Citat:
Ursprungligen postat av frigolitpanna
...
Vet inte riktigt hur jag ska göra, prata med henne, be henne söka hjälp kanske?
Så här ser det ut....
http://img593.imageshack.us/i/dfs.mp4/
Skönt att du la upp video så man får se vad man kommenterar.
Personligen har jag haft bäst resultat av följande procedur när jag handskats med grannar som beter sig störande:
Först personligt besök. Första besöket beter du dig sakligt, inte surt men allvarligt och klargör mycket tydligt vad det är personen gör och att det är störande.
Om man är för trevlig verkar det som om folk inte tar en på allvar.
Ge sedan personen en vecka att anpassa sig. Händer inget går du tillbaks och ser till att du är irriterad när du väl går dit och visar det (självklart inte med våld).
Händer ingenting nu brukar jag oftast gå till de andra grannarna och kolla läget med dom. Fråga om dom också blir störda av problemet. Berätta att du varit dit osv och att du nu tänker gå till hyresvärden, men gärna vill kunna nämna att det är flera andra som också finner det störande.
Efter några besök kommer du ha en alians och några namn du kan nämna när du besöker hyresvärden (folk gillar när man gör skitgörat åt dom

).
Sen går du alltså till hyresvärden och berättar om problemet och att du varit dit flera ggr osv.
Berätta också att det inte bara är du som störs utan namnge de som gått med på detta.
Ska till en ganska korkad hyresvärd om denne inte gör något åt saken efter ditt möte med denne.
Lycka till.