Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Visst kan jag hålla med om att det är en prekär situation, men ändå inte ett riktigt problem för oss i Sverige. Utomlands, i till exempel katolska länder, är situationen nog en annan. Och jag tror ribban ligger ganska högt för vad som räknas som en "OK" abort (av medicinska skäl). Eller?
Självklart! Jag ser inget problem med dagens läkarvård. Men jag anser att ens moraliska värdegrunder ska påverka ens arbete? Anser du att det vore ok om en läkare vägrade hjälpa kvinnor som ville behålla sitt barn av moraliska värdegrunder??
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Det är ganska stor skillnad på att rädda ett liv och at ta ett liv, det är ju vad abort egentligen är, legaliserat mord.
Hur kommer det sig att en läkare åker dit om han hjälper till med aktiv dödshjälp åt någon som vill detta till 100% men att abortera ett foster som inte kan ha någon åsikt i saken är helt lagligt, ser du inte hur sjukt det är.
Sen att abort är lagligt innebär att det finns massor med läkare som är beredda att utföra den, därmed finns det ingen anledning att sparka en troende som avstår detta till någon annan.
Därför tycker jag du ska ha en spark därbak.
Hur kommer det sig att en läkare åker dit om han hjälper till med aktiv dödshjälp åt någon som vill detta till 100% men att abortera ett foster som inte kan ha någon åsikt i saken är helt lagligt, ser du inte hur sjukt det är.
Sen att abort är lagligt innebär att det finns massor med läkare som är beredda att utföra den, därmed finns det ingen anledning att sparka en troende som avstår detta till någon annan.
Därför tycker jag du ska ha en spark därbak.
Jag anser att du är en mansgris som vill anklaga kvinnor och läkare för att vara mördare då dem främjar just kvinnans rätt över sin egna kropp. Att du sedan ser abort som mord är ju din högst subjektiva åsikt. Vem har påstått att jag har någonting emot dödshjälp?
Därför tycker jag att du förtjänar en spark
Citat:
Ursprungligen postat av Denlede
Förbundet Humanisterna(ateisterna) i Sverige vill tvinga läkare att göra sådana ingrepp mot deras vilja.
Är ju annars lite lustigt att dessa ateister vill att människor ska leva efter regler som just "Humanisterna" själva satt upp.
Man kan ju undra om det finns mer saker som denna livsåskådning vill tvinga på oss andra?.
Är ju annars lite lustigt att dessa ateister vill att människor ska leva efter regler som just "Humanisterna" själva satt upp.
Man kan ju undra om det finns mer saker som denna livsåskådning vill tvinga på oss andra?.
Ser inte vars din logik ligger? Min åsikt i detta har ingenting med att jag är ateist att göra. Så sluta bete dig som att du är dum i huvudet. Jag anser att det ska vara så eftersom jag anser att kvinnan ska ha full rätt att bestämma över sin kropp.