2012-05-17, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbanonym
Nä, Sanna tvingades bort av ND som hellre ville ha Vavra. Det var deras enda krav. Hill är inte medlem i ND.

Ingen större inblick där.
Citera
2012-05-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevligochmysig
Ingen större inblick där.

Eh, jo? Förnekar du att NDs styrelse hellre ville ha Vavra som redaktör alltså?
Citera
2012-05-18, 05:28
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Äh, vem bryr sig om den är "fristående" eller inte. Vavra är jävligt bra, det räcker.

Det är såklart inte bra om en tidnings beroende påverkar innehållet på ett negativt sätt, men annars så spelar det ingen större roll om det är Pingstkyrkan eller Feministiskt Initiativ som ligger bakom bara innehållet är bra. Ja, av det jag läst om och av Suk så verkar han vara väldigt duktig men jag ställer mig aningen tveksam till detta byte då Hill - av vad jag kan se - gör ett bra jobb och att det faktiskt känns skumt med att sätta någon med en så stark koppling till ND som chefredaktör.
Senast redigerad av Nord88 2012-05-18 kl. 05:49.
Citera
2012-05-18, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbanonym
Eh, jo? Förnekar du att NDs styrelse hellre ville ha Vavra som redaktör alltså?

Nej, det var inte det jag invände emot.
Citera
2012-05-18, 10:46
Bannlyst
jag har noll koll, men jag ser att det funnits detta krav från andra skribenter som Jan Milld.
Citat:
Min nedtrappning berodde mest på att jag inte fick gehör för min synpunkter kring NI: att man skulle frikoppla sig från ND och byta namn.
Nu ska tydligen just detta ske, enligt vad jag läser i senaste NI. Får se vad det betyder.
http://janmilld.wordpress.com/2012/05/16/svenskforsvar/
Citera
2012-05-26, 21:47
Medlem
Sanna Hill berättar om turerna kring Nationell Idag i en intervju med Herr Nationell:

http://www.herrnationell.nu/hnr-haters-gonna-hate/
Citera
2012-05-26, 22:21
Medlem
RelicDeluxes avatar
Vad snackar hon om, för att bli en oberoende tidning så ville ND ha en styrelseledamot från ND som redaktör...Hörde jag rätt?

Låter inte speciellt oberoende....
Senast redigerad av RelicDeluxe 2012-05-26 kl. 22:26.
Citera
2012-05-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Vad snackar hon om, för att bli en oberoende tidning så ville ND ha en styrelseledamot som redaktör...Hörde jag rätt?

Typ. ND s krav för att skriva under på att Nationell idag skulle få hela presstödet var att Sanna Hill (som var den som drev hela processen) inte fick vara chef. De ville hellre ha Vavra, som ändå är medlem i ND. Sanna är inte det länge, och därför var kravet att hon skulle avgå. Hon har sagt att hon tyckte att det där avtalet var så viktigt att hon gick med på kravet.
Citera
2012-05-26, 22:33
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RelicDeluxe
Vad snackar hon om, för att bli en oberoende tidning så ville ND ha en styrelseledamot som redaktör...Hörde jag rätt?

Hon försöker väl vara lite diplomatisk. Jag tycker dock att hela situationen framstår som lite absurd (kanske heller inte så lägligt att ha en helsideannons för ND:s nationaldagsfirande i andra numret som oberoende tidning). I någon kommentar på nationellidag.se försvarades det med att tidningen är oberoende nationaldemokratisk och då var det bara utmärkt att redaktören hade ett starkt band till "rörelsen" (dvs den nationaldemokratiska, som idag är att likaställa med ND). Jag hoppas dock att man i framtiden inte är främmande för att ta in annonser för andra nationalistiska partier som t ex SvP.

Trots att jag inte är nationaldemokrat fortsätter jag självklart min prenumeration.
Citera
2012-05-26, 22:36
Medlem
När tidningen var "beroende" var den ju "oberoende sanningsenlig", åtminstone i slutet. När den blev "oberoende" blev den "oberoende nationaldemokratisk" igen.
Citera
2012-05-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
När tidningen var "beroende" var den ju "oberoende sanningsenlig", åtminstone i slutet. När den blev "oberoende" blev den "oberoende nationaldemokratisk" igen.

Sannas idé, sanningsenlig, läste jag på fejjan. Antar att Vavra vill ha den nationaldemokratisk eftersom han är nd;are.
Citera
2012-05-26, 22:45
Medlem
RelicDeluxes avatar
Vilken circus....Tur att man inte är NDare.

Verkar ju vara rätt kört för ND nuförtiden...eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in