Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Jag kanske ska tillägga att jag gillar Yniq och det som gjorts för varumärket.
Mitt inlägg såg lite väl kritiskt ut och det var inte tanken.
Brillorna är riktigt colla, men inget för gemene man och det är väl därför man köper för att vara y-niq.

Namnet passar kanon på svenska, men ingen med engelska som modersmål fattar. Yniq = unik. Tyvärr.

Nja, med tanke på att y uttalas [ju], så blir namnet bättre på engelska än på svenska.
Yniq uttalas likadant som unique.

Men jag tror att det projektet mest kostar pengar med tanke på priserna och den kundkrets som prissättningen signalerar. Säsongare och jibbers lägger väl inte 4 lax på ett par goggles.
Det är bara ryssar som gör det, och då ska det stå Chanel på dem.
Senast redigerad av RubyTuesday 2011-02-22 kl. 20:54.
Citera
2011-02-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Nja, med tanke på att y uttalas [ju], så blir namnet bättre på engelska än på svenska.
Yniq uttalas likadant som unique..

På vilket språk uttalas y [ju]? Inte engelska i alla fall.
Citera
2011-02-22, 22:18
Medlem
Nä fan, tankevurpa deluxe

Kanske ska det uttalas på franska då? Jag har också tyckt att det var ett märkligt varumärkesnamn, men köpte sen min egen tanke om att y av någon anledning skulle uttalas ju.
Citera
2011-02-22, 22:27
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Yniq uttalas likadant som unique.

Nej, det blir snarare "WHY-Nick"

Ja, varför ska man köpa? Däruti ligger den första tankevurpan i varumärkesbyggandet.
Citera
2011-05-06, 12:20
Medlem
Noterar att nyheter24 har en intressant om äcklet.
Fin film där svenska knarkare åker bräda, röker hasch och runkar framför kameran.
Citera
2011-05-06, 13:11
Medlem
xallos avatar
http://www.youtube.com/watch?v=hfRexsTzit0

hahaha, ett badkar.
Citera
2011-05-06, 13:41
Medlem
NickeApas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Noterar att nyheter24 har en intressant om äcklet.
Fin film där svenska knarkare åker bräda, röker hasch och runkar framför kameran.
Jon har väl inte så mycket med det att göra förutom att han skäller på killen som hoppade i hans hopp?
Citera
2011-05-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
http://www.youtube.com/watch?v=hfRexsTzit0

hahaha, ett badkar.

Hela grejen med brudar som går i led uppsträckta armar med tomtebloss i flaskorna var ju totalt haveri Inte så häftigt nej.
Citera
2011-05-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Hela grejen med brudar som går i led uppsträckta armar med tomtebloss i flaskorna var ju totalt haveri Inte så häftigt nej.
+1

Det kändes på något vis inte alls häftigt. Känns lite för genomskinligt för att fungera som flash på ett trovärdigt sätt.
Citera
2011-06-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJB

Snacka om slöseri! Försöker se vad det är för märke på flaskan, lyckas dock inte se vad det står... Någon som ser?
Vad tror ni det här kalaset gick på? Måste ju ligga mellan 50-150.000 kronor?
Citera
2011-06-26, 02:59
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRILLAREN
Snacka om slöseri! Försöker se vad det är för märke på flaskan, lyckas dock inte se vad det står... Någon som ser?
Vad tror ni det här kalaset gick på? Måste ju ligga mellan 50-150.000 kronor?

Fruktansvärt töntigt är det oavsett vad det kostar.

Att han sedan dessutom var tvungen att videodokumentera det och lägga ut på youtube gör det hela ännu mer patetiskt.
Citera
2011-06-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Fruktansvärt töntigt är det oavsett vad det kostar.

Att han sedan dessutom var tvungen att videodokumentera det och lägga ut på youtube gör det hela ännu mer patetiskt.

Han måste ju nästan gjort det för att fira något speciellt... Videon lades upp den 24:e April. Någon som har bra koll och vet om han lyckades med något bra då? Något värt att fira med 150 flaskor?

Kanske tur att Olivia slagit vad med honom att inte köpa en enda champagneflaska på hela 2011. Det hela slutar säkert med att han köper in 1000 öl eller liknande... Det var värst vilken lyxlirare han har blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in