det liknar ingenting.

Detta är väl en i raden av "klubbar" där du köper in dig för att känna dig viktig och tuff, det är i praktiken den produkten du köper. Fine, att sälja den känslan, men någon måtta på girigheten måste det väl finnas?

Någon med bättre insikt som förstår hur killen tänker, eller är han bara obegränsat girig? Jag menar, han har väl 1000 saker han skulle kunna göra med sitt varumärke, varför blåsa godtrogna idioter på pengar?

Norskan är dyr i drift
Citera
2025-09-28, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollarn
Norskan är dyr i drift

Är det så enkelt att man tappar sin ryggrad totalt för en kvinna? Köper faktiskt inte det som argument. Värdighet är alltid mer värdefullt. Om man har en vettig dam så kan man förklara detta för henne. Det är en mans uppgift att sätta ramarna och ge vad man kan utan att sätta sin värdighet på spel.

Tyvärr, men jag har svårt att se att någon så högt uppsatt person som Jon skulle nedvärdera sig själv på det sättet medvetet.

Jag kan säga såhär, om man känner sig attraherad av att betala dessa avgifter för att investera i onoterade "tech-startups" så gör man bättre i att köpa en indexfond.

Med detta upplägg så tar du en enorm risk och ger bort 15-20 % i årlig avkastning, vilket inte går att få tillbaka oavsett vad du investerar i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in