• 1
  • 2
2010-11-17, 11:32
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illenpro
Tackar för svar! Det är någon billig relativt ny acer laptop, inte så insatt. Tvn är en 50" Panasonic TX-P50VT20. Ett riktigt monster som rekommenderas.

Blir verkligen bildkvaliteten lika bra om jag kör via datorn och kopplar ihop den med hdmi? Lär väl bli så att man köper nytt RAM då.. eller satsar på en mac.

Kvaliten tror jag verkligen inte du kommer att se någon skillnad på via HDMI.
Citera
2010-11-17, 11:38
Medlem
helvete!s avatar
Ladda hem PS3 Media Server. Installera på din dator. Titta på HD-filmer på din TV.
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Citera
2010-11-17, 11:39
Medlem
Blindtarms avatar
Märkligt att du inte kan köra med hårddisken.

Hade ett kingston 8 gb som jag la över HD-filmer på och körde direkt i tvn (Samsung), så det borde ju gå.
Eller så är det så enkelt att samsung är lite bättre
Nu kör jag dock direkt från datorn. Kan kolla på det där med usb-minnet när jag kommer hem, om jag hittar det.
Citera
2010-11-17, 12:36
Medlem
PeterNosters avatar
Det fanns ju en trådlös LAN adapter till TVen. Kan man då inte bara skicka över filmen till TVen och låta den spela upp filmen? Som jag fattar det så sitter det en dator i TVen som läser in från USB minne eller extern hårddisk och spelar upp filmen. Med LAN adaptern skulle man ju kunna göra samma sak men vara oberoende av filsystem.
Citera
2010-11-17, 13:16
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det fanns ju en trådlös LAN adapter till TVen. Kan man då inte bara skicka över filmen till TVen och låta den spela upp filmen? Som jag fattar det så sitter det en dator i TVen som läser in från USB minne eller extern hårddisk och spelar upp filmen. Med LAN adaptern skulle man ju kunna göra samma sak men vara oberoende av filsystem.

Kanske, ifall du har någon form av filhantering inbyggd i tv:n samt att den har stöd för SMB protocol.
Citera
2010-11-17, 16:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZi3b0y
Kanske, ifall du har någon form av filhantering inbyggd i tv:n samt att den har stöd för SMB protocol.
Någon form av filhantering måste väl finnas om man kan spela upp en film från ett USB minne.
Den måste ju ha stöd för nånting. Vad ska man annars med trådlöst LAN till en TV? Sitter säkert en Linuxburk i TVen.
Men sånt där kan man ju googla fram istället för att sitta still och vänta på tomten.
Citera
2010-11-17, 16:51
Medlem
LaZi3b0ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon form av filhantering måste väl finnas om man kan spela upp en film från ett USB minne.
Den måste ju ha stöd för nånting. Vad ska man annars med trådlöst LAN till en TV? Sitter säkert en Linuxburk i TVen.
Men sånt där kan man ju googla fram istället för att sitta still och vänta på tomten.

Nja, den kanske har trådlöst för att du ska kunna kolla på youtube och sånt. Det är ju ganska vanligt i dagens tv apparater. Och de kan ju hända att filhanteraren bara är begränsad till lagringsutrymmet som du pluggar in i tv:n.
Citera
2010-11-17, 17:14
Medlem
PeterNosters avatar
Allting är möjligt utom det omöjliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto