• 1
  • 2
2010-11-16, 21:20
Medlem
illenpros avatar
Just köpt en tv för 24 000 kronor . Nu vill jag kunna spela upp mina filmer i HD på tvn som ligger på datorn, problemet är att jag inte ser någon som helst lösning för att kunna göra detta. Datorn är för klen för att spela upp dessa filmer.

Om jag lägger filmerna på hårddisken så stödjer den inte filer som är över 4gb. Så jag formaterar om den till NTFS format för att filerna ska kunna föras över till hårdisken.

Men för att tvn ska kunna spela upp saker från hårddisk så måste hårddisken vara i FAT32 format, alltså formatet som inte tar filer över 4gb. Så jag kopplar hårddisken till PS3an, självklart samma visa där. Tydligen är PS3ans hårddisk också FAT32 så där är det ju kört att få in HD filmer på 8gb för all framtid.

HUR GÖR JAG??
Citera
2010-11-16, 21:23
Medlem
kimmelimms avatar
Vilken media spelare använder du för att spela upp filmerna på datorn?

Går det inte att streama från datorn till ps3?
Citera
2010-11-16, 21:29
Medlem
p0tatiss avatar
Du får köpa en ny extern hårddisk och en wdtv eller nåt istället för att koppla hd direkt till tvn...
Citera
2010-11-16, 21:39
Medlem
illenpros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Du får köpa en ny extern hårddisk och en wdtv eller nåt istället för att koppla hd direkt till tvn...

Är det, det enda alternativet? ..suck fan blir bara massa dyrare med en bra tv. Man måste ju ha bra ljud, måste ha bra mediaspelare, hårddiskar osv...

kimmelimm - datorn pallar inte att spela upp filmerna. För dåligt ram eller nått
Citera
2010-11-17, 04:31
Medlem
PeterNosters avatar
Andra på FB skriver att de löst problemet genom att dela upp filmen i flera delar. Hur? Sök på fat32 för att hitta trådar om det.
Citera
2010-11-17, 04:52
Medlem
MagicMacks avatar
Fattar inte riktigt, Det skall gå att synca från datorn, du tankar ner filmen till din dator, och genom din ps3 startar du och kollar... ?

Sen behöver du sätta upp playstation media center...

Läs själv:
http://www.neowin.net/forum/topic/61...on-my-ps3-mkv/
Citera
2010-11-17, 05:59
Medlem
Berätta vad du har för datorn så att vi kan avgöra vad du behöver göra. Märkes dator eller de viktigaste delarna. Även hur gammal den är.
Citera
2010-11-17, 06:01
Medlem
Dust0rs avatar
Vad är det för modell av TV du har köpt?
Låter märkligt att den endast stöder FAT32.
Citera
2010-11-17, 07:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Vad är det för modell av TV du har köpt?
Låter märkligt att den endast stöder FAT32.
Det gäller för alla TV med USB anslutning. Egentligen avsett för USB minnen.
Citera
2010-11-17, 09:16
Medlem
Boggas avatar
USB? Tok...

Koppla TV´n till grafikkortet via HDMI eller DVI och sätt TV´n som sekundär skärm. Dock återstår ju frågan med ljud...

Själv har jag en dator som står som mediaburk, kopplad till TV´n via DVI-HDMI och sen kopplad till surroundsystemet med en standard audio-kabel (ska köpa en optisk så man får ut full kapacitet)
Citera
2010-11-17, 09:57
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Koppla TV´n till grafikkortet via HDMI eller DVI och sätt TV´n som sekundär skärm.
Problemet var ju att datorn var för klen för att spela upp HD material ...

Men annars så är förslaget inte så dumt, du kan ju köpa ett billigt grafikkort till din dator, de flesta grafikkort på marknaden idag kan spela upp HD material, även de billigaste.

Och sedan plugga in datorn i tv:n med en HDMI/DVI/VGA kabel beroende lite på vad du har för utag på tv:n resp. grafikkortet. Använder du HDMI får du ju ljudet i tv:n vilket är smidigt imo.
Citera
2010-11-17, 11:28
Medlem
illenpros avatar
Tackar för svar! Det är någon billig relativt ny acer laptop, inte så insatt. Tvn är en 50" Panasonic TX-P50VT20. Ett riktigt monster som rekommenderas.

Blir verkligen bildkvaliteten lika bra om jag kör via datorn och kopplar ihop den med hdmi? Lär väl bli så att man köper nytt RAM då.. eller satsar på en mac.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in