2013-01-18, 04:58
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Seriöst! Har du sett miljömuppar in action. Det är riktigt jävla trash till människor och oftast vita.
Jodå, nog har jag sett sådana. Har ett par riktigt nära vänner som klassar sig som Miljöpartister och jag själv gör nog faktiskt det också. Vi beter oss bra och ser allmänt välvårdade ut . Men givetvis finns skumma människor i alla rörelser, och det är ju tyvärr dessa som blir stereotypen av någon anledning. För t.ex. MP är den allmänna uppfattningen att man luktar illa och är orakad. Min standardbild av SDaren är att den skanderar "Jiiiimmie Åkesson, shalalala!" så högt den kan istället för att bete sig . Vilket av dessa som är trashigast är upp till individen att tycka.

Detta har gått lite OT, nu håller vi tråden i stället!
Citera
2013-01-18, 07:36
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Jodå, nog har jag sett sådana. Har ett par riktigt nära vänner som klassar sig som Miljöpartister och jag själv gör nog faktiskt det också. Vi beter oss bra och ser allmänt välvårdade ut . Men givetvis finns skumma människor i alla rörelser, och det är ju tyvärr dessa som blir stereotypen av någon anledning. För t.ex. MP är den allmänna uppfattningen att man luktar illa och är orakad. Min standardbild av SDaren är att den skanderar "Jiiiimmie Åkesson, shalalala!" så högt den kan istället för att bete sig . Vilket av dessa som är trashigast är upp till individen att tycka.

Detta har gått lite OT, nu håller vi tråden i stället!

Kan hålla med om att sinnesbilden för en SD är ett skinhead från 90 talet och som skall slåss med järnrör. Men det här man skall slåss verka vara något standard beteende hos en del politiska grupper, har själv haft sammanstött med SSU som skulle spöa på mig för jag förbättrade deras valaffisch lite grann.

Jag anser inte att miljömuppar beter sej välvårdade, det finns en dom om höga MP politiker som har haft förnedringsex med barn, åkt taxi för 500.000:- , mordhotat folk vid trafikkonter för de skulle såga ner ett träd osv osv.

Grejen är att media väljer att skriva om allt som rör SD, medan skall media skriva om skandalerna inom MP så måste det går runt och meja ner folk med MP 38r och inte ens som i SD fallet där man beväpnade sej med järnrör i själv försvar, då de blev förföljda av en grovt kriminella medlemmar ur black cobra.
Citera
2013-01-21, 10:47
Medlem
Mattelols avatar
Är yrkeshögskolor WT?
Citera
2013-01-21, 12:49
Medlem
Mr.Wolfs avatar
...man har dunparkas och träningsbyxor.
...man har kamphund.
...man har vita tubsockar.
...man har lågsulade Lacosteskor trots att det är snöslask ute.
...man tycker Magnus Uggla är bra.
Citera
2013-01-21, 15:54
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Äntligen någon som förstår!

Du tror att amontillado och sherry är två olika sorters vin
Du inte alls fattar problemet med att Harry Martinson och Eyvind Johnson fick Nobelpriset i litteratur
Du ställer dig på Heidenstams och Hedins sida i Strindbergsfejden
Du sabrerar champagne med någon rostig polissabel du grävt fram ur något skåp istället för en sabel avsedd för ändamålet
Du röker cigarrer eller cigaretter som rullats antingen av dig själv eller av en maskin
Sabrerar du din champagne för egen maskin, din plebej?
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Är yrkeshögskolor WT?
Jag har fått för mig att alla former av formell utbildning per automatik inte är WT (om man skall tro de mer verklighetsförankrade posterna).
Citera
2013-01-21, 17:06
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Sabrerar du din champagne för egen maskin, din plebej?

Naturligtvis, en riktig karl utför sitt arbete själv, som jag sade till min trädgårdsassistent Andwrzyj när han insisterade på att använda en tryffelgris vid den årliga svampplockningen på mitt gods. Men du kanske tycker att svartmuskingarna ska sätta ner brickan med kristallglasen vid en bjudning och få svinga en sabel? Att släppa in polsk underklass i köket är en sak, men att beväpna dem är väl ändå att leka med ödet? 350 år är inte mycket, det kan mycket väl hända att de fortfarande är sura för den där grejen med Karl X Gustav.
Citera
2013-01-21, 17:16
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Naturligtvis, en riktig karl utför sitt arbete själv, som jag sade till min trädgårdsassistent Andwrzyj när han insisterade på att använda en tryffelgris vid den årliga svampplockningen på mitt gods. Men du kanske tycker att svartmuskingarna ska sätta ner brickan med kristallglasen vid en bjudning och få svinga en sabel? Att släppa in polsk underklass i köket är en sak, men att beväpna dem är väl ändå att leka med ödet? 350 år är inte mycket, det kan mycket väl hända att de fortfarande är sura för den där grejen med Karl X Gustav.
Vem sade att jag förser min slav med blankvapen? Han får gott använda sig av bara händerna till mitt och de minas nöje.

Kommentarer om hur WT det är att endast äga en slav undanbedes.
Citera
2013-01-21, 19:12
Medlem
45plop1s avatar
Wt i ett nötskal: http://www.bestofblocket.se/bilder/blocket_1105.jpg
Citera
2013-01-21, 19:33
Medlem
Tag_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45plop1

Men detta var väl egentligen inget super exempel?

Ett tydligt tecken på WT är att du bär Jack&Jones-byxor, speciellt tillsammans med valfri, kortärmad skjorta.

Särskrivningar är även ett bra exempel, med detta har väl i och för sig nämnts tidigare
Citera
2013-01-21, 19:48
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45plop1

Nja, men denna, däremot: http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_902.jpg
Citera
2013-01-22, 21:03
Medlem
Tag_Mans avatar
Citat:
Nja, men denna, däremot: http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_902.jpg

Indeed
Citera
2013-02-06, 00:28
Medlem
Sweetiepies avatar
... om man tycker Robert Gustavsson är Sveriges bästa komiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in