Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-19, 21:39
  #145
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMasterPace
Antar att du går på gymnasiet?
Jag går på gymnasiet, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
SÅHÄR ser jag på det hela. I det här scenariot handlade det om en bild, i ett annat kan det handla om en hemlighet. HURSOMhelst, det är fitthuvudet som aldrig kan hålla det för sig själv och hålla käft som han ska, som ska straffas. Se till att din kompis åker dit hårt.
Det är ju trots allt mitt fel också, men min vän som spred den ska självklart ha sitt straff också.

Citat:
Ursprungligen postat av FeeeesarN
Jag hade slagit ihjäl polarn om jag var du, så gör man bara inte. Förutsatt att du sa till honom att inte sprida den, gjorde du inte det är du dum i huvet
Jag sa självklart åt honom att inte sprida den vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Det är bara att gottgöra genom att bli nakenfotad av läraren i gengäld.
Har faktiskt övervägt det


Citat:
Ursprungligen postat av Storsej
Hur ska vi då veta om det är sant. TS kanske i själva verket är Tobbe Trollkar som bara söker uppmärksamhet. I alla andra liknande trådar requestas det efter bevis utan att det delas ut örfilar.
En bild kommer inte postas.
Du får gärna tro att jag är en trollkarl, men det hjälper mig inte med mitt problem.
2010-11-19, 22:07
  #146
Medlem
Badassmfokas avatar
Ts är bög med en jävla bögavatar och tar bögiga bilder, hans vän är bara på låtsas!
__________________
Senast redigerad av Badassmfoka 2010-11-19 kl. 22:16.
2010-11-19, 22:21
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSumo
Det enda rätta är nog att jämna ut det hela genom att skicka en nakenbild på dig själv till läraren

ärligt talat så är detta det bästa jag läst i tråden! dock tillsammans med en ursäkt givetvis, då förstår han verkligen att du är ledsen.
2010-11-19, 22:35
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Ts är bög med en jävla bögavatar och tar bögiga bilder, hans vän är bara på låtsas!
undra om du skulle vara lika badass med en pistol riktad mot huvudet
just sayin..

edit: OT: be om ursäkt
__________________
Senast redigerad av hejsan2 2010-11-19 kl. 23:14.
2010-11-19, 22:48
  #149
Medlem
olivlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Hej Flashback!
Om tråden ligger i fel forums del ber jag om ursäkt, nu till mitt problem.

Fotade min lärare i duschen på gymmet för någon vecka sedan, jag skickade sedan bilden till en nära vän och allt var frid och fröjd.
Hade helt glömt bort hela incidenten, tills igår när jag fick reda på att min vän har skickat runt bilden till personer som går på min skola.
Min lärare har fått reda på att jag har tagit bilden och tror självklart att det är jag som skickat runt den.
Relationen mellan mig och min lärare är i nuläget minst sagt spänd och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

Hur tycker ni jag ska gå till väga för att försöka lösa det här på ett så bra sätt som möjligt?
Känns som att en ursäkt inte riktigt räcker.
Måste verkligen ha ett godkänt betyg i kursen, tyvärr kommer det vara i princip omöjligt på grund av vad jag gjort.

Hoppas någon har några bra tips.
Ber om ursäkt för grammatik och stavfel.
Tack för er tid.

Eftersom du ber om ursäkt över din grammatik och dina stavfel så verkar läraren inte vara så mycket att hänga i granen. Gå till kuratorn och säg att han du och dina klasskamrater inte lär er något av läraren så får han nog sparken ska du se

OnT Ta upp det med honom enskilt och be om en rejäl jäkla ursäkt.
2010-11-19, 22:55
  #150
Medlem
Mister.Moustaches avatar
Om vi bortser från den moraliska aspekten av det hela och bara ser till skademinskning från TS sida så kan jag erbjuda följande råd. Din handling är brottslig och skulle sannolikt rubriceras som förtal eller rentav grovt förtal. I första hand så föreslår jag att du är helt passiv och ser till att på inget sätt fortsätta ta del i spridningen utav denna bild och helt enkelt försöker låta det hela dö ut.

Skulle händelsen bli föremål för en polisutredning så föreslår jag att med tanke på de omständigheter som föreligger erkänna dig skyldig till att ha tagit bilden. MEN att du hävdar att du inte hade för avsikt att göra bilden allmänt tillgänglig. En försvårande omständighet i dessa fall verkar vara att man har gjort informationen tillgänglig i en stor omfattning (https://lagen.nu/dom/nja/1992s594). Med hänsyn till din ålder och andra omständigheter misstänker jag att om du anses vara skyldig döms till dagsböter för förtal.

Som jag ser det så finns det inget sätt för dig att skapa vedergällning för det du har gjort. Om det nu förfaller sig så att händelsen eskalerar så får du helt enkelt bita i det sura äpplet och inse att du står till skuld för det som inträffat.
2010-11-19, 22:57
  #151
Medlem
harrings avatar
Orkar inte läsa hela tråden men ifall inte läraren såg dig ta bilden så neka.
2010-11-19, 22:58
  #152
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister.Moustache
Om vi bortser från den moraliska aspekten av det hela och bara ser till skademinskning från TS sida så kan jag erbjuda följande råd. Din handling är brottslig och skulle sannolikt rubriceras som förtal eller rentav grovt förtal. I första hand så föreslår jag att du är helt passiv och ser till att på inget sätt fortsätta ta del i spridningen utav denna bild och helt enkelt försöker låta det hela dö ut.

Skulle händelsen bli föremål för en polisutredning så föreslår jag att med tanke på de omständigheter som föreligger erkänna dig skyldig till att ha tagit bilden. MEN att du hävdar att du inte hade för avsikt att göra bilden allmänt tillgänglig. En försvårande omständighet i dessa fall verkar vara att man har gjort informationen tillgänglig i en stor omfattning (https://lagen.nu/dom/nja/1992s594). Med hänsyn till din ålder och andra omständigheter misstänker jag att om du anses vara skyldig döms till dagsböter för förtal.

Som jag ser det så finns det inget sätt för dig att skapa vedergällning för det du har gjort. Om det nu förfaller sig så att händelsen eskalerar så får du helt enkelt bita i det sura äpplet och inse att du står till skuld för det som inträffat.
Jag inser självklart att det är jag som gjort det största felet här och kommer således att ta konsekvenserna.
Tänker dock i första hand neka till allt alternativt be om ursäkt, jag har fram till måndag på mig att bestämma mig.
2010-11-19, 23:33
  #153
Medlem
am00ks avatar
men fy fan... vem fan vill föreviga en dusch efter gymmet med sin lärar på bild? för att sedan skicka bilden till polaren som en trofé?

någon mer än jag som känner doften av homosexualtitet ?
2010-11-19, 23:36
  #154
Medlem
emsinstockholms avatar
En lärare får inte grunda av ett betyg av något som inte har med skolan på det sättet att göra, du får förklara för läraren, ger han dig IG så gå till rektorn och säg att du tror att han gav dig det pga det som hänt osv.
2010-11-20, 00:04
  #155
Medlem
GoonerSlayers avatar
Frågan är ju egentligen hur fan läraren lyckas missa att du tar en bild på honom?
2010-11-20, 01:01
  #156
Medlem
ubersantas avatar
Massa inlägg raderade. Då inte ens TS orkar bemöda sig med att hålla sig från OT och chattande i sin egen tråd så låses denna

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback