• 1
  • 2
2010-02-27, 11:49
Medlem
Kan ej exakt stavning, men skall till Danmark nästa vecka. Säljs det fortfarande receptfritt där?
(Dvd 10 mg kodein + 500 mg paracetemol)
Citera
2010-02-27, 13:22
Bannlyst
Vill minnas att det ska gå.
Citera
2010-02-27, 15:51
Medlem
Streetmanns avatar
Finns det inte 30mg kodein + 500mg paracetemol också?
I så fall borde du köpa såna istället

/Streetmann
Citera
2010-02-27, 16:44
Medlem
SMD FBs avatar
Ja, 9,6mg kodein till och med.

Jo 30mg finns såklart också men du måste ha recept för det.

Köp heller inga brustabletter om du inte vill överdosera acetylsalicylsyra.
Citera
2010-02-28, 10:14
Medlem
Tack för info!
Citera
2010-03-01, 19:32
Bannlyst
Ett jäkla "meck" att åka utomlands och köpa typ 30 sådana här tabletter och få i sig lite lågpotent koddein. Om man har tur så får man ett kliande ansikte känns det som.

Är ni i malmö eller helsingborg så tror jag nästan att man fortare kan få tag i en kabbe brunt eller liknande, tror själv att jag valt systembolaget eller ett par öl i danmar för garenterad effekt.

Dock så måste jag erkänna att nästa gång jag är i danmar så kommer jag nog köpa en eller två förpackningar bara för att testa det själv och se om det kan vara något och då kanske jag får revidera detta inlägg!

Så en 10tabletter och ett par starköl och en eller två röda danska korvar och ett eventuellt besök på en av danmarks många bordeller ¨å kanske man kan få en fin dag!
Citera
2010-03-01, 23:00
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Ett jäkla "meck" att åka utomlands och köpa typ 30 sådana här tabletter och få i sig lite lågpotent koddein. Om man har tur så får man ett kliande ansikte känns det som.

Är ni i malmö eller helsingborg så tror jag nästan att man fortare kan få tag i en kabbe brunt eller liknande, tror själv att jag valt systembolaget eller ett par öl i danmar för garenterad effekt.

Dock så måste jag erkänna att nästa gång jag är i danmar så kommer jag nog köpa en eller två förpackningar bara för att testa det själv och se om det kan vara något och då kanske jag får revidera detta inlägg!

Så en 10tabletter och ett par starköl och en eller två röda danska korvar och ett eventuellt besök på en av danmarks många bordeller ¨å kanske man kan få en fin dag!
10 tabletter? Inte ens 100mg. Tillhör du den gruppen som metaboliserar kodeinet superdupermegapowerbra?
Citera
2010-03-02, 01:48
Medlem
Cuprums avatar
Är de lagligt att beställa kodimagnyl från en dansk apotekssida till Sverige?

Exempel:
http://www.nemmedicin.dk/?id=18364
Citera
2010-03-02, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
10 tabletter? Inte ens 100mg. Tillhör du den gruppen som metaboliserar kodeinet superdupermegapowerbra?

Nej, jag tillhör inte alls denna grupp. Jag har alltjämnt en hög tollerans nivå och det resulterar i att jag får ta lika mycket som alla andra eller strax där över för att få någon effekt.

Det var bara ett förslag till en möjligtvis trevlig dag/kväll och jag hade inte funderat på om mängden koddein skulle ha någon större effekt på mig.

Det tycks som om man har en högre tollerans nivå idag då man är runt 30 år än vad man hade när man var 20-25 år och detta kan ibland resulera i att man ibland måste ta "monster" doser för att det ska bli lite drag i saker och ting!
Citera
2010-03-02, 16:41
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum
Är de lagligt att beställa kodimagnyl från en dansk apotekssida till Sverige?

Exempel:
http://www.nemmedicin.dk/?id=18364
Nej, det är det ju inte. Brott mot läkemedelslagen. Däremot har jag hört att du kan ta in en liten mängd för personligt bruk men det är jag tveksam till.

Edit: Om läkemedlet är receptbelagt i det ena eller i båda länderna måste det vara utskrivet av en behörig förskrivare. Kodein är receptbelagt i Sverige så..
Senast redigerad av SMD FB 2010-03-02 kl. 16:49.
Citera
2011-05-01, 15:20
Medlem
Så ponera att jag har vägarna förbi där imorgon vid middagstid... Kan jag obehindrat köpa 3 paket, äta ett halvt inne på en restaurang och må jävligt bra ett par väl valda timmar i dagens läge? Jag menar, kan man motverka illamående av en så hög acetalicylsyrahalt? 96mg + 5000mg Acet. Jag behöver någon form av ersättning för min Lyrica i Spanien.

Mvh
Senast redigerad av Methinks 2011-05-01 kl. 15:24. Anledning: Rättelse.
Citera
2011-05-01, 15:49
Medlem
Det går bra att handla kodimagnyl i Danmark . Både brus & tabletter . Men som sagt det är "bara" 9.6-10mg kodein i tabletterna och 500mg acetylsalicylsyra .
Det finns förmodligen receptfria tabletter med samma mängd kodein och paracetamol vet dock ej namnet på dom . Men skall du äta mängder så är dom med acetylsalicylsyra att föredra . Paracetamol skadar levern vid 10gr 20st tabletter.... Acetylsalicylsyran tunnar ut blodet och det är inte bra vid innreblödningar/blödningar . Har haft den diskusionen med våran företagsläkare , inget skall överdoseras men Jag hade skippat paracetamolet . Möjligen om du gör en CWE...

Jag köper dom för dom funkar bättre vid vanlig huvudvärk , bättre än vanlig TREO . För mkt jobb för så lite kodein... Köp öl och sprit för pengarna !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in