2010-11-20, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frigolitpanna
Vet inte riktigt hur jag ska göra, prata med henne, be henne söka hjälp kanske?
Så här ser det ut....

http://img593.imageshack.us/i/dfs.mp4/

Haha stort tack för filmbeviset!
Du borde störa hennes procedur tycker jag :P
Du kan vara beredd på när hon trycker ned handtaget, sen håller du det kvar där. Undra vad hon skulle göra då?
Gör det diskret med bara ett finger på handtaget, så hon enkelt kan vika upp det igen. Fortsätt med lite såna småsaker ett tag och se om hon tillslut anar att du står utanför.
Vissa låsta dörrar kan man ju liksom trycka till efter att man känt efter i handtaget, så det låter *klick*. När hon slutar för den kvällen så kollar du om klicket triggar igång en ny procedur
Vad tror du om det?
2010-11-20, 09:01
Medlem
Logiks avatar
Testa att knacka tillbaka.
2010-11-21, 10:57
Bannlyst
Ring på och fråga va fan hon sysslar med!
2010-12-06, 15:49
Medlem
frigolitpannas avatar
Det finns en uppföljare till denna nu.
Filmade min granne imorse då hon stog och slet i dörren i trappen innan hon går hemrfrån.
Sliter i dörren, pekar i tappen ett antal gånger, dunkar i dörren, sliter i den osv.
Någon som vill se?
2010-12-06, 16:04
Medlem
PWNs avatar
Citat:
Det finns en uppföljare till denna nu.
Filmade min granne imorse då hon stog och slet i dörren i trappen innan hon går hemrfrån.
Sliter i dörren, pekar i tappen ett antal gånger, dunkar i dörren, sliter i den osv.
Någon som vill se?

Att du ens behöver fråga. Släng upp!
2010-12-06, 16:04
Medlem
Vicious_s avatar
ja tack!
2010-12-06, 16:10
Medlem
dela med dig! antar att de är en benzoknaprare som är din granne?
2010-12-06, 17:11
Medlem
frigolitpannas avatar
Då så..
Missar vinkeln ett tag i klippet men får in den igen vid 1.45 min.
Första gången jag filmar igenom ett titthål, det var inte så lätt, skulle fimpat tv-ljudet i bakgrunden, men jag antar att det kommer fler tillfällen att filma..Hon håller ju på varje dag
Observera att hon redan har hållt på i ca. 5 min. innan jag börjar filma..

http://img574.imageshack.us/img574/3002/ceq.mp4
2010-12-06, 17:53
Medlem
Vad ska man säga. Jag hade stoppat tips om vart hon kan vända sig i brevlådan. Jag tror inte hhon upplever det här som särskilt avvikande. Kan vara bra att hon väcks lite.
2010-12-07, 12:31
Medlem
Citat:
Då så..
Missar vinkeln ett tag i klippet men får in den igen vid 1.45 min.
Första gången jag filmar igenom ett titthål, det var inte så lätt, skulle fimpat tv-ljudet i bakgrunden, men jag antar att det kommer fler tillfällen att filma..Hon håller ju på varje dag
Observera att hon redan har hållt på i ca. 5 min. innan jag börjar filma..

http://img574.imageshack.us/img574/3002/ceq.mp4

Kan du inte prata med henne lite? Gå ut och råka komma förbi och fråga om hon behöver hjälp med något? Det vore också intressant att se vad hon gör om du går ut och håller fast handtaget när hon satt igång med sitt tryckande. Men det är klart, är hon helgalen kanske hon kommer utflygande.

Jag hade en gång en granne som slog med en pinne på trappräcket en stund varje kväll (jäkligt störande när man skulle sova). i det fallet hjälpte en jävligt arg lapp i brevlådan, men det är klart, rör det sig om svåra tvångstankar eller psykisk sjukdom lär det inte hjälpa.Jag rekommenderar dig att köpa ett hus där slipper du störiga grannar så tätt inpå.
2010-12-07, 12:44
Medlem
Är det uppenbara redan sagt? Om inte så kommer det nu - rigga en (två om du vill ha lite klippmaterial) kamera med bra inbyggd mic och låt den rulla vid "rätt" tidpunkter nu de närmaste tre veckorna eller nåt.

Sen så har du material nog för en dokumentärfilm eller kanske något ännu mer banbrytande inom film! - En experimentell(!!!) dokumentärfilm! Du kan ju klippa ihop det så det blir lite rytm i det hela, välja intressanta vinklar med kameran osv. Ärligt, du sitter på guld för fan, de två videos du la upp tyckte jag va skitspännande!

Om du vill "regissera" din egen dokumentärfilm kan du ju alltid lägga dig och tillföra lite nytt material genom att typ låta kameran rulla, knacka på och se vad effekten blir. Eller om du har the balls for it ringa hyresvärden, och filma mötet. Det uppenbara slutet på filmen blir ju konfrontationen när du ringer på.

Och du som redan riggat kamerorna kan i lugn och ro kolla porr inne hos dig. Win - win!
2010-12-07, 13:03
Medlem
Donkeyballss avatar
jag tycker du skall hänga in snorren genom brevinkastet och se vad som händer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in