Har hört att det funnits receptfritt i Danmark. Visserligen bara 10mg kodein och 500mg paracetamol, men iallafall. Nån som vet om det fortfarande är så? Vad heter läkemedlet i så fall?
Det vet jag inte men jag vet att det finns Kodimagnyl receptfritt, hur mycket dom innehåller vet jag inte men dom hjälper inte mot nåt, det är dock acetylsalisyra i dom.
Som sagt... Kodimagnyl är bara att traska in och köpa, antingen på apoteket, 7-eleven eller något sånt. Jag har för mig dom innehåller 8mg kodein och 500mg acetylsalicylsyra.
Senast redigerad av abccba 2010-11-19 kl. 15:34.
Finns det överallt i danmark apotek som säljer kodimagnyl eller måste man ta sig till köpenhamn? Tänkte ta en sväng till fredrikshavn. Det borde ju vara likadant på alla apotek i landet menar jag. Eller?
Det finns iaf. i Helsingör, jag knatade in på ett apotek o köpte 2 burkar á 250 st Kodimagnyl. Hoppade på kryckor dit från Ängelholm. Eller ja, jag körde bil till Helsingborg, men hoppade på färjan o försökte leta upp närmaste apotek. Detta efter 3 timmar på akuten i Ängelholm, med en läkare som sa;
-Panodil kan du få! Nått starkare får du inte! Du kan gott ha lite ont, så är du mer försiktig om benet!
Detta var efter ett benbrott. Men en Kodimagnyl innehåller 9,6 mg kodein, 500 mg acetylsalicylsyra, samt nått magnesium-grejs. Så CWE är ett måste!
Hur fungerar CWE när det är acetylsalicylsyran har Löslighet (vatten) 3 g/l (20 °C)?
Det för mycket lär ju tas upp av vattnet, och om man vill ha en dos nog att bli skön så lär man bli sjuk.
Eller?
Rekommenderar INTE CWO på dessa. Det verkar som att det är någon jävla bindning som gör att det blir kaos. Jag körde på 27 st och var helt fuckad dagen efter. Substansen var dessutom inte klar som det brukar vid CWO. Lägg tid på något annat istället.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!