Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Jodå, nog har jag sett sådana. Har ett par riktigt nära vänner som klassar sig som Miljöpartister och jag själv gör nog faktiskt det också. Vi beter oss bra och ser allmänt välvårdade ut

. Men givetvis finns skumma människor i alla rörelser, och det är ju tyvärr dessa som blir stereotypen av någon anledning. För t.ex. MP är den allmänna uppfattningen att man luktar illa och är orakad. Min standardbild av SDaren är att den skanderar "Jiiiimmie Åkesson, shalalala!" så högt den kan istället för att bete sig

. Vilket av dessa som är trashigast är upp till individen att tycka.
Detta har gått lite OT, nu håller vi tråden i stället!
Kan hålla med om att sinnesbilden för en SD är ett skinhead från 90 talet och som skall slåss med järnrör. Men det här man skall slåss verka vara något standard beteende hos en del politiska grupper, har själv haft sammanstött med SSU som skulle spöa på mig för jag förbättrade deras valaffisch lite grann.
Jag anser inte att miljömuppar beter sej välvårdade, det finns en dom om höga MP politiker som har haft förnedringsex med barn, åkt taxi för 500.000:- , mordhotat folk vid trafikkonter för de skulle såga ner ett träd osv osv.
Grejen är att media väljer att skriva om allt som rör SD, medan skall media skriva om skandalerna inom MP så måste det går runt och meja ner folk med MP 38

r och inte ens som i SD fallet där man beväpnade sej med järnrör i själv försvar, då de blev förföljda av en grovt kriminella medlemmar ur black cobra.