2012-10-04, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Jag stör mig egentligen inte på någonting, jag tycker bara Johan Björnsson är en fin producent av klarspråk och kärnord.

Inga problem med att han säger att det är judar som styr välden, ligger bakom massinvandringen och att Sion Vises Protokoll är sant då? Jag kanske tar fel på person, men trodde du snarare var en SD:are som stödde deras sionism. Ledsen om jag hade fel.
Citera
2012-10-05, 14:40
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
Inga problem med att han säger att det är judar som styr välden, ligger bakom massinvandringen och att Sion Vises Protokoll är sant då? Jag kanske tar fel på person, men trodde du snarare var en SD:are som stödde deras sionism. Ledsen om jag hade fel.

Jag är förvisso SD:are och sionist, även om jag inte ansluter mig till Ekeroth-brödernas väldigt utrerade och felprioriterade sionism och dessutom inte riktigt själv är den tvivellösa sionist jag var för tio år sedan.

Vad Johan Björnsson står för i övrigt är svårt för mig att veta, jag fäster mig bara positivt vid den poetiska klockklangen i utsagor som

Citat:
Ursprungligen postat av Johan Björnsson
...du är en försupen loser...

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2012-10-05, 20:59
Bannlyst
Vavra Suk står fortfarande listad som chefredaktör.
Citera
2012-10-05, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
FAAAAAAN!!!!!!!!!!!!

Tråden har dött, är dödare än en dörrspik. Trots att det är just NU som det skapas historia.

Det är NU som tidningen går mot undergång, det största miraklet i rörelsens historia är på väg mot förgängelse.

DEBATTERA FÖR FAN ERA FÖRSOFFADE SLAPPSKALLAR I NS-FORUMET!!!

Kasta bajs, smuts och orenlighet på Dvärgen och Fyllot i debatten, elda på för att hålla igång, allt är bättre än det här zombie-tillståndet som debatten har hamnat i!
Det är svårt att diskutera utan uppdateringar från såna som vet vad som pågår. Det lär pågå en febril verksamhet just nu, i alla läger. Vad händer? Vem sitter på prenumerationsregistret? Vad händer med de påstått stulna pengarna? Sitter det parallellt två olika redaktioner och filar på nästa nummer i detta nu? Vad hände med den annonserade polisanmälan? Frågorna är många.
Citera
2012-10-05, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vavra Suk står fortfarande listad som chefredaktör.
Det senaste numret lär ha gjorts klart innan den här cirkusen började.
Citera
2012-10-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillor
Verkar inte stämma, i alla fall finns det artikel från 29 sep också.
Jaså, var? Jag ser en från den 26:e.
Citera
2012-10-05, 22:00
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jaså, var? Jag ser en från den 26:e.
men då tittar du bara på "nyheter i korthet", här en av windeskog från den 29:e
http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1964

hoppas att ordningen kan återställas på nåt vänster.
Citera
2012-10-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
men då tittar du bara på "nyheter i korthet", här en av windeskog från den 29:e
http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1964

hoppas att ordningen kan återställas på nåt vänster.
Windeskogfalangen har alltså kontroll över websidan.
Citera
2012-10-05, 22:06
Medlem
NS_14s avatar
3x Burgemeister:

Citat:
Ursprungligen postat av Heinz Burgemeister
Ni skall alla veta att det egentligen inte alls handlar om pengar. Det argumentet kom inte förrän efter att Marc kommit med ” det är bättre att ta striden nu osv.”(se ingressen på artikeln) När hundratals människor gått i taket, bl.a. här, DÅ men först DÅ kom beskylllningarna om påstådda oegentligheter. Men Windeskog har inte presenterat en endast siffra.
Anledningen till kuppen är istället att Marc vill ha kontroll. Han nöjer sig inte med den tidning han redan har;: Idealisten,där han själv är ansvarig utgivare. Han måste ha kontroll över mera för att ha ett existensberättigande i sin roll. Partiet sjunker ju och han är avundsjuk på Vavra som lyckats. Ordet heter maktlystnad. Han går bakom ryggen på sin egen styrelse. Inte ett ord fick vi höra endast ca. 15 timmar innan han bytte lås. Fy fan va ynkligt och skamligt detta är. Framförallt mot Vavra men också hela den nationella rörelsen som har llyckats få fram en veckotidning.

Citat:
Eftersom detta forum använts tämligen flitigt vid konflikten om veckotidningen Nationell Idag vill jag göra följande uppgradering:

Till ockupanterna av vår redaktionslokal har jag idag tillställt följande meddelande:

Om mitt namn står som ansvarig utgivare på nästa veckas nummer får ni inte skicka ut det.
Jag är inte längre ansvarig och har inte sett vad ni skrivit. Jag förbjuder er att sända ut en tidning i fall mitt namn felaktigt förekommer.

Heinz Burgemeister
f.d. ansvarig utgivare för Nationell Idag

Citat:
Tack för dina välmenade ord George. Besked är på väg i posten till dig. Var trogen den VERKLIGA utgåvan av Nationell Idag. Sanningens och uppkäftigheten röst i Sverige.

http://www.nationell.nu/2012/10/01/kuppforsok-mot-nationell-idag-marc-abramsson-forsoker-stjala-tidningen/

Som utomstående betraktare tycker jag det verkar som att "kuppmakarna" försöker lägga locket på. Man har lyckats ockupera redaktionslokalen och den nye chefredaktören har skickats fram i frontlinjen för att ta en kula för partistyrelsen och håller sig till inkörda oneliners. Vissa komprometterande och delika frågor rörande ägarförhållandet och aktiebolagsombildningen som aldrig blev av undviks elegant. Somliga säger att Vavra försökte in i det längsta medan Marc försökte förhindra det. Stämmer det som Burgemeister säger i utspelet att herr Abramsson försöker krossa Nationell Idag för att Vavra "lyckats", som en akt av avundsjuka, är det hur sjukt som helst, oavsett vilken position man tar i konflikten.

Jag kanske skall tillägga att jag inte är imponerad av att det gått ett par dagar utan att något officiellt försök att nyansera bilden och korten lagts fram på bordet från "kuppmakarnas" sida har gjorts. Nye chefredaktörens väderkvarnar mot världen blev gammalt rätt fort.
Senast redigerad av NS_14 2012-10-05 kl. 22:10.
Citera
2012-10-06, 10:32
Medlem
Paul.Watsons avatar
Heinz har jag uppfattat som en väldigt bra man ända sen första gången jag träffade honom. Rak, ärlig, principfast och skulle kunna göra allt det där Marc gjort, fast tvärtom och hundra gånger bättre.
Citera
2012-10-08, 15:26
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag trodde jag skulle få en tidning i dag men istället kom en lapp i kuveret där det stog om ett kuppförsök m.m

EDIT: nd.se verkar vara nere:

500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.
Senast redigerad av Saturnuspojken 2012-10-08 kl. 15:29.
Citera
2012-10-08, 16:21
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag trodde jag skulle få en tidning i dag men istället kom en lapp i kuveret där det stog om ett kuppförsök m.m

EDIT: nd.se verkar vara nere:

500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

På riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in