Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-06, 03:05
  #145
Medlem
Schnyggves avatar
Fin tjej....hennes farsa verkar ju inte sakna cash, så det kanske hon har tillräckligt av, någon hade ju en golddigger-teori, men vad vet jag! det jag tänkte främst på är att det måste kännas så sjukt konstigt att prata engelska med varandra när båda är svenskar??? har hört 90-talister säga till mig att de växlar mellan engelska och svenska med varandra, när både är svenskar??? vet inte varför men det provocerar mig någót sjukt!
Citera
2016-07-06, 15:03
  #146
Medlem
Liten uppdatering till er alla.

Anledningen till att Jon har startat sin Vlog är på grund av att Jons kontaktperson på Red Bull har sett över deras sponsoravtal och har mer eller mindre gett honom ultimatumet att han måste synas mer än vad han gör annars upphör samarbetet då de anser att hans egna varumärke är inte lika starkt som det tidigare var. Eftersom Red Bull är Jons största inkomstkälla är han väldigt rädd för att förlora sitt avtal med dem då han hade fått ändra helt på sin livsstil om det hade upphört.

Förövrigt är det som det var tidigare i Jons och Jannis förhållande, han är som en hund (glad och efterbliven) medans både Janni och Jannis pappa tycker han är mest tramsig/lam. Janni är som vanligt med andra killar när hon är iväg från Jon.

Om det är något ni undrar utöver så är det bara att fråga, kan svara på det mesta men inte allt då jag inte vill outa mig själv för mycket.
Citera
2016-07-07, 00:18
  #147
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Fin tjej....hennes farsa verkar ju inte sakna cash, så det kanske hon har tillräckligt av, någon hade ju en golddigger-teori, men vad vet jag! det jag tänkte främst på är att det måste kännas så sjukt konstigt att prata engelska med varandra när båda är svenskar??? har hört 90-talister säga till mig att de växlar mellan engelska och svenska med varandra, när både är svenskar??? vet inte varför men det provocerar mig någót sjukt!
Det är klart det provocerar, det är ju helt efterblivet.
Men är det verkligen så vanligt? 90-talister får ju dåliga betyg så deras engelska kan inte vara den bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Liten uppdatering till er alla.

Anledningen till att Jon har startat sin Vlog är på grund av att Jons kontaktperson på Red Bull har sett över deras sponsoravtal och har mer eller mindre gett honom ultimatumet att han måste synas mer än vad han gör annars upphör samarbetet då de anser att hans egna varumärke är inte lika starkt som det tidigare var. Eftersom Red Bull är Jons största inkomstkälla är han väldigt rädd för att förlora sitt avtal med dem då han hade fått ändra helt på sin livsstil om det hade upphört.
Ah, det är ju inte så märkligt egentligen.
Killen åker ju aldrig skidor. Tidigare var han skadad, men i vintras var han ju bara på några smågrejer, inga stora tävlingar vad jag såg.
Förstår Red Bull fullständigt.

[quote}Förövrigt är det som det var tidigare i Jons och Jannis förhållande, han är som en hund (glad och efterbliven) medans både Janni och Jannis pappa tycker han är mest tramsig/lam. Janni är som vanligt med andra killar när hon är iväg från Jon.

Om det är något ni undrar utöver så är det bara att fråga, kan svara på det mesta men inte allt då jag inte vill outa mig själv för mycket.[/quote]
Sedär ja. Farsan verkar vara en arbetarekille som lyckats; svårt att se honom ha mycket till övers för engelskspråkigt videobloggande.

Är det något Jon känner till? Att hon är med andra?
Citera
2016-07-11, 18:04
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Liten uppdatering till er alla.

Anledningen till att Jon har startat sin Vlog är på grund av att Jons kontaktperson på Red Bull har sett över deras sponsoravtal och har mer eller mindre gett honom ultimatumet att han måste synas mer än vad han gör annars upphör samarbetet då de anser att hans egna varumärke är inte lika starkt som det tidigare var. Eftersom Red Bull är Jons största inkomstkälla är han väldigt rädd för att förlora sitt avtal med dem då han hade fått ändra helt på sin livsstil om det hade upphört.

Förövrigt är det som det var tidigare i Jons och Jannis förhållande, han är som en hund (glad och efterbliven) medans både Janni och Jannis pappa tycker han är mest tramsig/lam. Janni är som vanligt med andra killar när hon är iväg från Jon.

Om det är något ni undrar utöver så är det bara att fråga, kan svara på det mesta men inte allt då jag inte vill outa mig själv för mycket.

Allt det du säger här låter helt rimligt. Så det är nog rätt bra drag av Jon att göra en "Casey". Får man väl in en eller ett par mille subscribers så brukar det ju rulla på.
Citera
2016-07-14, 23:38
  #149
Medlem
linnros24s avatar
Misstänkte nästan att det inte var på Jons initiativ som kanalen körts så frenetiskt. Han verkar ju så otroligt naiv och töntig att man villigt ser förbi de stunder man normalt sett hade tagit upp skämskudden. Men jag kollar varje video med skräckblandad förtjusning.

Är inte insatt alls i skidsporten men är han helt passé tävlingsmässigt? Känns lite konstigt att en 33 åring kör en yt-kanal som riktar sig mot målgruppen 15 år yngre. Tar det inte slut på saker att göra och filma snart?
Citera
2016-07-18, 22:02
  #150
Medlem
.Anonymouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Misstänkte nästan att det inte var på Jons initiativ som kanalen körts så frenetiskt. Han verkar ju så otroligt naiv och töntig att man villigt ser förbi de stunder man normalt sett hade tagit upp skämskudden. Men jag kollar varje video med skräckblandad förtjusning.

Är inte insatt alls i skidsporten men är han helt passé tävlingsmässigt? Känns lite konstigt att en 33 åring kör en yt-kanal som riktar sig mot målgruppen 15 år yngre. Tar det inte slut på saker att göra och filma snart?
Det är väl just det att han reser och gör mycket som fångar intresse hos folk. I '100K subsribers special' videon går de igenom framtida resplaner och de är inte lite resor om man säger så hehe..sen att han lever good life gör nog att folk följer vloggen, söt tjej, snabba bilar och roliga events är alltid kul att titta på antar jag.
Citera
2016-07-18, 23:21
  #151
Medlem
JayGatsbys avatar
Filmerna är ju ofta småtöntiga, men de är snygga och när de involverar snygga drönarfilmningar så är de ju bra.

Men killen borde verkligen försöka åka lite den här vintern. Alternativt anordna tävlingar. Vad hände med Jon Olsson Inivitational i Åre?
Citera
2016-07-19, 21:44
  #152
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Filmerna är ju ofta småtöntiga, men de är snygga och när de involverar snygga drönarfilmningar så är de ju bra.

Men killen borde verkligen försöka åka lite den här vintern. Alternativt anordna tävlingar. Vad hände med Jon Olsson Inivitational i Åre?

Företaget som anordnar JOI är begärd i likvidation
Citera
2016-07-26, 17:59
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Liten uppdatering till er alla.

Anledningen till att Jon har startat sin Vlog är på grund av att Jons kontaktperson på Red Bull har sett över deras sponsoravtal och har mer eller mindre gett honom ultimatumet att han måste synas mer än vad han gör annars upphör samarbetet då de anser att hans egna varumärke är inte lika starkt som det tidigare var. Eftersom Red Bull är Jons största inkomstkälla är han väldigt rädd för att förlora sitt avtal med dem då han hade fått ändra helt på sin livsstil om det hade upphört.

Förövrigt är det som det var tidigare i Jons och Jannis förhållande, han är som en hund (glad och efterbliven) medans både Janni och Jannis pappa tycker han är mest tramsig/lam. Janni är som vanligt med andra killar när hon är iväg från Jon.

Om det är något ni undrar utöver så är det bara att fråga, kan svara på det mesta men inte allt då jag inte vill outa mig själv för mycket.




Att han skulle göra sin vlogg bara för att synas mer som ett krav från redbull betvivlar jag starkt, med tanke på att han censurerade redbull i ett avsnitt som en kul grej



förövrigt, Bara för sin insatt i Leo Vegas reklamen fick han 4,5 miljoner.
Citera
2016-07-26, 18:01
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Jag har viss insyn i Janni och Jons liv. Kommer inte berätta några detaljer för att outa mig men kan delge viss information till er.

Janni är uppväxt i Vasastan och kommer från en alldaglig medelklass familj. Både Janni och hennes syster Michaela har lyckats genom sitt utseende och är båda tillsammans med varsin skidproffs och har på detta sätt byggt upp ett brett nätverk för att få in en fot lite här och var. Janni har lyckats bättre än sin syster eftersom hon är mer aktiv på sociala medier och har därför stadigt börja bygga upp sitt they varumärke.

Jon Olsson är väldigt kär och blåögd och kan själv inte se att hon är tillsammans med honom för att kunna finansiera sitt jetset liv. Alla i Jons närhet vet däremot om att hon bara utnyttjar honom. Mycket snack bakom hans rygg om att Janni har honom för att ha en "lång solsemester".

Janni släpper även sällan till och i sociala sammanhang känns det mer som två kompis och inte ett par som är djupt förälskade i varandra, iallafall inte från Jannis sida.

Annan information jag kan delge är att Jon på senare tid fått en större längtan om att få barn och börjat prata med Janni om detta som så klart skjuter upp på det och undviker samtalen så mycket hon kan.

Har själv hört ryktesvägen, men har inga säkra källor på det, att Janni frekvent vänstrar när hon är ute och reser utan Jon. Dock är inte detta säkert.

Fråga gärna om ni vill veta mer men inte säkert att jag besvarar alla era frågor.


Du som påstår att Jon längtar efter barn och att Janni drar ut på det, Kan ju hänvisa till vloggen där Janni pikat Jon en gång om giftemål "you just have to ask" där Jon blev tyst och gick vidare, och en gång om Barn! "when we have kids, dont forget them" lika dant där! Precis som vilket annat par som helst där där tjej längtar efter barn och giftemål medan killen lever i nuet!

Dessutom de du säger om Janni och henens syster vet alla som följer deras instagrams så du får nog komma med lite fler smaskiga detaljer innan man tror på att du har "insyn"
Citera
2016-07-31, 22:32
  #155
Medlem
Observerade att Janni på flera av sina vloggar haft fler tittar ön Jon och Marcus dito med simma i poolen eller köpa ny tskirt. Känns som Marcus börjar bli irriterad på Jons kontrollbehov. Nu måste dom lyfta skiten till nya nivåer. Börjar tröttna på att se Marcus editera i soffan och duracellkaninen Jon visa hur många varv han kan simma i poolen eller när han och Janni kör löppass. Jannis far är roligare, men både han och Jons kroppsfixering är patetisk och vi vill ha mer glamour från Costa de Sol.

Ok?

.
Citera
2016-08-02, 09:39
  #156
Medlem
Har tagit mig tid att svara på några inlägg samt ge er en liten uppdatering.

Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous
Alldaglig är väl lite i underkant, ingen dålig kåk i marbella farsan äger samt en Mercedes ML AMG som inte är direkt jättebillig...så alldaglig njae de vette fan...

Man märker även ganska mycket att Janni inte alltid är lika sugen på att bjuda på sig själv framför kameran i vloggarna hehe, även hennes engelska känns lite stel och krystad
När jag menade att hon kom från en medelklass familj så syftade jag på under hennes uppväxt i Vasastan då hennes pappa jobbade som målare. Dock har Richard det väldigt bra ställt nu då han har jobbat stenhårt och har som ni vet ett eget företag samt att han köper, renoverar och säljer hus.

Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Janni ville gå på Ocean Club och lyssna på lite skön musik när dom ändå är på Ibiza. Jon som nu inte dricker alkohol ville hellre gå till båten och chilla samtidigt som han redigerar vloggen. Glad kille men dom två verkar ligga på olika våglängder.
.
Du är inte själv om att anmärka detta. När Janni gnäller för sina tjejvänner om Jon så handlar det i stora drag om att han är mycket tråkigare nu för tiden än när dem träffades för ett par år sedan då han festade rätt vilt. Nu vill Jon mest bara "slappa" och chilla som vissa skulle kalla det för.

Citat:
Ursprungligen postat av d4nielt89
Att han skulle göra sin vlogg bara för att synas mer som ett krav från redbull betvivlar jag starkt, med tanke på att han censurerade redbull i ett avsnitt som en kul grej

förövrigt, Bara för sin insatt i Leo Vegas reklamen fick han 4,5 miljoner.
Som du säger så censuerade han redbull i ett avsnitt som en kul grej. Om du kollar på alla andra 100+ avsnitt så kan du se att i varenda klipp har han på sig något klädesplagg eller keps från redbull. När det kommer till Leo Vegas reklamen kan jag faktiskt inte uttala mig om det stämmer eller inte för jag är insatt i det.

Citat:
Ursprungligen postat av d4nielt89
Du som påstår att Jon längtar efter barn och att Janni drar ut på det, Kan ju hänvisa till vloggen där Janni pikat Jon en gång om giftemål "you just have to ask" där Jon blev tyst och gick vidare, och en gång om Barn! "when we have kids, dont forget them" lika dant där! Precis som vilket annat par som helst där där tjej längtar efter barn och giftemål medan killen lever i nuet!

Dessutom de du säger om Janni och henens syster vet alla som följer deras instagrams så du får nog komma med lite fler smaskiga detaljer innan man tror på att du har "insyn"
Du verkar precis som jag vara vän med Jon och det är inte konstigt att du försöker försvara honom. Misstro mig inte, jag ogillar inte Jon utan tvärtom. Däremot är jag personligen trött på att stå på läktaren under så lång tid och se hur Janni lever på Jons jetset liv samtidigt som hon är en vidrig person bakom hans rygg. Vad tror du själv Janni gör när Jons sponsoravtal sägs upp med Redbull? Det avtalet kommer inte vara för evigt.

Jag har aldrig sagt att Janni inte vill gifta sig - för det vill hon - av ekonomiska fördelar. Detta har Jon dock ett smart öga för och det är därför han håller på det.

När det kommer till barnhistorien så vill Jon väldigt gärna ha barn nu men det vill inte Janni, däremot håller hon lågan i liv genom att prata om framtiden, som du själv citerar från Janni "When we have kids"

För att bevisa att jag har insyn kan du bara kolla när jag skrev om att hon inte vill ha barn nu, det var innan alla avsnitt lades upp om giftermål och barn.


Annan information som jag kan delge är om Jons bostadssituation. Som ni vet har han ett hus i Marbella och en liten etta i Monaco. Det ni kanske inte vet är att Jon har lägenheten i Monaco av skatteskäll då han inte behöver betala någon som helst inkomstskatt. Dock är han merparten av sin tid i sitt hus i Marbella, som han utåt säger är hans sommarhus för att han inte ska bli fråntagen sin skattefrihet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback